Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A drip marketing lehetővé teszi a cégek számára, hogy egy személyre szabott, célzott módon tartsák a kapcsolatot célközönségükkel, valahányszor azok megtesznek egy bizonyos lépést, elérkeznek egy adott dátumhoz, stb.
A drip kampányokat tehát kifejezetten úgy alakítják ki, hogy a megfelelő üzeneteket a megfelelő időkben juttassák el a címzetteknek.
De milyen cselekvésekről, állapotváltozásokról, dátumokról van itt szó? Íme néhány példa a leggyakoribb kiváltó okokra, amikre automatikus emailt szokás küldeni:
A drip marketinget több jellemzője is hatékonnyá teszi:
A „drip” szó angolul csepegtetést jelent, ami az emailek lassú, de rendszeres kiküldésére (adagolására) utal.
Egyes marketingesek 2, míg mások 5, vagy más mennyiségű emailt küldenek ki. Fontos persze megtalálni az egyensúlyt a rendszeres kommunikáció és az érdemleges tartalmak között, hiszen egy bizonyos ponttól a címzettek kéretlen leveleknek tekinthetik az emaileket.
Minden kampány emailjeit csak egyszer kell megírni, a kiküldés, illetve a releváns adatok behelyezése azonban már automatikusan történik.
A drip marketing úgy segít fellendíteni értékesítéseidet, hogy látogatóidat vásárlókká konvertálja, újbóli vásárlásra ösztönzi korábbi ügyfeleidet, illetve újra aktiválja az inaktív feliratkozókat. Azzal, hogy megmutatod nekik márkád értékét, egy kapcsolatot építesz ki közönségeddel, és megmutatod, hogy milyen nagyszerű forrásokat is kínálsz szükségleteikhez.
A drip marketing kampányok továbbá azért is hasznosak, mert az alapján célzottak és személyre szabottak, hogy a felhasználó mit csinált, vagy hogyan változott meg az állapota.
Mivel a drip emailek kiküldése automatikusan történik (például ha valaki vásárol valamit, regisztrál, vagy évfordulója van), rengeteg időt spórolhatsz meg velük.
A drip kampányok egyszerűvé teszik, hogy a megfelelő személyeket a megfelelő időpontokban érd el marketingüzeneteiddel. Függetlenül attól, hogy dátumokhoz, vagy aktivitáshoz kötöttek, a drip emailek rengeteget segíthetnek cégednek.
A drip marketinggel az egész konverziós folyamat során tarthatod a kapcsolatot lehetséges ügyfeleiddel.
A dátumalapú automatizálás segítségével azokon a napokon keresheted meg célközönségedet, amik igazán fontosak számukra. Íme néhány példa ezekre:
Előfizetések megújítására, vagy újrarendelésre emlékeztető emailek
Ha céged olyan szolgáltatásokat vagy termékeket kínál, amik előfizetési modellben érhetők el az ügyfelek számára (edzőtermi tagságok, szoftverlicencek, magazinok, stb.), akkor egy drip kampánnyal időben emlékeztetheted előfizetőidet róla, hogy ideje megújítani előfizetésüket. Ne felejtsd el megemlíteni, hogy milyen értékeket kínálnak számukra termékeid és szolgáltatásaid. Ha teheted, kínálj nekik kapcsolódó dolgokat is kínálatodból.
Születésnapok, évfordulók, és egyéb események
Habár ezek általában csak egy-egy emailt jelentenek évente, érdemes egy emlékeztető emailt küldeni ügyfeleidnek születésnapjukon, vagy a regisztrációjuk/első vásárlásuk évfordulóján, stb. Akár még az ünnepnapokat is idesorolhatjuk. Ezekben az emailekben akár egy kedvezményes kupont is elhelyezhetsz.
