AMP - Veszteségvezető - Loss Leader az online marketing szakszótárban

Veszteségvezető


KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


A veszteségvezető definíciója

A veszteségvezető egy olyan termék vagy szolgáltatás, amelyet egy cég veszteséges áron értékesít, hogy több új ügyfelet vonzzon be. A cél, hogy ezek az ügyfelek a azokból az árukból és szolgáltatásokból is vásároljanak, amelyek profitot termelnek a cég számára. Ezt nevezzük veszteségvezető stratégiának.

A veszteségvezetés egy gyakori taktika az olyan cégeknél, amelyek újonnan lépnek be egy piacra, ahol a veszteségvezető termékek és szolgáltatások segíthetnek kiépíteni egy új ügyfélkört.

 

Veszteségvezetés a gyakorlatban

Ha megfelelően alkalmazzák a veszteségvezetés, mint stratégia hosszútávon sokkal több nyereséget hoz egy cégnek, mint amekkora veszteséggel jár. A borotvamárkák remek példák erre: még a nevesebb borotvagyártók is gyakran árulják olcsón, vagy osztogatják ingyen pengéiket, hiszen ügyfeleiknek rendszeresen szükségük van ezekre.

Mindez online közegben is működik. Egyes videojátékokat forgalmazó platformok gyakran tartanak 80-90%-os leárazásokat, hogy minél több ügyfelet bevonzzanak rendszerükbe, akik ott aztán később jó eséllyel teljes árú játékokat is megvásárolnak majd.

A veszteségvezetés kritikusai szerint a stratégia célja a versenytársak kiszorítása a piacról.

 

Veszteségvezetés az üzletekben

Mind a hagyományos boltok, mind az online áruházak alkalmazzák a veszteségvezetést valamilyen formában. Ezek az üzletek gyakran olyan alacsony árat szabnak meg egy terméknek, hogy az semmilyen profitot nem termel majd számukra. A cél az, hogy az vásárló hajlandóbb legyen kipróbálni a terméket, és ha elégedett, később a márka visszatérő, hűséges ügyfelévé váljon.

Természetesen semmi sem garantálja, hogy a vásárlók más termékeket is megvásárolnak majd, vagy, hogy később visszatérjenek a márkához.

 

Egyes üzletekben a veszteségvezető termékeket szándékosan a bolt leghátsó részébe helyezik ki, hogy a vásárlóknak a teljesárú termékek mellett is el kelljen sétálniuk. Ilyen például a tej is, ami a legtöbb üzlet hátsó soraiba kerül, hiszen mindenkinek rendszeresen szüksége van rá. Így, ha a vásárló csak tejért tért be az üzletbe, az oda-vissza út során érvénybe lép a „Még ez is kellene otthonra…” gondolatmenet, és jó eséllyel több terméket is behelyez a kosarába.

 

Bevezető árazás

A bevezető árazással ellátott termékek is lehetnek veszteségvezetők. Egy internetszolgáltató cég például alacsony árral ösztönözheti kiszemelt ügyfeleit arra, hogy váltsanak szolgáltatót, és még a bekötést, illetve az otthoni egységet is ingyen szolgáltatja. Később aztán az előfizetés ára megemelkedik a regisztrációhoz képest.

 

A veszteségvezető stratégia hátrányai

A veszteségvezető stratégia legnagyobb hátránya, hogy a vásárlók nyugodt szívvel élhetnek az olcsó árazás nyújtotta lehetőséggel, de később nem biztos, hogy visszatérnek majd új termékekért.

Számos kisebb vállalat számára is problémát jelent, hogy a cégóriásokkal ellentétben nem engedhetik meg maguknak az ezzel a stratégiával járó veszteségeket.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 133

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.