1. Ne hanyagold el a konverziós tölcsér felsőbb szakaszait
Habár a hirdetések elkészítésekor csábító a rövidtávú eredményekre koncentrálni, a Facebook és más cégek statisztikái szerint a tölcsér felsőbb, korábbi szakaszaiban is épp olyan látványos sikerek érhetők el, méghozzá azonos befektetésekért cserébe.
Az egészségügyben például a márkakommunikációs kampányok több értékesítést értek el, mint a közvetlen választ kiösztönző kampányok, legalábbis a 35-54 éves korosztályban. A tizenévesek köreiben azonban pont, hogy a közvetlenválasz-hirdetések voltak a sikeresebbek.
Csak te derítheted ki, hogy mi a legjobb módszer számodra, de nagyon fontos, hogy ne írd le rögtön a felsőbb tölcsérszakaszok megcélzását, hiszen rengeteg lehetőségtől foszthatod így meg magadat.
2. Használd a Facebook-képpontot
A Facebook-képpont egy rövid kódrészlet, ami fontos hatással lehet kampányaidra. Miután elhelyezed webhelyed forráskódjában, a Facebook képes lesz nyomon követni a webhelyeden történő konverziókat, illetve újracélozni azokat a felhasználókat, akik korábban már webhelyeden jártak.
Még ha nem is szeretnéd most rögtön kihasználni a Facebook-képpont nyújtotta összetettebb marketinglehetőségeket, érdemes minél előbb beilleszteni azt webhelyedre, hogy a későbbiekben már temérdek összegyűjtött adat álljon a rendelkezésedre ezekhez a funkciókhoz.
A Facebook-képpont működése hamarosan megváltozik, ezért ajánlott a Conversions API-val is megismerkedned (vagy megkérni erre a webprogramozót, akivel dolgozol).
3. Kísérletezz a hirdetések gyakoriságával
Egy új lehetséges ügyfél nem fog azonnal vásárolni tőled, miután meglátja egyetlen reklámodat (vagy legalább is nagyon ritka az ilyen eset). Sőt, az első 1-2 alkalom után talán még márkád vagy a terméked nevét sem jegyzi majd meg.
Hogy hirdetéseid rögzüljenek, többször is meg kell jelenítened hirdetéseidet a lehetséges ügyfeleknek. A Facebook statisztikái szerint minden hirdetés esetében más az ideális gyakoriság, de általánosságban jellemző, hogy minél többször lát valaki egy hirdetést, annál valószínűbb, hogy konvertál is majd.
Na persze, van egy ízléses határ, amin túl a gyakori hirdetések már inkább irritálóak. Éppen ezért kell kísérletezned ezzel a beállítással, és kiderítened, hogy melyik hirdetést milyen gyakran éri meg megjeleníteni célközönséged számára.
4. Valójában mindennel megéri kísérletezni
Fontos, hogy ha a Facebook hirdetésekről van szó, akkor semmit ne bízz a megérzéseidre. Valahányszor valami újat szeretnél kipróbálni, hasonlítsd össze annak teljesítményét a korábbi hirdetések eredményeivel, és próbálj meg mindig javítani egy kicsit az új reklámjaidon.
A Facebook „bevált” szokásai mindig változnak, és csak te tudhatod, hogy mi az, amire saját közönséged pozitívan reagál. Ezt pedig csak úgy derítheted ki, ha folyamatosan tesztelsz. A Facebook beépített A/B teszt opciója sokat segíthet ebben.
5. Kövesd figyelemmel és optimalizáld teljesítményedet
Rendszeresen nézz rá Facebook hirdetéseid teljesítményére az elemzési felületen. Ha egy kampány vagy hirdetés nem teljesít elég jól, akkor először is próbáld meg kideríteni, hogy miért, majd végezd el a szükséges változtatásokat.
Ne hagyd, hogy a rosszul teljesítő hirdetések elnyeljék a költségkeretedet. Ha valamelyik menthetetlen, akkor függeszd fel, és fordítsd az adott összeget egy olyanra, amivel jobban megéri foglalkozni.
Idővel belejössz majd a konverziók optimalizálásába is. A Meta saját elemzése szerint azok a hirdetések, amiket közzétételük után tovább tökéletesítettek akár 26%-kal olcsóbb konverziókat is hozhattak, mint azok, amelyekkel nem foglalkoztak folyamatosan.