AMP - Alkalmi visszafordulás - Soft Bounce az online marketing szakszótárban

Alkalmi visszafordulás


IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


 

Az alkalmi visszafordulás definíciója

Az email marketingben az alkalmai visszafordulás („soft bounce”) egy olyan email, amely egy, a címzett oldalán fennálló probléma miatt átmenetileg nem kézbesíthető. Az alkalmi visszafordulások email kampányok fontos mutatói, és azon címeket jelzik, amelyek továbbra is használhatók, de átmenetileg nem képesek emailt fogadni.

 

Egy magas alkalmi visszafordulási arány azt jelentheti, hogy az email lista túl régi, pontatlan, vagy sok álcím szerepel benne. Ha a visszafordulási arány meghaladja a 8%-ot, akkor nem csupán az erőforrásaidat pazarolod, hanem fennáll annak a veszélye is, hogy email szolgáltatód nemkívánatos feladóként jelöl majd meg.

 

Mi a különbség az alkalmi és végleges visszafordulások között?

Az alkalmi visszafordulások átmeneti problémákra utalnak, azonban a végleges visszafordulások azt jelentik, hogy egy email sosem juthat el a címzetthez (általában azért, mert a cím nem létezik). Az alkalmi visszautalások azt jelentik, hogy a cím létezik, és helyes is, de átmenetileg nem küldhető rá email – ennek több oka lehet:

  • A címzett digitális postaládája tele van.
  • Az email szerver átmenetileg nem érhető el (offline).
  • Az email túl nagy, és a szerver nem képes kezelni azt.

Amikor egy email visszafordul, akkor nem feltétlenül egyértelmű, hogy miért nem sikerült kézbesíteni, néha azonban egy hibakód jelzi a visszafordulás jellegét (alkalmi vagy végleges).

Az alkalmi visszafordulások azt jelentik, hogy később megpróbálhatod újra elküldeni az üzenetet, amikor úgy véled, hogy a probléma már megoldódhatott. Egyes email szolgáltatók automatikusan megpróbálják újraküldeni az alkalmilag visszatérő emaileket, de egy adott mennyiségű próbálkozás után véglegesen visszafordulónak jelölik majd meg az emailt.

 

Hogyan csökkenthető az alkalmi visszafordulások száma?

Fontos észben tartani, hogy az alkalmilag visszaforduló emailek kézbesítését nem spamszűrők vagy feketelisták gátolják. Ha emailedet a címzett szolgáltatója spamként jelöli meg, akkor erről valószínűleg semmilyen visszajelzést nem kapsz majd.

Szóval hogyan előzheted meg, hogy emailjeid visszatérjenek, vagy spamként jelöljék meg őket? Íme néhány tipp ehhez:

  • Ellenőrizd email listáidat, és javítsd ki a helytelenül formázott címeket (pl. hiányzó pontok, vagy láthatóan helytelen domain utótagok, stb.)
  • Amikor egy felhasználó feliratkozik email listádra, küldj neki egy automatikus megerősítő emailt, amiben egy hivatkozásra kattintva megerősítheti email címét. A regisztrációkor hívd fel a felhasználó figyelmét erre az emailre, és kérd meg, hogy kattintson a benne kapott hivatkozásra. Ezzel a felhasználó is ellenőrizheti, hogy megfelelően adta-e meg neked email címét.
  • Ha webhelyedre felhasználók is regisztrálhatnak, akkor kínálj lehetőséget nekik email címük megváltoztatására.
  • Kínáld fel a lehetőséget vásárlóidnak, hogy rendeléskor frissíthessék email címüket.
  • Soha ne vásárolj email listákat – mindig csak saját gyűjtésű listákat használj email marketingedhez.
  • Minden emailedben helyezz el egy jól látható Leiratkozás hivatkozást. Ezzel mind a felhasználók, mind pedig az email platformok bizalmát megerősítheted.

Kerüld az olyan spamre utaló jeleket, mint a hosszú tárgyak, a csupa nagybetűs fogalmazás, a mellékletek, a beágyazott képek, stb.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 135

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.