Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Másképpen megfogalmazva: a célzás az internetes marketing kampányok bizonyos célcsoportokra való irányítása. Ezeket a célcsoportokat gyakran célközönségekként is szokás emlegetni.
Bármilyen jó tartalmakat is készítesz, ha azok a tartalmak nem egy bizonyos célközönségnek készültek, akkor kisebb az esély arra, hogy azokhoz az emberekhez jutnak el, akiket érdekelnének, és akik ideális ügyfeleid lehetnének.
A célzásnak több fajtája létezik: például viselkedés alapú, földrajzi, vagy demográfiai célzás.
A legtöbb márka ott hibázik, hogy szimplán hasra ütéssel próbálja megítélni célközönsége korát, nemét, személyiségét, és egyéb jellemzőit. Az intuíciónak és megvan ugyan a helye a kutatásban, de a célzás valódi, konkrét számadatok felhasználásával kell, hogy történjen.
Íme néhány kulcsfontosságú pont a célzással kapcsolatban:
A célzásnak több módja is van. Ha elegendő információval rendelkezel célközönségedről, akkor ezekből nagy valószínűséggel az is ki fog derülni, hogy melyik célzási módszert érdemes használni az elérésük érdekében.
Íme néhány ezek közül:
Amennyiben fizetett hirdetésekkel szeretnéd megcélozni közönségedet, meg kell győződnöd róla, hogy nagyon alaposan megismerted őket. Ha nem elég pontosan célzol, akkor a hirdetésekre költött összeg csak kidobott pénz lesz, mert reklámjaid olyan emberek elé kerülnek majd ki, akik nem érdeklődnek igazán irántuk. A fizetett hirdetések alapja az alapos közönségkutatás!
Ha ismered célközönséged érdeklődési köreit, szükségleteit, problémáit, és vágyait, akkor ezen információk felhasználásával olyan tartalmakat készíthetsz nekik, amelyek pontosan ezeket a témákat tárgyalják. Megoldásokat kínálhatsz problémáikra, megválaszolhatod kérdéseiket, és általánosságban olyan tartalmakat biztosíthatsz számukra, amelyek iránt valamilyen okból érdeklődnének.
Ha nem tudod, hogy kikkel szeretnél kommunikálni, illetve hogy mely problémáikra kínálnak megoldást termékeid vagy szolgáltatásaid, akkor webhelyed nem lesz igazán hatékony. Csupán másodperceid vannak megragadni egy látogató érdeklődését, miután webhelyedre érkezik – ha nem megfelelően kommunikálod szöveges, képes, videós tartalmaiddal, hogy mit is kínálsz neki (tehát hogy miért érdemes maradnia), akkor pillanatokon belül távozik majd webhelyedről.
Nem csak saját tartalmaiddal célozhatod meg célközönségedet. Ha olyan tartalmakra lelsz az interneten, amikről tudod, hogy érdekesnek/hasznosnak találnák (hiszen utánuk kutattál), akkor azokat is megoszthatod velük.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 136
Átlagos értékelés: 4.9
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.