AMP - Közösségi média hirdetések az egészségügyben: Miért használd?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az Instagram és Facebook hirdetések nélkülözhetetlen szerepe az egészségügyi marketingben
2022/05/23
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Van értelme annak, hogy egy egészségügyi cég 2022-ben a Facebookon és az Instagramon reklámozza magát, ráadásul fizetett hirdetések formájában? Ha mindezidáig elhanyagoltad az online marketing ezen csatornáit, akkor itt az ideje, hogy behozd a lemaradást.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

1,9 milliárd és 500 millió rendszeres napi felhasználójával a Facebook és az Instagram a világ legnagyobb közösségi platformjai közé sorolhatók, és akik nem használják ki az általuk kínált marketinglehetőségeket, azok óriási közönségtől fosztják meg saját magukat.
A Facebook és az Instagram hirdetései a legjobban megtérülő online reklámok közé sorolhatók, ráadásul az organikus bejegyzésekkel ellentétben (amelyek csupán a követők néhány százalékát érik el) olyan felhasználók is megcélozhatók velük, akik még egyáltalán nem ismerik egészségügyi márkádat.
Ez csupán csak néhány felszínes szempont – az alábbiakban részletesebben is olvashatsz arról, hogy miért olyan fontos manapság egy egészségügyi márka számára, hogy a Facebook és az Instagram hirdetési eszközeit is alkalmazza közösségi stratégiájában!

 

4 ok, amiért szükség van a Facebook és Instagram hirdetésekre

Ha eddig nem voltál biztos benne, hogy megéri-e pénzt költened ezekre a platformokra, akkor íme néhány meggyőző érv:

 

1. Az egészségügyi ügyfelek a Facebookon és/vagy az Instagramon is aktívak

Az egészségügy egy nagyon személyes dolog, így nem meglepő, hogy olyan sokan kérnek információt és tájékoztatást barátaiktól, családtagjaiktól, illetve azoktól, akikre közvetlen közösségükben felnézhetnek.
A Facebook szerint az emberek 25%-a használ közösségi eszközöket, hogy egészségügyi tájékozódás céljából lépjek kapcsolatba másokkal. Ez azt jelenti, hogy a szájhagyomány lényegében átköltözött az internetre, egész pontosan a közösségi platformokra.

 

2. A Facebook és az Instagram páratlan célzási lehetőségeket kínálnak

A Facebook és az Instagram nem csupán óriási közönséget kínál, hanem igazán kedvező megtérülési és konverziós arányokat is.
A Facebook hirdetések átkattintási aránya 0,83%, míg az Instagram hirdetéseké 0,98%. Az összes iparág átlagához (0,90% képest ezek kifejezetten kedvező számok.
Az egészégügyi Facebook hirdetések átlagos konverziós aránya 11%, míg az összes iparág átlaga csupán 1,08%.
A Meta (Instagram, Facebook, WhatsApp stb.) üzleti felületéről tehát nem számtalan embert elérni, hanem kifejezetten sikeres egészségügyi marketingkampányokat is lehet indítani, amelyek viszonylag magas sikerarányt is hozhatnak.

 

3. Az egészségügyi Facebook és Instagram hirdetések különösen alkalmasak általános marketingre

A Facebook és az Instagram nagyszerű hirdetési csatornákat kínálnak a kórházak és egyéb egészségügyi entitások számára, hogy új pácienseket érhessenek el, illetve, hogy megerősíthessék kapcsolatukat meglévő ügyfeleikkel.
A Meta Business Suite (a platformok már emlegetett üzleti kezelőfelülete) lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy preferenciáik, viselkedésük és demográfiai jellemzőik szerint célozhassák meg ideális közönségüket. Ez az aprólékos célzás azt jelenti, hogy nagyon precíz kampányok hozhatók létre, amelyek nagyon személyesen szólíthatják meg az ideális ügyfeleket.
Mindehhez nagyban hozzájárul, hogy a felhasználók rendszeresen hajlamosak visszatérni kedvenc közösségi platformjaikra (ami sokaknál a Facebook és/vagy az Instagram), hogy az általuk megbízhatónak vélt forrásokból tájékozódhassanak egészségügyi témákban.

