Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A meleghívás ezzel szemben az, amikor egy értékesítő egy olyan lehetséges ügyfelet hív fel, aki korábban már érdeklődését fejezte ki a cég egy terméke vagy szolgáltatása iránt.
A hideghívás általában telefonon keresztül zajlik (innen a név), de történhet személyes látogatások formájában is (házalás).
Egy hideghívásokkal foglalkozó értékesítőnek türelmesnek kell lennie, és jól kell tűrnie a rendszeres visszautasításokat (és a bosszankodó ügyfeleket). A siker érdekében egy hideghívó értékesítő felkészülten kell, hogy tárcsázzon, és ismernie kell célközönsége problémáit és szükségleteit.
A hideghívásra általában negatívan reagálnak az emberek, hiszen a legtöbben nem szeretik, ha kéretlenül hívogatják őket különféle ajánlatokkal. Az ilyen ajánlatokat gyakran visszautasítják az emberek, vagy szimplán rácsapják a telefont az értékesítőre (gyakran egy-két kéretlen megjegyzést köetően).
A szakértők szerint a hideghívások sikeraránya mindössze 2%, ami azt jelenti, hogy minden 250 hívásból talán 5 lesz sikeres. Ezzel szemben a meleghívások sikeraránya már egy sokkal kedvezőbb 30% körül mozog.
A technológia fejlődésével a hideghívások kezdenek kimenni a divatból, hiszen újabb ügyfélszerzési módszerek veszik át a helyét (email, közösségi média, stb.) Ezek a módszerek lényegesen hatékonyabbak és hatásosabbak lehetnek az ügyfélszerzésben.
Amennyiben mindenképpen szeretnéd kipróbálni a hideghívásokat is marketingstratégiádban, olvasd át az alábbi tippeket, amik segíthetnek a sikeres hívások lebonyolításában.
Sok kezdő értékesítő azt hiszi, hogy a hideghívás célja az értékesítés. A hideghívás elsődleges célja valójában egy későbbi időpont egyeztetése, amely során az értékesítő ismertetheti magát az ajánlatot.
Hideghívásaidnak csak akkor lesz esélyük sikerrel zárulni, ha a megfelelő közönséget célzod meg velük. Ehhez némi piackutatásra lesz szükséged, majd ki kell derítened minél több dolgot arról a cégről vagy illetőről, amit/akit fel tervezel hívni. Ez óriási előnyt kínál majd, ha beszélgetésbe elegyedsz velük, hiszen megmutathatod, hogy képben vagy.
Ha a hívott fél tagja egy olyan közösségi médiás csoportnak, amelynek te is tagja vagy, akkor sokkal valószínűbb, hogy az illető vevőbb lesz arra, amit kínálsz neki. Ez különösen (de nem kizárólag) a LinkedInre vonatkozik.
Mindenképpen érdemes összeszedni a gondolataidat, mielőtt tárcsázni kezdenél, hogy elkerüld az esetleges nyelvbotlásokat, és lehetőséget kínálj a hívott félnek, hogy illedelmesen megköszönje az ajánlatot és letegye a telefont. Ne kérdezz olyanokat, hogy „Szánna most pár percet…?” vagy „Hogy van ma?”
Továbbá, ne olvasd fel a nyitóüzenetedet a telefonba, mindinkább használd egy keretrendszerként, és építs fel köré egy beszélgetést.
Az előző tippet kiegészítve, nézzük meg, hogy hogyan is épül fel egy jó nyitóüzenet:
Először is üdvözöld a hívottat, majd mutatkozz be. Ez után említs meg valamit a hívott féllel kapcsolatban, majd a kínálatod előnyeit, és zárj egy kérdéssel, hogy a monológ beszélgetésbe fordulhasson át.
Foglald össze a kínált termék, vagy szolgáltatás előnyeit, és hogy miért lenne érdemes megvásárolnia a hívott félnek, amit kínálsz. Sorold fel magadnak a lehetséges ellenvetéseket is, és, hogy milyen ellenérvekkel válaszolnál rájuk. Egy ilyen forgatókönyv nélkül könnyedén kihagyhatsz néhány fontos információt, vagy eltérhetsz a tárgytól.
Fontos megjegyezni, hogy ezt sem felolvasni kell, hanem referenciaként használni, és rápillantani, hogy mi mindenről kell beszélned, illetve, hogy mire hogyan reagálj. A gyakori kérdéseket és válaszokat se felejtsd el felírni magadnak!
Kérdezd meg a hívottat, hogy „Csütörtök 10 óra megfelelő időpont lenne egy személyes megbeszélésre?” és ne azt, hogy „Beszélhetnénk erről személyesen is valamikor jövő héten?” A cél az, hogy a hívott fél már az első hideghívás során beleegyezzen egy találkozóba, és így ne kelljen egy második hívást is kezdeményezni csak ezért.
Ha egy céget próbálsz elérni hideghívásoddal, akkor előfordulhat, hogy egy kapuőr veszi majd fel a telefont, aki továbbíthatja hívásodat egy felsőbb pozíciónak. Próbálj meg jó kapcsolatot kiépíteni a kapuőrrel, hogy hasznos információkhoz juthass.
Például kérdezd meg, hogy „Tudna esetleg segíteni…?” – így megszerezheted annak az illetőnek a nevét, és talán az elérhetőségeit is, akivel közvetlenül kellene beszélned a cégnél. Nem árt a kapuőr nevét is megkérdezni, hogy ezzel is elmélyítsd a kapcsolatotokat.
Egy aprócska ajándék azonnali kapcsolatot teremt közted és a később hívott fél között, hiszen rögtön lesz egy közös „jégtörő” téma, ami segít beszélgetésbe elegyedni a lehetséges ügyfelekkel.
Ezekben a napszakokban lesz a legnagyobb esélyed arra, hogy közvetlenül is elérhesd a döntéshhozókat. Továbbá, próbáld csütörtökön, vagy szerdán hívni lehetséges ügyfeleidet, és kerüld a keddi napokat.
Az értékesítések túlnyomó többsége az ötödik hívás után történik meg, a legtöbb értékesítő mégis feladja a próbálkozást a második hívás után. Ez nem az a szakma, amiben ilyen könnyen fel szabad adni a dolgokat. Ha el akarod adni, amit céged árul, akkor próbálkoznod kell újra és újra.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 107
Átlagos értékelés: 4.9
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.