A szezonális SEO célja minél nagyobb forgalmat és minél több konverziót bevonzani olyankor, amikor a legnagyobb az érdeklődés egy cég kínálata iránt. Ennek a fokozott érdeklődésnek több oka is lehet, a szezonális SEO-nak pedig ilyen szempontból két fajtája van:
• Időalapú: Ezek a szezonális SEO kampányok a nagyobb időszakokra összpontosítanak, például egy-egy évszakra, vagy hónapra.
• Eseményalapú: Ezeket a szezonális SEO kampányokat konkrét eseményekre vagy ünnepekre „élezik ki”, például karácsonyra, húsvétra, újévre, az iskolakezdésre, stb.
Ezek a kategóriák gyakran fedik egymást, ezért sokszor veszed majd észre azt, hogy egyszerre mindkettőre optimalizálod tartalmaidat. A karácsony és a téli szezon például elválaszthatatlanok egymástól.
Miért kell a szezonális SEO-val foglalkozni?
A szezonális SEO rengeteget segíthet a konverziók fellendítésében, főleg, ha olyan termékeket kínálsz, amelyek az év adott időszakaiban keresettebbek, mint máskor (pl. fürdőruhák nyáron, iskolai eszközök augusztusban, stb.) Amennyiben kínálatod kevésbé népszerű az év többi időszakában, nagyon fontos, hogy kiegyenlítsd ezt a „pangást” a felkapottabb időkben. Ezzel előre kell foglalkozni, stratégiában gondolkodni! Ha úgy érzed még nem állsz készen hogy ezt is magad végezd, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és segítünk megvalósítani az elképzeléseid!
Hogyan derítsd ki, hogy mikor népszerű kínálatod
Ha már évek óta foglalkozol termékeid és szolgáltatásaid értékesítésével, akkor bizonyára megtapasztaltad, hogy mikor fogy belőlük több. Egyes termékek egyértelműen népszerűbbek bizonyos időszakokban (pl. az úszógumik nyáron, a vastag kabátok ősszel és télen, stb.), de mindig jó, ha extra adatokat is szerzel kínálatod szezonalitásáról. Ezt többek között az alábbi (ingyenes) eszközökkel teheted meg.
Fontos, hogy szezonális stratégiádat a várhatóan felkapott időszak előtt kidolgozd, és ne akkor kezdj el foglalkozni vele, amikor az emberek már érdeklődnek kínálatod iránt!
Google Trends
A Google Trends segít nyomon követni, hogy mennyire érdeklődnek az emberek az általad kínált termékekért, vagy terméktípusokért az év folyamán (persze ez a szolgáltatásokra is vonatkozik). Ehhez be kell írnod egy kulcsszót a Google Trends keresőjébe, és máris megjelenik egy idővonal-grafikon, ami az adott kulcsszó keresettségét ábrázolja. Ne felejtsd el átállítani az időintervallumot az előző néhány évre!
Egyes fogyócikkek sokkal népszerűbbek nyáron, mint télen, de a Google Trend segítségével pontosabb képet kaphatsz arról, hogy pontosan mely dátumtartományokban a legnagyobb az érdeklődés egy adott termék vagy szolgáltatás iránt.
Ez rengeteget segíthet szezonális SEO stratégiád kialakításában.
Google Ads Kulcsszótervező
A Google Ads Kulcsszótervezője teljesen ingyenesen használható az Ads felületén. Ez az eszköz egyrészt segít kapcsolódó kulcsszavakat találni az általad beírt kifejezésekhez, másrészt megmutatja, hogy milyen felkapott egy-egy kifejezés („keresési arány”). Ez segít nyomon követni, hogy hogyan változik az érdeklődés a különböző kifejezések iránt.
Google Search Console
A Google Search Console kifejezetten webhelyed látogatottsági trendjeit mutatja meg (többek között), így láthatod, hogy az elmúlt hónapokban mely oldalak voltak a legfelkapottabbak. A Search Console legfeljebb 16 hónapra, tehát valamivel több, mint egy évre visszamenőleg engedi megtekinteni webhelyed statisztikáit, így láthatod, hogy egy év során hogyan változott különböző oldalaid látogatottsága.