Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Bizonyos értelemben a kapuőrök is döntéshozók, hiszen egyik fő feladatuk eldönteni, hogy kiket engednek kommunikálni a feletteseikkel. Általában csak akkor engedik tovább az üzenetét (pl. átkapcsolják a hívásukat, továbbítják az emailt, stb.), ha úgy vélik, hogy az adott felkeresés hasznos lehet-e a cég számára.
Fontos tehát, hogy pozitív első benyomást tégy a kapuőröknél, ha szeretnél beszélni a főnökükkel.
A liftebeszéd egy rövid, körülbelül 30 másodperces bemutatkozás, amelyben elmondod, ki vagy, mit csinálsz, és miért érdekes ez a kapuőr számára és a főnöke számára.
Itt a lényeg, hogy gyorsan felkeltsd az érdeklődését, és megmutasd az értéket, amit kínálsz. A jól megírt liftebeszéd segít abban, hogy a kapuőr továbbvezesse az üzenetedet a döntéshozóhoz, vagy legalább egy bemutatkozó lehetőséget adjon neked.
Egy kapuőrnek két fő feladata van:
Ne feledd, hogy a döntéshozók feladata, hogy kritikusak legyenek, és alaposan átszűrjenek, mielőtt eldöntik, hogy továbbengednek-e vagy sem. Légy velük türelmes és illedelmes, ne hallasd a hangodon, hogy nem velük akarsz beszélni.
Íme néhány tipp a kapuőrökkel való sikeres kommunikációhoz:
Ha egy döntéshozóval szeretnél beszélni (mindegy, hogy személyesen vagy telefonon), akkor jóban kell lenne a kapuőrrel. Minden bizonnyal ismerik a felettesük fájdalmi pontjait, így a megoldás, amit kínálsz, bizonyára számukra is hasznos lehet. Beszélj velük úgy (és olyan tisztelettel), mintha ők lennének a döntéshozók, és kérdezd meg tőlük, hogy mit tanácsolnak majd akkorra, amikor a főnökükkel beszélsz.
A közösségi média egy másik, személyesebb kommunikációs csatornát biztosít számodra, amelyen keresztül a hívásokon kívül is felveheted a kapcsolatot a kapuőrrel. Ehhez első sorban a LinkedInen érdemes megkeresni, hogy kivel is kell beszélned majd, és hozzászólni bejegyzéseihez, megosztani azokat, és így tovább.
A LinkedInen és más közösségi platformokon azt is láthatod, hogy kik a közös ismerőseitek, vagy milyen egyéb közös dolgaitok vannak a kapuőrrel. Megpróbálhatod akár az ilyen közös ismerősökön keresztül is megismerni őt – kérd meg barátaidat, hogy mutassanak be neki hivatalosan is.
Ha szeretnél túljutni a kapuőrön, aki már bizonyára több tucat, vagy akár több száz értékesítővel is beszélt munkája során, akkor igazán egyedien kell prezentálnod nem csak ajánlatodat, hanem saját magadat is. Meg kell mutatnod, hogy megéri együttműködniük veled és márkáddal.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 77
Átlagos értékelés: 4.9
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.