Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A vállalkozó egy olyan személy, aki személyes kockázatot vállal egy új üzlet, innováció, vagy cég formájában. Ha sikeres, a vállalkozó e kockázatért cserébe profitra tehet szert.
Fontos azonban már most megjegyezni, hogy a vállalkozók definíciója meglehetősen képlékeny. Egyesek szerint minden olyan személy vállalkozó, aki magának dolgozik, míg mások szerint csak azok számítanak vállalkozóknak, akiknek üzlete innovációt és vezetést is magába foglal. A vállalkozók továbbá a szerint is elkülöníthetők, hogy rendelkeznek-e valamilyen hivatalos dokumentummal, ami igazolja vállalkozásuk törvényes működését.
A vállalkozók a gazdaság fontos részét képezik, hiszen valahányszor kockázatot vállalnak egy innovatív ötletükkel, nem csak saját haszonra tehetnek szert, hanem az adott iparágat is drasztikusan fellendíthetik.
A vállalkozóknak mindezek során többféle akadályt kell leküzdeniük (finanszírozás, az alkalmazottak irányítása stb.)
Ahhoz, hogy jobban megérthesd, milyen emberek is a vállalkozók, érdemes szemügyre venni azokat a tulajdonságokat, amelyek mindegyikükben fellelhetők. Egyesek számára ezek veleszületett adottságok, míg mások kemény munkán és tapasztalatokon keresztül sajátítják el őket. Akárhogy így, íme azok a tulajdonságok, amelyek minden sikeres vállalkozóra jellemzők:
A vállalkozókat azért is olyan nehéz egy konkrét definícióba beleerőltetni, mert többféle típusukat is megkülönböztetjük. Íme a leggyakoribbak ezek közül:
Egyes vállalkozások hatalmas nemzetközi cégekké növik ki magukat, de minden ilyen óriás egy kisvállalkozásként kezdi, és sokan ebben a kategóriában is maradnak. Ilyenek a kis helyi üzletek, sok egyszemélyes vállalkozás, és így tovább. A kisvállalkozásokat általában létszám, bevétel, vagy mindkét szempont alapján szokás azonosítani.
Az otthoni vállalkozások többsége valójában a kisvállalkozások egyik alkategóriája, azonban a fő megkülönböztető szempont az, hogy valaki az otthonában, vagy otthonából üzemelteti vállalkozását. Természetesen attól, hogy egy vállalkozás otthoni, még nem jelenti azt, hogy nem versenyezhet a nagyobb cégekkel. Sok vállalkozás indul be otthon, mielőtt egy külön irodába költözne át, de vannak olyanok is, amelyek otthon is maradnak.
Az online vállalkozások lehetnek kisvállalatok, nagyvállalatok vagy nemzetközi szupercégek is. A fő megkülönböztető szempont az, hogy a cég javarészt az interneten működik.
Ahhoz, hogy egy feltaláló vállalkozónak számítson, nem csak elő kell állnia egy termék ötletével, hanem el is kell készítenie, és a piacra is kell juttatnia azt.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 80
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.