Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A niche, azaz réspiac egy olyan lehetséges ügyfelek csoportja, akiknek valamilyen közös érdeklődésük vagy keresletük van.
A réspiacok az egészen általánostól (tág) kezdve a nagyon specifikusig (szűk) terjedő skálán bárhol elhelyezkedhetnek. A „sport” például egy sokkal tágabb érdeklődési kör, mint a „golfozás”, ami viszont még mindig jóval tágabb, mint a „megfelelő ütési technikák iránt érdeklődő kezdő golfozók”, stb.
Egy másik példa erre, hogy az igencsak tág „egészség” réspiacnál jóval specifikusabb a „diéta és fogyás”, ami tovább zsugorítható az „egy bizonyos étrend-kiegészítő termék vagy márka iránt érdeklődő emberekre”.
Habár a 2. pont hétköznapi internetes marketing technikákkal oldható meg, az 1. pont történhet kulcsszó kutatással, vagy egyszerű odafigyeléssel arra, hogy a mindennapi élet során az emberek mit csinálnak, olvasnak, vásárolnak – tehát hogy általánosságban mik iránt érdeklődnek.
Minél tágabb egy réspiac, annál több lehetséges ügyfél tartozik bele, akik érdeklődhetnek a termékek iránt. Ezzel egy időben azonban minél tágabb a piac, annál nagyobb a verseny is benne, és ezeket általában a legnagyobb cégek uralják, különösen, ha jövedelmező réspiacról beszélünk.
A résmarketing különösen a kis költségvetéssel rendelkező, egyedülálló internetes marketing szakemberek számára lehet igazán hasznos. Az ilyen személyeknek sikerük érdekében olyan réspiacot kell megcélozniuk, amely megfelel az alábbi kritériumoknak:
Egy mindhárom kritériumot kielégítő réspiacot nem egyszerű megtalálni, és rengeteg kutatás, szakmai és ismeret (illetve esetenként szerencse) szükséges hozzá. Ezek ellenére egy rendkívül jövedelmező stratégia lehet, amennyiben a réspiacot megcélzó személy ért az online marketinghez.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 131
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.