AMP - Keresztértékesítés - Cross-Selling az online marketing szakszótárban

Keresztértékesítés


KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


 

A keresztértékesítés definíciója

A keresztértékesítés azt jelenti, hogy egy vásárlónak további kapcsolódó, kiegészítő próbálsz eladni. A keresztértékesítés a marketing egyik leghatékonyabb formája.

 

A keresztértékesítés nem felülértékesítés

Ezt a két fogalmat gyakran keverik egymással, azonban nem ugyan azt jelentik. Míg a keresztértékesítés fent már definiáltuk (kapcsolódó termékek, kiegészítők felajánlása), a felülértékesítés célja egy drágább terméket eladni a vásárlónak a helyett, amit kinézett magának.

 

Példák a keresztértékesítésre

Számos cég keresztértékesítéssel szerzi bevételének nagy részét, hiszen sokan árusítanak kiegészítő, kapcsolódó termékeket kínálatukon belül. Ezek a kiegészítő termékek egy webáruházban a termék adatlapján jelennek meg a „Gyakran vásárolják együtt” részben, vagy egy eladó is felajánlhatja őket a vásárlóknak, mikor a kasszához lépnek fizetni.

Íme néhány kézzelfoghatóbb példa a keresztértékesítésre:

  • Egy horgászati szaküzlet eladója javasolhatja egy vevőnek, hogy vegyen egy extra tekercs damilt és néhány horgot újonnan vásárolt horgászbotjához.
  • Egy gyorsétteremben az eladó megkérdezheti a vendégtől, hogy menüben kéri-e a rendelését (pl. plusz krumplival, üdítővel).
  • Egy webáruház rendelési űrlapján megjelenhetnek azok a termékek, amiket a korábbi vásárlók gyakran rendeltek meg együtt a kiválasztott termékkel.
  • Egy fotós szaküzletben az eladó javasolhatja a vevőnek, hogy kamerája mellé egy objektívet és egy memóriakártyát is vásároljon.

 

Trükkök a hatékony keresztértékesítéshez

  • Mindenképpen említsd meg azokat a kiegészítőket, amelyek nélkül a vásárolt készülék nem használható megfelelően (jó példa erre a memóriakártya egy fényképezőhöz).
  • Kínálj csomagajánlatokat, amelyek minden szükséges kiegészítőt tartalmaznak az adott készülék használatához.
  • Kínálj kedvezményes árat, ha a vásárló csomagban vásárolja a termékeket.
  • Mutasd be, hogy az adott termék hogyan használható a szóban forgó kiegészítővel.
  • Érvelj úgy, hogy az ügyfél hajlamosabb legyen igent mondani a keresztértékesítés ajánlatára. Például egy étteremben a pincér azzal győzhet meg egy vacsorázó párt a desszertről, hogy azt javasolja, osztozzanak meg egy adagon.

 

Friss tippek a keresztértékesítéshez

 

  1. Ismerd meg az ügyfeleidet: Minél jobban ismered az ügyfél igényeit és szokásait, annál célzottabban tudsz nekik releváns termékeket ajánlani.
  2. Használj termékajánló rendszereket: A modern e-kereskedelmi platformok gyakran kínálnak automatizált keresztértékesítési ajánlatokat, amelyek az ügyfelek korábbi vásárlásai alapján ajánlanak termékeket.
  3. Oktasd az eladókat: A frontvonalbeli alkalmazottak, mint az eladók és ügyfélszolgálati munkatársak, fontos szerepet játszanak a keresztértékesítési lehetőségek felismerésében és kiaknázásában.
  4. Biztosíts értéket: A keresztértékesített termékeknek valós értéket kell képviselniük az ügyfelek számára. A kiegészítő termékek ajánlásával növelhető a vásárlói elégedettség és hosszú távon az ügyféltartás is.

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 97

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.