Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Sok esetben egy felhasználó egyáltalán nem látogat el a webhely kezdőlapjára, mert vagy egy külső hivatkozáson, vagy egy keresésen keresztül jut el valamelyik másik lapra a webhelyen, ami a számára releváns információkat tartalmazza.
Azonban a kezdőlap ettől függetlenül esszenciális része minden webhelynek, hiszen áttekintést nyújt annak tartalmáról és gyakran egy egyértelmű navigációs menüt tartalmaz. Ideális esetben a kezdőlap a webhely minden fontos lapjára hivatkozik a navigáció érdekében, míg nagyobb webhelyeknél általában a különböző kategóriák szerepelnek itt. Sok webhely a kezdőlapon tünteti fel elérhetőségeit is.
Az interneten is fontos az első benyomás, és abban az esetben, ha a kezdőlap az első oldal, amelyet a felhasználó meglátogat a webhelyen, ennek a lapnak a feladata jó benyomást tenni.
Erre a kérdésre nem igazán lehet egyetlen meghatározó választ adni, hiszen ez javarészt attól függ, hogy mit reprezentál a webhely, és hogy mi a célja.
Általánosságban a következő dolgoknak kell szerepelniük egy üzleti célú webhely kezdőlapján:
A kezdőlapnak mindössze 3 másodperce van tudatni a látogatókkal, hogy pontosan mit is kínál az egész webhely. Ebben a főcím fontos szerepet játszik, ezért fogalmazd meg pontosan és lényegre törően. Itt nincs helye kertelésnek. Lehetőség szerint tartózkodj a szaknyelvtől.
Ha a tömör főcímnek sikerül felkeltenie a látogató érdeklődését, akkor a következő elem, amit megpillant majd a kezdőlapon az alcím lesz. Ez egy valamivel részletesebb, de továbbra is rövid leírás arról, hogy mit kínál céged. Említsd meg célközönséged leggyakoribb problémáit, és azt, hogy ezekre itt mind megoldást találnak. Itt is mellőzd a szakszavakat.
A kezdőlap egyik legfontosabb feladata rávenni az ide érkező látogatókat, hogy nézzenek szét a webhely többi oldalán is, és ezzel lejjebb kerüljenek az értékesítési tölcsérben. Helyezz el lehetőleg legalább 2-3 CTA-t (felhívást) kezdőlap hajtás feletti részén, amelyek a vásárlási folyamat különböző szakaszaiba irányítják a látogatókat.
Az emberek vizuális lények – használj egy olyan képet kezdőlapodon, ami pontosan utal arra, amit céged kínál, megerősítve ezzel a főcím és az alcím üzenetét. Hass az érzelmekre, de ne ess túlzásokba.
Azon kívül, hogy a kezdőlap elárulja, mivel is foglalkozik, mit kínál céged, fontos feltüntetni azt is, hogy miért éppen ezt a céged érdemes választaniuk a látogatóknak. Másképpen megfogalmazva: milyen előnyöket kínál céged, amiért megéri foglalkozni vele? Ezt egy tömör, látogatóid nyelvezetén megfogalmazott bekezdésben foglald össze.
A közösségi bizonyítékok célja hitelesebbé tenni cégedet a látogatók szemeiben, és bizalmat gerjeszteni márkád iránt. Közösségi bizonyítéknak számít például egy pozitív idézet egy elégedett vásárlótól, vagy egy üzleti partnertől. A hitelesség érdekében ezekhez az véleményekhez a megszólaló nevét és arcképét is érdemes mellékelni.
Mint már említettük, a kezdőlap egyik fontos célja könnyű hozzáférést biztosítani a webhely többi részéhez. Ez különösen fontos, ha nem szeretnéd, hogy látogatóid sarkon forduljanak, miután kezdőlapodra érkeznek. Tedd jól láthatóvá a navigációs opciókat a kezdőlap tetején, egy kiemelt helyen, és ne használj túl sok almenüt. Érdemes egy keresőfunkciót is könnyedén elérhető helyre helyezni, hogy a felhasználók nem csak a kezdőlapról, hanem a webhely összes oldaláról rákereshessenek arra, ami érdekli őket.
Ha rögtön a kezdőlapon szeretnél néhány érdeklődőt szerezni, akkor kínálj fel valamilyen ingyenes tartalmat egy email címért és egy névért cserébe. Ez lehet egy e-könyv, egy útmutató, vagy egy esettanulmány is – bármi, ami érdekelheti ideális ügyfeleidet.
A másodlagos CTA-k alternatív konverziós opciókat kínálnak, és főleg azoknak a felhasználóknak szólnak, akiket elsődleges ajánlatod nem érdekel (de nem is hagyták még el webhelyedet). Ezeknek a CTA-knak lejjebb kell elhelyezkedniük a kezdőlapon, hogy ne vonják el a figyelmet elsődleges felhívásaidról.
Az előnyök mellett érdemes kiemelni termékeid és/vagy szolgáltatásaid legfontosabb funkcióid is, hogy a látogatók egy még teljesebb képet kapjanak arról, hogy miről is szól kínálatod, és miben segíthet nekik. Mint minden más résznél, itt is figyelj a tömör, érthető fogalmazásra.
Képzeld el a webhelyed kezdőlapját, mint egy kirakatot az üzleted előtt. A cél az, hogy a járókelőket (látogatókat) megállítsd, felkeltsd az érdeklődésüket, és bemenjenek az üzletedbe (a webhely további oldalaira).
Rossz: Weboldal készítés
Jó: Készítsd el álmaid weboldalát percek alatt!
Rossz: Weboldalakat készítünk mindenféle vállalkozás számára.
Jó: Növeld a bevételedet egy lenyűgöző weboldallal, ami mobilra is optimalizált! Ideális kisvállalkozásoknak.
Rossz: Tudj meg többet!
Jó: Ingyenes próbaverzió! | Nézd meg sablonjainkat!
Rossz: Minőségi weboldalak.
Jó: Nincs szükség programozásra! | Több száz sablon közül választhatsz! | Weboldalad mobilbarát lesz!
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 151
Átlagos értékelés: 4.9
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.