Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A kémprogramokat többféle célokra szokás használni. Az ilyen jellegű rosszindulatú szoftverek nyomon követik a felhasználók internetes tevékenységeit, vagy éppen feljegyzik bankkártya számukat, felhasználónevüket és jelszavaikat, és ezeket visszaküldik a készítőjüknek. Vannak olyan spyware-ek is, amelyek további szoftvereket telepítenek a megtámadott készülékre, vagy éppen megváltoztatják annak beállításait.
A kémprogramok súlyos globális problémát jelentenek az informatika világában, ugyanis nagyon elterjedtek, és meglehetősen nehéz lehet felismerni őket. A kémprogramok veszélyt jelentenek mind a magánszemélyekre, mind a cégekre egyaránt.
A kémprogramoknak négy főbb típusát, vagy kategóriáját különböztetjük meg – ezek a következők:
A reklámprogram típusú kémprogramok a felhasználók böngészési előzményeit követik nyomon (megtekintett oldalak, kattintott hivatkozások, letöltések, stb.) és ez alapján segítenek eldönteni a készítőjüknek, hogy a felhasználókat mi érdekli. A reklámprogramok ezt követően relevánsnak ítélt hirdetéseket jelenítenek meg a felhasználónak, ami lelassíthatja a készüléküket.
Ezek a rosszindulatú kémprogramok hiteles, biztonságos szoftvereknek álcázzák magukat, például egy gyakori bővítmény frissítéseként (Adobe Flash, esetleg Java). Természetesen a trójai szoftvereket nem e programok fejlesztői készítették, és semmi közük hozzájuk. A trójai kémprogramok nagyon érzékeny személyes adatokat próbálnak ellopni a felhasználótól, például bankkártyájuk számát, vagy jelszavaikat.
Ezek a felhasználók online tevékenységeit „jegyzik” és küldik vissza a hirdetőknek, hogy aztán azok releváns hirdetéseket jelenítsenek meg az interneten. Habár ilyen téren hasonlítanak az adware-re, ezek nem különálló szoftverek.
Ez a fajta kémprogram szinte minden tevékenységet képes feljegyezni, amit a felhasználó elvégez az eszközén (akár az interneten, akár nem). A rendszerfigyelők látják, hogy a felhasználó mit gépel, milyen emaileket olvas el, milyen webhelyeken mit csinál, milyen programokat vagy alkalmazásokat futtat számítógépén, vagy okoseszközén, és így tovább.
A kémprogramok megfertőzhetnek Mac és PC számítógépeket és laptopokat, illetve Android és iOS készülékeket is. Habár a Windows rendszert futtató számítógépek általánosságban sérülékenyebbek és védtelenebbek a kémprogramok ellen, a támadók egyre többet foglalkoznak az Apple termékek megfertőzésével is.
A kémprogramok többféleképpen kerülhetnek egy készülékre, például:
… és számos egyéb módon is.
A kémprogramokat természetükből adódóan nehéz felfedezni, bármilyen eszközt is fertőznek meg – erről a tulajdonságukról kapták nevüket is. Vannak bizonyos árulkodó jelek, amik gyanúra adhatnak okot. Ha készüléked az alábbi tünetek valamelyikét mutatja, akkor elképzelhető, hogy egy kémprogram okozza őket:
A kémprogramok elkerüléséhez az alábbiakat tartsd észben:
Amennyiben legjobb igyekezeted ellenére is kémprogram kerül készülékedre, távolítsd el azt minél előbb, és változtasd meg az összes jelszavadat.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 152
Átlagos értékelés: 4.8
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.