Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Az emailek megnyitási aránya egy százalékos értékben fejezi ki, hogy egy adott email kampánynak összesen hány kiküldött emailjét nyitották meg a címzettek.
A megnyitási arány általában azt tükrözi, hogy az email tárgya mennyire keltette fel a címzettek figyelmét, illetve, hogy emailjeid egyáltalán elérték-e a címzettek postaládáját ahelyett, hogy a szolgáltatójuk a spam mappába helyezte volna üzeneteidet.
A megnyitási arány az email kampányok egyik legbeszédesebb teljesítménymutatója, ugyanis rávilágít, hogy javításra szorulnak-e email stratégiád egyes területei.
Ha a megnyitási arány alacsony, akkor sürgősen változtatnod kell valamit, hiszen emailjeid csak akkor fejthetik ki ösztönző hatásukat, ha a címzettek meg is nyitják őket.
Az emailek megnyitási aránya főleg más mutatókkal együtt vizsgálva igazán hasznos – ilyenek például az átkattintási arány, a leiratkozási arány, a spam jelentések száma, illetve továbbküldések száma. Ezen mutatók együttes vizsgálatával egy nagyon alapos teljesítményjelentést kaphatsz email kampányaidról.
Ha átkattintási arányod nagyon alacsony, akkor vagy hatékonyabban kell megfogalmaznod a tárgy tartalmát, vagy jobban kell időzítened emailjeidet.
A megtartási arány egy százalékban kifejezett érték, amelyet egy egyszerű képlettel lehet kiszámítani (habár ezt sok email kampány szolgáltató automatikusan elvégzi neked):
Megnyitási arány = megnyitások száma / (elküldött emailek – nem kézbesíthető emailek)
Sok cég szeretné kideríteni, hogy mi lehet az átlag megnyitási arány, hogy megállapíthassák, hogyan teljesítenek ahhoz képest.
Az igazság azonban az, hogy nem létezik olyan, hogy „átlag megnyitási arány”. Minden iparág eltérő, és nincs két egyforma kampány és email sem. Sőt, további tényezők is befolyásolhatják egy email kampány megnyitási arányát:
Fontos tehát észben tartani, hogy az email megnyitási arány, habár fontos mutató, nem egy meghatározó, és pontos indikátora annak, hogy mennyire hatékony email kampányod – csupán segít felmérni azt. Természetesen, ha a vártnál alacsonyabb, vagy csökkenni kezd, akkor abból egyértelműen látszik, hogy valami nincs rendben, a növekedés pedig csak jóra utal.
Számos oka lehet annak, hogy a címzettek miért nem nyitják meg emailjeiket. Azonban te is többféleképpen tehetsz azért, hogy mégis megnézzék, mit küldtél nekik! Próbáld ki az alábbiakat!
Az email lista ellenőrzése segít megállapítani, hogy mely emailek valódiak listádon, és melyeknek nem tudsz már valamilyen okból üzenetet küldeni. A jobb email szolgáltatók kínálnak ilyen funkciót.
Az inaktív feliratkozók gyakran okozhatnak alacsony megnyitási arányt. Ha feliratkozóid nem reagáltak emailjeidre az elmúlt 3-6 hónapban, akkor küldj nekik újraaktiváló emailt. Ha ezekre sem reagálnak, akkor rövid időn belül töröld őket email listádról.
Szintén töröld az ál email címeket, és azokat a címeket is, amikre már nem tudsz emailt küldeni (ebben a fent említett funkció segíthet).
Az email lista szemgentálása (azaz szétosztása) lehetővé teszi, hogy személyre szabottabb, relevánsabb emaileket küldhess feliratkozóidnak, különböző szempontok alapján. Például külön kezelheted azokat, akik már vásároltak tőled, és azokat, akik még nem. Vagy külön szegmenseket alakíthatsz ki az alapján, hogy vásárlóid általában mekkora összegben rendelnek tőled egy-egy alkalommal. A lényeg, hogy a személyre szabottabb, relevánsabb emaileket az emberek sokkal szívesebben is nyitják meg!
Egy email akkor hiteles igazán, ha egy valódi személytől, vagy entitástól érkezik. Az értékesítési osztály egyik munkatársa, vagy akár a cég neve is állhat az „email feladója” mezőben, csak ne használj olyan sablonos, semmitmondó neveket, mint a noreply@cégnév.hu.
Igyekezz mind emailed tárgyát, mind pedig első mondatát úgy megfogalmazni, hogy felkeltsd vele címzettjeid érdeklődését. A legtöbben először a tárgyra néznek rá, míg az első mondat általában ez után jelenik meg az emailek listájában.
Az A/B tesztelés segíthet megállapítani, hogy emailjeid mely elemei teljesítenek gyengébben, és szorulnak javításra. Az A/B tesztelés lényegében azt jelenti, hogy egy emailnek elkészíted két majdnem azonos változatát, és csak egyetlen egy valamit (pl. a tárgyat) változtatsz meg közöttük. Idővel látni fogod, hogy melyik teljesít jobban, és az lesz az új „bajnok”. Tesztelheted CTA-dat, a képeket, a bevezetőt, stb.
Egyes fejlettebb email szolgáltatók lehetővé teszik, hogy újra elküldd emailjeidet azoknak a címzetteknek, akik egy adott időn belül nem nyitják meg egy korábban kiküldött üzenetedet. Ezt mindenképpen érdemes legalább egyszer újrapróbálni, hiszen könnyen lehet, hogy valakinek csak elkerülte a figyelmét emailed.
Ha egymás után több olyan emailt is kapnak tőled, amik nem érdekesek, vagy relevánsak számodra, feliratkozóid idővel elveszítik a beléd vetett bizalmukat, és leiratkoznak rólad, vagy spamlistára helyeznek majd. De még ha egyiket sem teszik meg ezek közül, biztos lehetsz benne, hogy nem fogják megnyitni emailjeidet.
Az emailek nagyjából felét mobileszközökön nyitják meg és olvassák el a felhasználók. Fontos tehát, hogy emailjeid mobilokon is átláthatók legyenek.
Ha rosszkor küldöd ki emailjeidet, akkor könnyedén előfordulhat, hogy sokan nem veszik észre azokat. Ha például éjszaka küldöd ki hírleveledet, de címzettjeid ilyenkor már alszanak, könnyen megeshet, hogy reggelre az új emailek lejjebb tolják őket a listán, és így nem lesz a szemük előtt üzeneted. Derítsd ki, hogy mikor aktívak ügyfeleid az interneten, és ilyenkor küldj nekik emaileket!
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 112
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.