Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

 

Ki az a Máté Balázs?Mivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Bár már az egyetemen 1997-ben készítettem saját honlapot, soha nem lettem honlapkészítő, a marketing része jobban érdekelt. 2000- óta ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Első ügyfeleink KKV-k voltak, és még nem az online marketingről szólt a tanácsadás. 2002-től foglalkoztunk kifejezetten online marketinggel. Igen, ott voltunk az elején a hőskorban, amikor még létezhetk tisztán HTML alapú weboldalak.

 

2005-ben egy konzorcium részeként elnyerete cégem a GlaxoSmithKline pharma üzletágának online marketing beszálítói pozicióját, innetől fogva a KKV-k mellé a multinacionális cégek is felkerültek partnerlistánkra. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

Bár már akkor foglalkoztam online marketinggel, maikor a mai marketingesek nagy többsége még általános iskolába járt (2007-óta oktatok egytemen online marketinget, sokan tanítványaim is voltak), még mindig előfordul, hogy egy-egy marketinges nem ismeri a nevemet. Ez az én nagy-nagy hibám. 40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Instagram oldalamat ITT találod. 


Legfrissebb cikkek:

Itt a Google „hasznos tartalmak” frissítése

2022.09.07

Itt a Google „hasznos tartalmak” frissítése

A Google augusztus 25-én kezdte el bevezetni az új „hasznos tartalmak” frissítését, amelyet egy héttel korábban jelentett be. A frissítés egy egész webhelyre kiterjedő jelzés.
Online hírnévkövetés az egészségügyi marketingben

2022.09.05

Online hírnévkövetés az egészségügyi marketingben

A páciensek manapság előszeretettel olvasgatják az online véleményeket mielőtt eldöntenék, hogy melyik egészségügyi szolgáltatóhoz (orvos, klinika, kórház) forduljanak problémájukkal. Korábbi pácienseid visszajelzései nagyban befolyásolhatják az érdeklődők véleményét praxisodról, ráadásul rávilágíthatnak azokra a problémákra is, amelyek gyakran felmerülnek pácienseid kezelése során.
Miért nem indexeli egészségügyi webhelyed a Google? Segítünk!

2022.08.29

Miért nem indexeli egészségügyi webhelyed a Google? Segítünk!

Számos oka lehet annak, hogy egy egészségügyi webhely miért nem rangsorol a Google találatai között. Mivel egy webhely SEO-ját technikai és design szempontok is befolyásolják, elsőre nehéz lehet megítélni, hogy miért nem jelenik meg a Google-on. Ha ezt a cikket olvasod, akkor minden bizonnyal rád hárult a feladat, hogy azonosítsd ezeket a problémákat. Szerencsére mindenre van megoldás, és a megfelelő módszerekkel elérheted, hogy egészségügyi webhelyed visszanyerje SEO értékét, és újból megjelenjen a Google és más keresőmotorok találatai között.  
Honlapkészítés 2023-ban – Hogyan és kivel fogj hozzá: Egy átfogó útmutató cégtulajdonosoknak

2022.08.25

Honlapkészítés 2023-ban – Hogyan és kivel fogj hozzá: Egy átfogó útmutató cégtulajdonosoknak

Új honlapot szeretnél, de félsz, hogy nem igazodsz el a lehetőségek között? Laikusként nehéz dönteni, 20 év tapasztalattal, marketing tanácsadói szemszögből elmondom, mire figyelj!   
A Facebook hirdetési típusai, amiket minden marketingesnek ismernie kell

2022.08.24

A Facebook hirdetési típusai, amiket minden marketingesnek ismernie kell

A Facebook nem csupán a világ legnagyobb közösségi hálózata, hanem az egyik legnagyobb hirdetési platform is egyben. A Facebookon a marketingesek havonta 2,8 milliárd aktív felhasználót érhetnek el reklámjaikkal, azonban ehhez nem csak közönségüket, hanem a különböző hirdetési típusaikat is ismerniük kell. Az alábbiakban ezekről lesz szó!
A legjobb ingyenes marketingtaktikák céged számára

2022.08.22

A legjobb ingyenes marketingtaktikák céged számára

Egy vállalat népszerűsítése drága projekt lehet, ráadásul attól, hogy többet költesz a reklámokra, még egyáltalán nem biztos, hogy hatékonyabbak is lesznek majd. Szerencsére számos ingyenes marketingtaktika közül is válogathatsz, amelyekkel új, fizető ügyfeleket szerezhetsz céged számára. Az alábbiakban ezekről lesz szó!
Így optimalizáld közösségi tartalmaidat (bármilyen platformon)

2022.08.17

Így optimalizáld közösségi tartalmaidat (bármilyen platformon)

Egy közösségi médiás bejegyzést nem nehéz elkészíteni. Legyen szó egy értékesítési kampányról vagy egy új szolgáltatás bejelentéséről, bárki képes néhány sort írni a szövegdobozba és csatolni hozzá egy képet. Na persze, ez még egyáltalán nem garantálja, hogy a bejegyzések sikereket is hoznak majd, és ami számodra egy érdekes, eszes posztnak tűnik, azon lehet, hogy a legtöbb követőd szó nélkül átgörget majd.
9 marketingtaktika egészségügyi szervezeteknek

2022.08.15

9 marketingtaktika egészségügyi szervezeteknek

Az egészségügyben nem mindig olyan egyszerű csatlakozni a legújabb marketingtrendekhez, mint más területeken. A szigorú egészségügyi szabályozások mellett (amelyek megszabják, hogy mit mondhatsz és mit nem) gyakran kell érzékeny témákról megszólalnod, ráadásul, ha valami egyszer felkerül az internetre, az bizony örökké ott marad majd. Az alábbiakban néhány hasznos egészségügyi marketingtatikáról olvashatsz, amelyek segítségével egy hatásos, de szabályszerű stratégiát állíthatsz össze szervezeted számára (legyen az egy klinika, egy kórház vagy épp egy magánpraxis).  
Hogyan hirdess a Facebookon? Útmutató lépésről lépésre

2022.08.10

Hogyan hirdess a Facebookon? Útmutató lépésről lépésre

Fennállása során a Facebook az egyik legkeresettebb közösségi médiás marketingplatformjává nőtte ki magát.
7 tipp a hatékony Facebook videómarketinghez

2022.08.08

7 tipp a hatékony Facebook videómarketinghez

Már egy rövid videó is temérdek érzelmet és információt képes átadni a nézőknek, ha pedig igényesen készítik el, akkor egészen magával ragadhatja közönségedet. Ha szeretnéd marketingüzeneteidet minél több emberhez eljuttatni, akkor a Facebook videómarketing nagyszerű lehetőségeket kínál erre. A világ legnagyobb közösségi platformja több, mint 3 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedik, ezért egyetlen kisebb és nagyobb cég sem hagyhatja ki marketingstratégiájából. Egyre többen néznek videókat az interneten. Az elmúlt négy év során megduplázódott az online megtekintett videók száma, és ez az arány egyre csak felfelé mozog majd. Az alábbiakban néhány hasznos tippet olvashatsz arról, hogy hogyan alkalmazd hatékonyan a videómarketinget Facebook stratégiád részeként.

Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!