 

4. A Facebook és az Instagram a konverziós tölcsér összes szakaszában jelen van

Akár új közönséget szeretnél szerezni egészségügyi márkád számára, akár meglévő érdeklődőidet próbálod páciensekké konvertálni, a Meta Business Suite többféle felhasználói csoportot is segít megcélozni és lejjebb segíteni a konverziós tölcsérben.
A Meta hirdetési rendszere segítségével a cégek azonosíthatják az ügyfelek utazásának legfontosabb pillanatait, és a lehető legjobb helyen és időben ösztönözhetik őket a következő lépésre:

 

Tudatossági fázis

A Facebook és az Instagram egészségügyi hirdetéseivel új közönségnek mutathatod be márkádat, és gondolatvezetőként pozícionálhatod szakértőidet az adott területen. Ehhez oktató jellegű tartalmakat használhatsz a hirdetésekben.

 

Érdeklődési fázis

Folyamatosan frissülő tájékoztató tartalmaiddal olyan közönségeket fedhetsz le, akik aktívan kutatnak az információk után. Ezek lehetnek például szöveges közösségi bejegyzések, videók, képek, blogbejegyzések, és így tovább.

 

Vágyakozási fázis

Mutasd meg hirdetéseiddel, hogy milyen megoldást kínálsz lehetséges ügyfeleid problémáira. Az így megszerzett bizalom kulcsfontosságú lesz a döntés pillanatában.

 

Konverziós fázis

Győzd meg a még bizonytalan érdeklődőket arról, hogy miért a te márkád a helyes döntés számukra. Mutasd be nekik elégedett ügyfeleid sikertörténeteit, véleményeit stb.

 

Ki milyen feladatott vállal a Facebook és Instagram hirdetésekben?

Akár saját marketingcsapatod felel értük, akár egy online marketing ügynökségre bízod őket, fontos, hogy a hirdetéseket hozzáértő szakemberek készítsék el és kezeljék. Egy hatékony Facebook és Instagram hirdetési kampánynak az alábbi kulcsfontosságú szereplőkre van szüksége:

 

Fiókmenedzser

A fiókmenedzser felügyeli az ügyfél és az ügynökség közötti együttműködést, megállapítja az ügyfél igényeit, illetve biztosítja, hogy az ügynökség el is végzi a kitűzött feladatokat. A fiókmenedzseré az utolsó szó a közösségi médiás kampányok stratégiáját és a költségkeretét illetően, illetve ő tartja össze a kreatív csapatot, a digitális marketingeseket és az ügyfelet.

 

Kreatív vezető

A kreatív vezető – nem meglepő módon – a kreatív folyamatokat felügyeli. Az ő feladata a hirdetésdesign koncepciójának, irányának és általános esztétikájának kezelése, illetve annak biztosítása, hogy a kampány minden vizuális eleme párhuzamban álljon a márka szabványaival.

 

Szövegíró

A szövegíró készíti el a szöveges hirdetéseket, teljes online cikkeket, a vizuális reklámok szöveges részeit és egyéb hasonló elemeket. Az ő kezében van a szavak ereje, amik meggyőzhetik a célközönséget.

 

Grafikus

A grafikus vagy grafikai designer a hirdetések vizuális részéért felel. Ő készíti el a grafikákat, a hirdetések elrendezését, és persze mindezt úgy, hogy a hirdetések az ügyfél márkájához és a terjesztett üzenet lényegéhez is passzoljanak.

 

Fényképész/videográfus

Amennyiben a kampányhoz fényképes vagy videós elemekre is szükség van (ami a hirdetéseknél elég gyakori), akkor egy fényképészre és egy videográfusra is szükség lesz ezek rögzítéséhez, illetve megszerkesztéséhez.

 

Közösségi média marketing specialista

A hirdetések elemeit végül egy marketingspecialista alakítja át konkrét hirdetésekké a megfelelő platformokon. Ő állítja be, hogy hol jelenjenek meg a hirdetéske, mikortól meddig fussanak, kik láthassák őket, hogy milyen költségkerettel működjenek és így tovább. Az ő feladata továbbá nyomon követni a kampány teljesítményét, jelentéseket készíteni arról, illetve elvégezni a szükséges módosításokat, ha a kampány nem az elvárások szerint teljesít.

 

Ezeket a szerepköröket mind tapasztalt szakemberekre kell bízni, hiszen máskülönben csak pénzkidobás a hirdetésekért fizetni. Kérd te is egy tapasztalt online marketing ügynökség segítségét egy komplett marketingstratégia kialakításához és kivitelezéséhez, aminek többek között ezek a közösségi hirdetések is a részei lesznek!
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 4

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.