Marketing Stratégiai Tervezés – A cél, a leghatékonyabb marketing a legkisebb költséggel
Miért nem hoz elég ügyfelet a marketinged?
Minden vállalkozás foglalkozik a marketinggel 2025-ben – Facebook hirdetések, Google Ads, SEO, influencerek, e-mail kampányok. De a magyar cégek 85%-a nem tudja mérni a megtérülést , és a költések 60-70%-a kidobott pénz. A marketing tanácsadók híre egyre rosszabb: „Csak ígérgetnek, eredményt soha nem hoztak, de rengetegbe kerültek…” hallom sok cégvezetőtől. De nem is csodálkozom, a marketing tanácsadó nem egy engedélyköteles szakma, bárki ondhatja és mondja is magát annak. Talán Te is úgy érzed, a marketing nem úgy teljesít, ahogy szeretnéd?
Miért nem teljesít jól a marketingem?
A probléma azonban nem az eszközökben van, hanem a tapasztalatokra építő, mérhető célokat kitűző, konkrét stratégia hiányában. Én megtalálom azokat a marketing csatornákat és üzeneteket, melyek a legolcsóbban hozzák a legtöbb konverziót .
28 éves tapasztalat, 1000+ ügyfél – ez az, ami kiemel a többi tanácsadó közül.
Mi az a Marketing Stratégiai Tervezés?
Egy hónapos, adatalapú folyamat , amely a vállalkozásodra szabott marketing rendszert épít fel. Nem sablon, hanem konkrét, mérhető terv : milyen eszközre mennyit költs, milyen üzenettel, milyen sorrendben.
A folyamat 3 fő lépése
1. Helyzetfeltárás (1. konzultáció – 2-3 óra)
Megismerem a céget: múlt, célok, vezetőség tervei, jelenlegi marketing teljesítmény. Elemzem a weboldalt, hirdetéseket, social csatornákat, ügyféladatokat. Feltárom a kihasználatlan lehetőségeket (pl. SEO, remarketing, elhagyott kosár).
2. Stratégia kidolgozása (irodai elemzés – 3-4 hét)
- Buyer personák létrehozása: kik a legértékesebb vevők, hol érik el őket?
- Eszközpriorizálás : mi hoz ROI-t (pl. Google Ads vs. TikTok Ads)?
- USP meghatározása – A legfontosabb üzenet, melyre építjük a kommunikációdat
- Erőforrás-terv : havi költésajánlás csatornánként.
- Mérhetőség kialakítása: milyen számok kellenek a céljaid eléréséhez
- Szolgáltatásfejlesztés : mit módosíts a kínálatban marketing-szempontból?
3. Stratégia átadás, magyarázat (2. konzultáció + dokumentum)
50-100 oldalas PDF : teljes terv grafikonokkal, példa kampányokkal, KPI-kkal. Személyes magyarázat, megvalósítási útiterv.
Miért én? 28 évnyi előnyben
1998 óta foglalkozom marketinggel – amikor a legtöbben még offline újsághirdetésekkel próbálkoztak.
2002 óta kizárólag tanácsadóként dolgozom:1000+ cégrövid kampányoktól évekig tartó stratégiáig.
doktorimat (PhD) online marketingből írtam, egyetemen oktatok, kutató munkám folyamatos – de minden elméletet magyar piacon teszteltem .
| Előnyöm más tanácsadó képes |
Máté Balázs |
Átlag magyar tanácsadó |
| Tapasztalat (év) |
28 |
5-10 |
| Kezelt ügyfélszám |
1000+ |
50-200 |
| Tudományos háttér |
PhD + publikációk |
Ritka |
| Marketing stratégia |
50-100 oldal |
10-20 oldal |
| Gyakorlati tesztelés |
Kutatás + ügyfélkapcsolatok |
Csak elmélet vagy csak gyakorlat |
Miért kell minden magyar vállalkozásnak tapasztalat marketing tanácsadó által kidolgozott, mérhető marketing stratégia?
Henry Ford híres mondása minden vállalkozásra igaz: „Aki azért nem költ reklámra, hogy így pénzt takarítson meg, az ennyi erővel az óráját is megállíthatná, hogy időt takarítson meg.”
Van egy szállóge is, mely angolul jobban hangzik, mint magyarul: „When times are good, you should advertise. When times are bad, you must advertise.” Ez nagyjából annyit tesz: „Ha jó idők járnak, hirdess. Ha rossz idők járnak, mindenképpen hirdess.” Nem kétséges tehát, annak, hogy a céged életben maradjon, fejlődjön a legfontosabb motorja a marketing.
De mi is ma a helyzet, miért ilyen fontos a marketing tanácsadó által meghatározott, mérhető, hatékony marketing stratégia?
1. Dráguló hirdetések, romló ROI
Facebook/Google CPC 2025-ben 30-50%-kal nőtt . Influencerek hatékonysága 40%-ra esett a fiataloknál is. Stratégia nélkül a pénzed csak elégeted.
2. Versenyelőny a tudatosságban
A magyar piacon 92% a vállalkozásoknak nincs kidolgozott buyer persona kutatása. Aki ismeri a vevőjét, 3x több konverziót ér el. A vállalatok 87%-a nem fogalmazza meg és kommunikálja egyértelműen az üzenetét.
3. A sokéves tapasztalat más szemléletet biztosít
Rengeteg problémát és még több megoldást láttam 1998-óta, a multinacionális nagyvállalati megoldásoktól az állami szférán át az egyszemélyes vállalkozóig. Az ügynökségi marketinges mindenkinél többet tapasztal, hiszen nem csak egy-egy cégnél dolgozik egy időben.
4. Digitális transzformáció kényszere
Az AI előretörése, a zero-click search, privacy szabályok, a social eléréseinek csökkenése mind felforgatta a marketing kommunikációt – aki nem alkalmazkodik, kimarad. Egy nem kérdéses, az online marketing az út idén is.
Mit kapsz pontosan, ha felkérsz egy marketing stratégia megalkotására?
- 50-100 oldalas stratégiai dokumentum (PDF + Excel sablonok)
- 2 személyes konzultáció (online/helyben), 6-12 irodai munkaóra
- Jelenlegi helyzet értékelése (tudd, hogyan állsz most), problémák, hiányok feltárása
- Az online marketing legújabb trendjeinek, összefüggéseinek bemutatása, úgy, ahogy még soha nem hallottad, a Te cégedre alkalmazva (képzés)
- Vevői személy profilok (buyer personák) kidolgozása (3-5 db, insightokkal)
- Csatorna-prioritástábla Neked kidolgozva (ROI várakozásokkal)
- Kampány útiterv (3-12 hónapos)
- Ajánlott módosítások szolgáltatásokhoz,
De mennyi a marketing stratégia alkotás szolgáltatás ára? Ez a cég összetettségétől, a szolgáltatás struktúrától is függ. Kérj most INGYENES előzetes telefonos konzultációt, beszéljünk erről! Kattints IDE!
Mikor kell Neked marketing stratégiát készítenünk?
- Ha többet költesz marketingre, mint amennyit hoz, vagy úgy érzed, hozhatna többet is
- Ha nem tudod, miért nem konvertál a forgalom
- Ha mostani marketing ügynökségedtől kapsz taktikai javaslatokat , de nincs nagy kép
- Ha új piacra/termékre lépsz
- Ha belső csapatodnak iránytű kell
Kezdd el MOST – 2026 a stratégiák éve