AMP - Vásárlói jelzés - Buying Signal az online marketing szakszótárban

Vásárlói jelzés


KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


A vásárlói jelzés definíciója

Vásárlói jelzésnek számít minden olyan cselekvés egy lehetséges vásárló részéről, amiben egy értékesítő vásárlási szándékot vél felfedezni. A vásárlói jelzésekre odafigyelve egy értékesítő megállapíthatja, hogy mekkora szüksége van az érdeklődőnek a termékre vagy szolgáltatásra. Ez segít az értékesítőnek azokkal az érdeklődőkkel foglalkozni, akik a legnagyobb valószínűséggel vásárolnának, illetve, hogy mikor érdemes felkínálni az ajánlatot egy érdeklődő számára.

A B2B értékesítők számára nagyon fontosak a vásárlói jelzések, hiszen segítenek azonosítani a legígéretesebb érdeklődőket, hogy több üzletet valósulhasson meg adott idő alatt. A vásárlói jelzések a vásárló utazásának több szakaszában is megjelenhetnek. Egyes jelzések akkor történnek, amikor egy érdeklődő meglátogatja a cég webhelyét, vagy amikor elbeszélget egy értékesítővel.

 

Példák a vásárlói jelzésekre

A vásárlói jelzések egyrészt attól függenek, hogy mit kínál céged, illetve attól, hogy milyen értékesítési módszerekkel próbálod eladni ezt a kínálatot. Íme néhány példa az online és offline történő vásárlói jelzésekre:

 

A lehetséges vásárló egy adott dolog iránt érdeklődik

Amikor valaki egy adott termék vagy megoldás iránt érdeklődik, az azt jelenti, hogy előzetes kutatást végzett a témában, és már komolyan fontolgatja a vásárlást. Ez a jelzés azonosítható például egy értékesítővel való beszélgetés során, vagy akár webhelyeden is (például, ha egy felhasználó gyakran látogatja meg egy adott termék adatlapját).

 

A lehetséges vásárló esettanulmányok iránt érdeklődik

Amikor látogató az esettanulmányokat keresi webhelyeden, akkor ez azt jelenti, hogy kíváncsi más, korábbi ügyfelek véleményeire és sikertörténeteire, amelyekben terméked is fontos szerepet játszott. Fontos, hogy ezek a sikertörténetek olyan problémák megoldását meséljék el, amelyek legtöbb ügyfeled számára relevánsak).

 

A lehetséges vásárló feliratkozik a próbaidőszakra

Ha valaki regisztrál, vagy feliratkozik egy termék vagy szolgáltatás próbaidőszakára, akkor ez nagyon erős jelzés arra, hogy komolyan érdeklődik az iránt

Nem minden lehetséges vásárló használja majd rögtön ezt a próbaverziót, de ez még nem ok az aggodalomra, hiszen könnyen lehet, hogy még csak ismerkednek vele, és nem tudják, hogy működik az adott termék vagy szolgáltatás.

Fontos tehát, hogy ezeknek a felhasználóknak egy automatikus email kampány keretei között útmutatókat és más erőforrásokat küldj, amelyek segítségével megismerhetik szolgáltatásodat. Ezt akár személyes vagy csoportos videós konferenciák keretei között is megteheted, hiszen a személyesebb kommunikáció csak tovább növeli a konverziók esélyét.

 

A lehetséges vásárló rákérdez az árra

Ha a lehetséges vásárló rákérdez az árra, akkor biztosan fontolgatja valamilyen szinten a vásárlást. Sok értékesítőt azonban aggasztanak az árra irányuló kérdések, hiszen ezek arra utalhatnak, hogy a magasabb árak kizáró okok lehetnek a lehetséges vásárlók számára. Ilyenkor azonban általában csak arról van szó, hogy az érdeklődők szeretnék megtudni, belefér-e a kínált termék vagy szolgáltatás a költségkeretükbe. Az ár iránti érdeklődés tehát pozitív vásárlói jelzés!

 

A lehetséges vásárló a fizetési módok iránt érdeklődik

Amikor olyan kérdések hangzanak el, mint a „Hogyan tudok fizetni?” vagy „Mikor kell fizetnem?”, akkor ezek nagyon erős és pozitív vásárlói jelzések, hiszen a lehetséges vásárló valószínűleg az árral is megbékélt.

 

A lehetséges vásárló az általános szerződési feltételek iránt érdeklődik

Azok a lehetséges vásárlók, akik a garanciával és más üzletpolitikával kapcsolatos kérdéseket tesznek fel, már szinte biztos, hogy meghozták a döntésüket. Az értékesítőknek ekkor kell véglegesen elnyerniük az érdeklődők bizalmát.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 70

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.