AMP - Ismerd meg a főcím, azaz a headline pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Főcím


KÖVESS MINKET

FACEBOOKON


 

A főcím definíciója

A főcím az a szöveg, amely általában a weboldalak vagy hirdetések legtetején jelenik meg, és a célja tömören arról tájékoztatni a látogatót, hogy az mire számíthat az oldalon, vagy ha a hirdetésre kattint. A főcím gyakran nagyobb méretű szöveggel szedett, általában vastagon és más színnel is, hogy elkülönüljön a szövegtől és feltűnést keltsen.

 

A főcím jelentősége

A weboldalak elrendezésének köszönhetően általában a főcím az első dolog, amit egy látogató észrevesz rajtuk. Ezt követően a főcím tartalmán és megfogalmazásán áll vagy bukik, hogy a látogató az oldalon marad-e és tovább olvassa azt, vagy elveszíti az érdeklődését és elhagyja az oldalt.

 

Egy átlagos látogató nagyjából 3-5 másodpercet tölt az oldalon, mielőtt eldönti, hogy marad-e, vagy sem. Éppen ezért kritikus, hogy a főcím képes legyen mindössze 5 másodperc alatt okot adni a látogatónak, hogy tovább olvassa az oldalt. Ezért olyan fontosak tehát a főcímek, és ezért tartja őket rengeteg marketing szakember az értékesítési szöveg legfontosabb részének. Még ha az oldal további tartalmai értékesek és érdekesek is, ha a fejléc nem győzi meg erről a látogatókat, akkor sosem fogják elolvasni azt.

 

Mit kell tenni tehát a látogatók megtartásához?

A legjobb módszer erre elmagyarázni nekik, hogy a reklámozott termék vagy szolgáltatás hogyan kínál megoldást valamely problémájukra. Persze ez csupán az első lépés a jó főcímek megírásához.

 

Kattints ide, ha szeretnéd tudni, hogyan mi szükséges a tökéletes címsorhoz: címsor megírása.

 

Főcímek után, beszéljünk az alcímekről

A főcímek alatt helyezkednek el az alcímek. Ezek feladata az, hogy egy hosszabb szöveget több rövidebb részre osszák fel, és hogy röviden összefoglalják a következő rész tartalmát. Az alcímek kisebbek a főcímeknél és általában más jellemzőikben is eltérnek attól, de még mindig nagyobbak az oldal törzsszövegénél. Az alcímek másik feladata, hogy megtartsák és felfrissítsék az olvasó érdeklődését, ha az esetleg kezdene beleunni a szövegbe, de azok számára is hasznosak, akik csak a szöveg egy bizonyos részére kíváncsiak, így elég csak végigfuthatniuk az alcímeket, és könnyedén rátalálhatnak a keresett részekre.

 

A főcímek továbbá fontos szerepet játszanak az on-site SEO-ban is, ugyanis az ezekben elhelyezett kulcsszavak nagyobb súlyozást kapnak. Ha egy bizonyos kulcsszóra optimalizált oldal főcímében nem szerepel ez a kulcsszó, akkor nehéz lesz jó rangsorolást szerezni rá.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 92

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.