1,9 milliárd és 500 millió rendszeres napi felhasználójával a Facebook és az Instagram a világ legnagyobb közösségi platformjai közé sorolhatók, és akik nem használják ki az általuk kínált marketinglehetőségeket, azok óriási közönségtől fosztják meg saját magukat.
A Facebook és az Instagram hirdetései a legjobban megtérülő online reklámok közé sorolhatók, ráadásul az organikus bejegyzésekkel ellentétben (amelyek csupán a követők néhány százalékát érik el) olyan felhasználók is megcélozhatók velük, akik még egyáltalán nem ismerik egészségügyi márkádat.
Ez csupán csak néhány felszínes szempont – az alábbiakban részletesebben is olvashatsz arról, hogy miért olyan fontos manapság egy egészségügyi márka számára, hogy a Facebook és az Instagram hirdetési eszközeit is alkalmazza közösségi stratégiájában!
4 ok, amiért szükség van a Facebook és Instagram hirdetésekre
Ha eddig nem voltál biztos benne, hogy megéri-e pénzt költened ezekre a platformokra, akkor íme néhány meggyőző érv:
1. Az egészségügyi ügyfelek a Facebookon és/vagy az Instagramon is aktívak
Az egészségügy egy nagyon személyes dolog, így nem meglepő, hogy olyan sokan kérnek információt és tájékoztatást barátaiktól, családtagjaiktól, illetve azoktól, akikre közvetlen közösségükben felnézhetnek.
A Facebook szerint az emberek 25%-a használ közösségi eszközöket, hogy egészségügyi tájékozódás céljából lépjek kapcsolatba másokkal. Ez azt jelenti, hogy a szájhagyomány lényegében átköltözött az internetre, egész pontosan a közösségi platformokra.
2. A Facebook és az Instagram páratlan célzási lehetőségeket kínálnak
A Facebook és az Instagram nem csupán óriási közönséget kínál, hanem igazán kedvező megtérülési és konverziós arányokat is.
A Facebook hirdetések átkattintási aránya 0,83%, míg az Instagram hirdetéseké 0,98%. Az összes iparág átlagához (0,90% képest ezek kifejezetten kedvező számok.
Az egészégügyi Facebook hirdetések átlagos konverziós aránya 11%, míg az összes iparág átlaga csupán 1,08%.
A Meta (Instagram, Facebook, WhatsApp stb.) üzleti felületéről tehát nem számtalan embert elérni, hanem kifejezetten sikeres egészségügyi marketingkampányokat is lehet indítani, amelyek viszonylag magas sikerarányt is hozhatnak.
3. Az egészségügyi Facebook és Instagram hirdetések különösen alkalmasak általános marketingre
A Facebook és az Instagram nagyszerű hirdetési csatornákat kínálnak a kórházak és egyéb egészségügyi entitások számára, hogy új pácienseket érhessenek el, illetve, hogy megerősíthessék kapcsolatukat meglévő ügyfeleikkel.
A Meta Business Suite (a platformok már emlegetett üzleti kezelőfelülete) lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy preferenciáik, viselkedésük és demográfiai jellemzőik szerint célozhassák meg ideális közönségüket. Ez az aprólékos célzás azt jelenti, hogy nagyon precíz kampányok hozhatók létre, amelyek nagyon személyesen szólíthatják meg az ideális ügyfeleket.
Mindehhez nagyban hozzájárul, hogy a felhasználók rendszeresen hajlamosak visszatérni kedvenc közösségi platformjaikra (ami sokaknál a Facebook és/vagy az Instagram), hogy az általuk megbízhatónak vélt forrásokból tájékozódhassanak egészségügyi témákban.
4. A Facebook és az Instagram a konverziós tölcsér összes szakaszában jelen van
Akár új közönséget szeretnél szerezni egészségügyi márkád számára, akár meglévő érdeklődőidet próbálod páciensekké konvertálni, a Meta Business Suite többféle felhasználói csoportot is segít megcélozni és lejjebb segíteni a konverziós tölcsérben.
