AMP - A kattintásonkénti kereset (EPC) jelentése, jellemzése és magyarázata a Máté Balázs online marketing szaktanácsadó által összeállított szakszótárban.

Kattintásonkénti kereset


KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


 

A kattintásonkénti kereset definíciója

A kattintásonkénti kereset (earnings-per-click, EPC) az az összeg, amelyet egy márka egy marketingpartnerének közvetítői díjként kifizet egy PPC (pay-per-click) megállapodás keretei között.

 

Másképpen megfogalmazva: ennyit kereshet egy márka partnere, valahányszor egy lehetséges ügyfél az egyik hivatkozásán (partnerhivatkozás) keresztül jut el a márka webhelyére, vagy végez el ott valamilyen konverziós műveletet (pl. vásárlást).

 

Akiknek a jövedelme részben ilyen partnerhivatkozásokból származik, azok számára nagyon fontos, hogy tudják, mekkora összeget kereshetnek egy-egy kattintással, hiszen nem csak azt számíthatják ki, hogy mekkora bevételük lesz, hanem azt is megállapíthatják, hogy mely hivatkozásaik a leghatékonyabbak, és melyek igényelnek több optimalizálást.

Na persze, minden egyes kattintás értékét felesleges külön feljegyezni, hiszen egyes kattintások több pénzt hozhatnak, mint mások (vagy egyáltalán semmit). Jogosan merül fel tehát a kérdés, hogy pontosan mire jó akkor a kattintásonkénti kereset. Nézzük meg közelebbről!

 

A kattintásonkénti kereset szerepe

A „kattintásonkénti kereset” megnevezés valójában meglehetősen félrevezető, ugyanis az EPC valójában egy olyan képlet, amely alapján a kattintások átlagértékét állapíthatod meg, nem pedig egy-egy kattintás egyedi értékét.

Az EPC használatakor valójában 100 kattintás átlagkeresetét számolod össze egy adott időszakból. Ez alapján a pontosabb megnevezés „100 kattintásonkénti kereset” lenne.

Az EPC nem csupán egy fizetési modell a partnermarketinges webhelyek számára, hanem maguknak a partnereknek is segít megállapítani, hogy mennyire értékesek, sikeresek a hivatkozásaikon keresztül közvetített átkattintások.

Ha például sokan kattintanak hivatkozásaidra, de ez után nem konvertálnak, akkor az átkattintások átlagértéke egyre csökken majd.

Fontos továbbá észben tartani, hogy a különböző konverziós műveletekért eltérő összegeket fizethet az adott márka, ezért is érdemes inkább átlagot vonni ezekből, mint egyenként számon tartani minden kattintást.

 

Vegyünk egy egyszerű példát. Ha 100 kattintásból összesen 5 000 Ft-ot sikerült szerezned, akkor kattintásonként mindössze 50 Ft-ot kaptál, tehát az EPC értéke 50 Ft. Ez segít megállapítani, hogy mennyire sikeres partnermarketing stratégiád, és, hogy érdemes-e így folytatni tovább, vagy jobb lenne javítanod rajta.

 

 

Kattintásonkénti kereset a partnermarketing-platformokon

A jobb partnermarketinges platformok egy átlátható statisztikai felületet is kínálnak partnereik számára, amelyek megtekinthetik többek között a (100) kattintásonkénti kereset, tehát az EPC értékét is.

Ez különösen az olyan partnerek számára hasznos, akik nagy mennyiségű forgalmat vonzanak be a márkák számára, több partnerhivatkozáson és különböző platformokon keresztül, hiszen a különböző linkek EPC értékének összehasonlításával gyorsan megállapíthatják, hogy mely linkek mennyiben járulnak hozzá összes jövedelmükhöz.

Például meglehet, a partnerprogram, amibe jelentkeztél, (az egyszerűség kedvéért) 100 Ft-ot fizet az „A” típusú konverzióért, és 200 Ft-ot a „B” típusú konverzióért. A 200 Ft-os konverzió értelemszerűen jobban fizet, de ha sikerül rávenned három látogatódat a 100 Ft-os konverzióra, akkor máris jobban jártál, mintha egy 200-asat sikerült volna megszerezned.

Még ha a platform nem is kínál EPC táblázatot a kattintásonkénti kereset megállapítására, ezt viszonylag egyszerűen kiszámolhatod: csupán add össze az összes bevételt egy kampányból egy adott időszakról, majd oszd el ezt az összes kattintás számával, és szorozd meg 100-zal.

 

A kattintásonkénti kereset használata a partnermarketing-kampányok fellendítésére

A kattintásonkénti kereset tehát rálátást biztosít kampányaid hatékonyságára. Íme néhány további dolog, amire felhasználhatod az EPC-t stratégiádban:

  • Összehasonlíthatod a különböző partnermárkáidat, hogy kiderítsd, melyekből származik a legtöbb pénz, függetlenül attól, hogy alapból mekkora összeget kínálnak egy-egy kattintásért.
  • Megállapíthatod, hogy melyik webhely vagy hirdetési platform hozza a legtöbb jövedelmet.
  • Összehasonlíthatod a különböző hivatkozások teljesítményét.
  • Összehasonlíthatod egy korábbi időszak (pl. az előző negyedév) jövedelmét egy mostanival, hogy kiderítsd, hogyan változott a teljesítményed.
  • Megállapíthatod, hogy a ritkábban, de többet fizető, vagy a gyakrabban, de kevesebbet fizető konverziók jövedelmezőbbek.
  • Megállapíthatod, hogy megéri-e fizetett hirdetésekkel is rásegíteni a hivatkozások népszerűsítésére az alapján, hogy mekkora összeget sikerült összeszedned velük.
  • Észrevehetsz olyan problémákat, mint a nem működő hivatkozások, a magas visszafordulási arányok, stb. és javíthatod ezeket.

 

Jó, ha tudud az EPC-ről

 

  • Az EPC nem egyenlő a jutalékkal:  Az EPC nem egyenlő a partner által kapott jutalékkal. A jutalék az a százalékos arány, amellyel a partner részesedik a konverziókból származó bevételből. Az EPC ezzel szemben az átlagos kattintásonkénti értéket mutatja, függetlenül a konverzióktól.
  • Az EPC változhat: Az EPC számos tényezőtől függően változhat, mint például a niche, a célközönség, a hirdetési formátum, a konverziós arány és a piaci verseny.
  • Az EPC nem az egyetlen mutató: Az EPC fontos mutató a partnermarketing kampányok sikerességének mérésére, de nem az egyetlen. Fontos figyelemmel kísérni más mutatókat is, mint például a konverziós arányt, a bevételt és a ROI-t (befektetés megtérülése).
  • Az EPC javítása: Számos stratégiát alkalmazhatsz az EPC javítására, mint például a célzás javítása, a hirdetések optimalizálása, a konverziós arány növelése és a jövedelmezőbb konverziós műveletekre való összpontosítás.

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 82

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.