Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A UX, azaz a felhasználói élmény minden olyan interakciót magába foglal, amelyet egy felhasználó egy termék vagy szolgáltatás használata során végez.
A UX design (user experience design, azaz felhasználói élmény tervezés) minden olyan elemet figyelembe vesz, amelynek hatása lehet erre a felhasználói élményre: hogy milyen érzéseket váltanak ki a felhasználóból, illetve hogy hogyan könnyítik meg a felhasználó számára, hogy elvégezze a feladatát. Ide tartozik tehát például, hogy mennyire egyszerű a rendelési folyamat a webáruházban, vagy éppen, hogy mit érez a felhasználó egy termék használata közben.
A UX design fő célja egyszerű, hatékony, releváns és összességében kellemes, pozitív felhasználói élményeket teremteni.
A UX designerek, azaz a felhasználói élmény tervezői feladatkörébe tartozik a piackutatás, a termékfejlesztés, a stratégiák kialakítása, és persze maga a tervezés is. Ezek segítségével biztosítanak pozitív élményeket a termékeket vagy szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználókkal.
A UX design nem csak az interneten van jelen, hiszen minden termék és szolgáltatás tervezése és előállítása során fontos szempont, hogy milyen élményt nyújt majd a felhasználó számára.
A UX design kapcsán gyakran kerül említésre a UI design fogalma is. Ez a két kifejezés gyakran követi egymást, azonban fontos észben tartani, hogy nem ugyan azt jelentik.
A UX design a felhasználói élmény megtervezésével, míg a UI design a felhasználói felület vizuális megtervezésével foglalkozik. Az UI designerek feladatkörébe tartozik például megálmodni, hogy milyen betűkészletet használjon egy felhasználói felület, hogy milyen színek jelenjenek meg rajta, hogy hogyan nézzenek ki a gombok, és így tovább.
A felhasználói felület (UI) persze a felhasználói élményt (UX) is nagyban befolyásolja, de a két fogalom nem cserélhető fel egymással.
A UX design nem csupán a végfelhasználó, hanem a felhasználói élményt kínáló cég számára is rendkívül értékes.
A színvonalas UX design lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy gördülékenyen, gond nélkül elvégezhessék azokat a feladataikat, amikhez a termékre vagy szolgáltatásra van szükségük.
A cég szemszögéből a kiváló felhasználói élmény nélkülözhetetlen a felhasználók elégedettségéhez, ami hosszútávon márkahűséget eredményez majd. Egyértelmű, hogy egy ügyfél csak akkor tér vissza egy céghez újbóli vásárlás céljából, ha egy korábban tőlük vásárolt termék vagy szolgáltatás pozitív élményekkel gazdagította.
A felhasználói élmény tervezése során a UX designereknek el kell gondolkodniuk rajta, hogy hogyan kínálhatnának értékeket az összes felhasználó számára. ehhez inkluzív, azaz univerzális, vagy hozzáférhető designt kell alkalmazniuk.
Az univerzális design célja olyan felhasználói élményeket tervezni, amelyek mindenki számára teljes mértékben elérhetők, élvezhetők és érthetők, függetlenül a felhasználók korától és képességeitől.
Az univerzális design hét fő elven alapszik:
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 146
Átlagos értékelés: 4.8
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.