A Meta hirdetési rendszere segítségével a cégek azonosíthatják az ügyfelek utazásának legfontosabb pillanatait, és a lehető legjobb helyen és időben ösztönözhetik őket a következő lépésre:
Tudatossági fázis
A Facebook és az Instagram egészségügyi hirdetéseivel új közönségnek mutathatod be márkádat, és gondolatvezetőként pozícionálhatod szakértőidet az adott területen. Ehhez oktató jellegű tartalmakat használhatsz a hirdetésekben.
Érdeklődési fázis
Folyamatosan frissülő tájékoztató tartalmaiddal olyan közönségeket fedhetsz le, akik aktívan kutatnak az információk után. Ezek lehetnek például szöveges közösségi bejegyzések, videók, képek, blogbejegyzések, és így tovább.
Vágyakozási fázis
Mutasd meg hirdetéseiddel, hogy milyen megoldást kínálsz lehetséges ügyfeleid problémáira. Az így megszerzett bizalom kulcsfontosságú lesz a döntés pillanatában.
Konverziós fázis
Győzd meg a még bizonytalan érdeklődőket arról, hogy miért a te márkád a helyes döntés számukra. Mutasd be nekik elégedett ügyfeleid sikertörténeteit, véleményeit stb.
Ki milyen feladatott vállal a Facebook és Instagram hirdetésekben?
Akár saját marketingcsapatod felel értük, akár egy online marketing ügynökségre bízod őket, fontos, hogy a hirdetéseket hozzáértő szakemberek készítsék el és kezeljék. Egy hatékony Facebook és Instagram hirdetési kampánynak az alábbi kulcsfontosságú szereplőkre van szüksége:
Fiókmenedzser
A fiókmenedzser felügyeli az ügyfél és az ügynökség közötti együttműködést, megállapítja az ügyfél igényeit, illetve biztosítja, hogy az ügynökség el is végzi a kitűzött feladatokat. A fiókmenedzseré az utolsó szó a közösségi médiás kampányok stratégiáját és a költségkeretét illetően, illetve ő tartja össze a kreatív csapatot, a digitális marketingeseket és az ügyfelet.
Kreatív vezető
A kreatív vezető – nem meglepő módon – a kreatív folyamatokat felügyeli. Az ő feladata a hirdetésdesign koncepciójának, irányának és általános esztétikájának kezelése, illetve annak biztosítása, hogy a kampány minden vizuális eleme párhuzamban álljon a márka szabványaival.
Szövegíró
A szövegíró készíti el a szöveges hirdetéseket, teljes online cikkeket, a vizuális reklámok szöveges részeit és egyéb hasonló elemeket. Az ő kezében van a szavak ereje, amik meggyőzhetik a célközönséget.
Grafikus
A grafikus vagy grafikai designer a hirdetések vizuális részéért felel. Ő készíti el a grafikákat, a hirdetések elrendezését, és persze mindezt úgy, hogy a hirdetések az ügyfél márkájához és a terjesztett üzenet lényegéhez is passzoljanak.
Fényképész/videográfus
Amennyiben a kampányhoz fényképes vagy videós elemekre is szükség van (ami a hirdetéseknél elég gyakori), akkor egy fényképészre és egy videográfusra is szükség lesz ezek rögzítéséhez, illetve megszerkesztéséhez.
Közösségi média marketing specialista
A hirdetések elemeit végül egy marketingspecialista alakítja át konkrét hirdetésekké a megfelelő platformokon. Ő állítja be, hogy hol jelenjenek meg a hirdetéske, mikortól meddig fussanak, kik láthassák őket, hogy milyen költségkerettel működjenek és így tovább. Az ő feladata továbbá nyomon követni a kampány teljesítményét, jelentéseket készíteni arról, illetve elvégezni a szükséges módosításokat, ha a kampány nem az elvárások szerint teljesít.
Ezeket a szerepköröket mind tapasztalt szakemberekre kell bízni, hiszen máskülönben csak pénzkidobás a hirdetésekért fizetni. Kérd te is egy tapasztalt online marketing ügynökség segítségét egy komplett marketingstratégia kialakításához és kivitelezéséhez, aminek többek között ezek a közösségi hirdetések is a részei lesznek!