A drip marketing emailek kiküldését gyakran valamilyen cselekedet, aktivitás (vagy annak hiánya) váltja ki. Íme néhány példa a leggyakoribb ilyen emailek közül:
Köszöntő emailek
Amikor valaki feliratkozik hírleveledre, akkor fontos, hogy kiváló első benyomást tégy nála. A köszöntő drip emailekben megoszthatsz minden fontos tudnivalót a feliratkozókkal cégedről. Ezekkel az emailekkel olyasvalakiket is felkereshetsz, akikkel korábban személyesen találkoztál valahol.
Egy drip kampánnyal továbbá hatékonyan értesítheted az új tagokat a közelgő eseményekről, akciókról és aktuális ajánlataidról is, illetve éreztetheted velük, hogy márkád hasonló értékeket képvisel, mint ők.
Az első vásárlást követő emailek
Amikor valaki első alkalommal vásárol tőled, ez nagyszerű lehetőséget kínál számodra, hogy megköszönt a vásárlást, emlékeztesd a termék értékéről és tulajdonságairól, tippeket kínálj neki a termék használatáról, illetve, hogy kapcsolódó termékeket javasolj neki, amikkel a legtöbbet hozhatják ki rendelésükből.
Ha már az üzleti kapcsolat elejétől kezdve ilyen figyelmes vagy ügyfeleiddel, akkor éreztetheted velük, hogy értékesek számodra, és hogy egy különleges közösség tagjai.
Termékjavaslatok
Amikor valaki vásárol tőled, a visszaigazoló emailben kapcsolódó termékeket is javasolhatsz neki. Ha például egy ügyfél egy pár edzőcipőt rendel webáruházadból, akkor felkínálhatsz mellé egy-két cipőápolási terméket, vagy egy vizes palackot is az edzésekhez.
Amennyiben valaki fogyócikkeket vásárol, néhány héten vagy hónapon belül egy automatikus emailt küldhetsz neki, hogy emlékeztesd az újabb adag megrendelésére.
Elfelejtett bevásárlókosarak
Az online vásárlók gyakran helyeznek termékeket kosaraikba anélkül, hogy aztán meg is rendelnék azokat. Egy jól megfogalmazott email segíthet emlékeztetni őket ezekről a termékekről, és arra ösztönözni „majdnem vásárlóidat”, hogy meg is rendeljék azokat.
Persze fontos, hogy ne kelts olyan érzést a vásárlókban, mintha megfigyelnéd őket. Ha például egy tavaszi ruhát helyezett valaki kosarába, akkor felhívhatod a figyelmét egy egész tavaszi kollekcióra, vagy az adott márka többi termékére (ha viszonteladóként működteted webáruházadat).
Leadgondozó emailek
Ha valaki egy közelgő webináriumra regisztrál, vagy feliratkozik hírleveledre egy e-könyvért cserébe, akkor ezekkel azt jelzi számodra, hogy érdeklődik a tartalmaid iránt. Ilyenkor érdemes automatikusan további releváns tartalmakkal is felkeresni őt.
Ha például céged kertgondozással foglalkozik, és egy lehetséges ügyfél feliratkozik hírleveledre, hogy megkapja a tavaszi gyepápolásról szóló útmutatódat, akkor erre márkád további emaileket küldhet ki, amiben kapcsolódó termékeket, akciókat és szolgáltatásokat sorolsz fel.
A leadek, azaz az érdeklődők efféle „gondozásának” számos formája van, de mindegyikük lényege az, hogy egy pozitív ügyfélélményt kínálj lehetséges ügyfeleid számára. A hasznos, releváns tartalmak kiküldése remek módszer erre.
Továbbá, minél jobban ismerik kínálatodat az érdeklődők, annál nagyobb az esélye, hogy végül nagyobb értékben vásárolnak majd tőled, mint eredetileg tervezték.
Leiratkozás utáni emailek
Ha valaki leiratkozik hírleveledről, akkor egy utolsó visszaigazoló emailben megkérheted, hogy küldjön némi visszajelzést márkádnak. Ha például valaki megszünteti előfizetését edzőtermedbe, akkor kérdezd meg tőle, hogy miért döntött így.
Egy utolsó próbálkozás gyanánt még egy kedvezményes ajánlatot is felkínálhatsz az ügyfélnek.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 92
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.