Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A megjelenítésnek (angolul „impression”) nevezzük azokat az eseteket, amikor egy digitális hirdetés megjelenik valahol az interneten (általában egy webhelyen, egy keresőtalálati oldalon, vagy egy közösségi platform hírfolyamában). Egy hirdetés megjelenítéseinek számát főleg az határozza meg, hogy hányszor töltődik be az az oldal, amelyen a hirdetés szerepel.
Általánosságban a megjelenítések száma segít megbecsülni, hogy hányszor sikerült elérni vele a felhasználókat. Fontos, hogy a megjelenítés nem összetévesztendő a megtekintéssel, hiszen attól, hogy egy oldalon megjelenik a reklám, még nem biztos, hogy a felhasználó meg is nézi azt. Éppen ezért fontos, hogy a reklám hol helyezkedik el az oldal felületén, és hogy milyen az oldal forgalma.
A megjelenítéseket általában az eredeti hirdetéseket tartalmazó szerver számolja össze, majd összegzi azt a hirdetési statisztikákhoz.
A megjelenítések száma általában az olyan kampányok esetén jelentős mutató, amelyek célja egy márka, egy termék, egy szolgáltatás, egy esemény, egy leárazás, vagy bármilyen más dolog népszerűsítése az interneten. Az ilyen hirdetések célja nem feltétlenül az, hogy konverziókra ösztönözzék a felhasználókat, hanem főleg az, hogy felhívják a figyelmüket a hirdetett dologra.
A megjelenítésekhez szorosan kapcsolódik az úgynevezett átkattintási arány is. Ez azt mutatja meg, hogy hányan kattintottak rá a hirdetésre, miután az megjelent valahol a felhasználóknak. Ha egy hirdetés 1000-szer jelenik meg, de csak 10-en kattintanak rá, akkor az 1%-os átkattintási arányt jelent.
Sok szakember szerint lehetetlen tökéletes pontossággal vezetni a megjelenítések számát, mert számos tényező megzavarhatja az ezért felelős rendszereket, például ha egy felhasználó többször is megtekinti ugyan azt az oldalt, és többször is megjelenik neki a hirdetés.
Mivel számos hirdetésszolgáltató van, akik hirdetési felületet kínálnak online tulajdonaikon, így a megjelenítések összeszámolásának is több módja van. Ez nem egyszer okozott már problémát a hirdetők és a közzétevők között, de mivel a hirdetések terjesztése általában egy hirdetési rendszer keretein belül történik, így a rendszer szabja meg a megjelenítések rögzítését, amibe egyik másik félnek sincs beleszólása.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 130
Átlagos értékelés: 4.8
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.