Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Röviden tehát, ha van egy projekted, akkor felbérelhetsz valakit, hogy részében vagy egészében megvalósítsa azt egy bizonyos összegért.
A kiszervezés nem csupán munkaadó és munkavállaló között jöhet létre, hanem például két társult cég esetén is, ahol az egyik partner a termék előállításáért, a másik pedig annak marketingjéért felelős (ilyenkor a profit általában megoszlik a felek között).
A nagyobb cégek számára a kiszervezés mindennapos, alapvető dolognak számít, ez a trend pedig egyre népszerűbbé válik. Különösen a több gyártási ciklust igénylő termékek előállítása esetén gyakran sokkal gazdaságosabb egy cégnek a saját központi tevékenységére koncentrálnia ahelyett, hogy értékes erőforrásokat fordítana ezekre a feladatokra.
Egy minimális költségvetéssel rendelkező online marketinges számára a kezdetekben kihívást jelenthet bizonyos feladatok kiszervezése. Ennek az az oka, hogy az ilyen kiszervezési megállapodásokhoz gyakran előleg kifizetése szükséges, ami általában csak az értékesítési fázis beindulása után termelhető meg. Persze bizonyos esetekben a marketinget végző személynek nincs más lehetősége, ha például programozóként képes nagyszerű szoftvert készíteni, de nem rendelkezik megfelelő marketing ismeretekkel, nem ért a webhely designhoz, vagy nem képes megfogalmazni egy hatékony értékesítési levelet.
Ilyenkor a megoldás egy külső szabadúszó alkalmazása lehet. A marketinget végző személy ekkor a szabadúszó munkaadójává válik, és egy pontos leírásban ismertetheti projektjét a szabadúszó személlyel, illetve összefoglalhatja neki, hogy mit vár el tőle. Bizonyos oldalak lehetővé teszik, hogy a szolgáltatásaikat kínáló szakemberek licitáljanak ezekre az ajánlatokra, és a munkaadó kiválaszthatja közülük a számára legmegfelelőbb licitet az alapján, hogy ki vállalja a legelőnyösebb áron, vagy hogy ki kínálja a legjobb minőségű munkát a korábbi munkaadók értékelései alapján.
Ha a kiszervezés ilyen szabadúszó-toborzó oldalon keresztül történt, akkor általában a munkadíj kifizetése is itt kerül lebonyolításra, egy biztonságos rendszeren belül.
A kiszervezés, azaz „outsourcing” egy másik formája az úgynevezett „out-tasking”. A kettő között az a különbség, hogy míg az előbbi általában egy bizonyos projekt befejezéséig tart, az utóbbi egy rendszeresen szükséges, ismétlődő feladat újbóli és újbóli elvégzéséről szól.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 129
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.