Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A webes böngészők megvizsgálják a dokumentum (weblap) CSS kódját, és ez alapján jelenítik meg a HTML elemeket.
A CSS a különböző HTML elemek kinézetét határozza meg. Nézzünk erre egy példát egy egyszerű bekezdéssel, ami szintén egy HTML elem:
[p]Ez itt egy példa.[/p]
Ha ezt a bekezdést pirossá szeretnéd alakítani vastag betűkkel, akkor a következő CSS kódot kell használnod:
p { color:red; font-weight:bold; }
A példában a „p” az úgynevezett CSS választó. A választó a CSS kód azon része, amely meghatározza, hogy a CSS kód mely HTML elemre vonatkozik, tehát hogy melyik elem stílusát változtatja meg. A választó a baloldali, nyitó kapcsos zárójel elé kerül.
A kapcsos zárójelek közötti részt nevezzük meghatározásblokknak – itt helyezkednek el a különböző azok az úgynevezett tulajdonságok, amelyeket a CSS kóddal szeretnénk megváltoztatni, illetve a tulajdonságok értékei. A fenti példában a color az első tulajdonság, ami a színt határozza meg, értéke pedig red, tehát piros. A második tulajdonság a font-wieght¸ ami a szöveg vastagságát határozza meg, értéke pedig bold, azaz félkövér.
Tehát ezek alapján a p (bekezdés) szövege piros lesz, és félkövér.
A CSS kódot – ami a HTML-hez hasonlóan egyszerű szöveges formában van jelen a dokumentumokban – többféleképpen is lehet alkalmazni. Mindhárom módszernek megvannak a maga előnyei.
A külső stíluslapokat .css fájlok formájában kell elmenteni. Az így elmentett stílust egy egész webhely összes oldalára alkalmazni lehet anélkül, hogy a CSS kódot minden [head] szakaszába be kellene írni. Ez sokkal átláthatóbbá teszi az oldalak forráskódját, ráadásul elegendő csak egyetlen fájlt módosítani, és a változások az összes oldalon láthatóvá válnak, amelyek ugyan azt a CSS fájlt használják.
Külső CSS fájl használata esetén a fájlra a weboldal [head] szakaszában kell hivatkozni:
[head]
[link rel=”stylesheet” type=”text/css” href=stiluslap.css”]
[/head]
A CSS kód belső alkalmazására akkor lehet szükség, amikor egyetlen oldal stílusát szeretnéd megváltoztatni, és nem akarod, hogy a stílus minden oldalra vonatkozzon. Ha például webhelyed oldalai egyetlen külső CSS fájlra hivatkoznak, de van egy oldalad, ami teljesen más stílust igényel, akkor belső CSS-t érdemes használni.
Belső CSS használatakor a CSS kód közvetlenül a forráskódban, a [head] szakaszban helyezkedik el:
[head]
[style]
body { background-color:white; }
p { font-size:12px; color:black; }
[/style]
[/head]
Sorközi CSS-re akkor van szükség, amikor egy oldal egy-egy elemének szeretnél csupán egyedi stílust adni. Például ha az oldal külső, vagy belső CSS kódot használ (ami az oldal összes azonos elemét befolyásolja), de van egy különálló elem, amiben szeretnéd felülírni ezt a stílust, akkor sorközi CSS-t kell alkalmazni.
A sorközi CSS szintén közvetlenül forráskódban szerepel, de nem a [head] szakaszban kell megadni, hanem annak az elemnek a címkéjében, amit meg szeretnél változtatni vele.
[p style=”font-size:14px; color:white;”]Ez egy példa![/p]
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 133
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.