Habár a fogászati marketing nem éppen a legizgalmasabb dolog a világon, valahogyan tudatnod kell ideális pácienseiddel, hogy bátran fordulhatnak hozzád dentális problémáikkal.
Ezt többféleképpen is megteheted, ma azonban kifejezetten a fogászati Facebook hirdetésekkel foglalkozunk, és rögtön el is áruljuk, hogy miért!
Miért éppen a Facebookon hirdesd fogorvosi praxisodat?
Minden fogászati rendelő és fogorvos célja, hogy kiemelje magát versenytársai közül. Több mint kétmilliárd felhasználójával a Facebook nagyszerű platformot kínál praxisod népszerűsítésére. A Facebook hirdetéseire továbbá nem is igazán kell sokat költened, hogy észrevehetően fellendítsék forgalmadat!
A fogászati Facebook hirdetések azonban meglehetősen összetettek lehetnek, különösen, ha az ember nincs igazán otthon ezen a területen. A következőkben éppen ezért gyűjtöttünk össze 9 tippet, amikkel sikerre viheted fogászati praxisod Facebook hirdetéseit!
Tippek a sikeres fogászati Facebook hirdetésekhez
1. Kifejezetten ideális pácienseidnek készítsd hirdetéseidet
A Facebook hirdetései rendszerének egyik leghasznosabb funkciója, hogy temérdek szempont (demográfiai jellemzők, érdeklődési körök, viselkedések) szerint állíthatsz össze egy célközönséged, aminek hirdetni szeretnél. Például megadhatod, hogy milyen foglalkozású férfiakat vagy nőket szeretnél megcélozni reklámjaiddal, illetve hogy vannak-e gyermekeik, és ha igen, akkor nagyjából mennyi idősek.
Ahhoz, hogy ezt a funkciót a leghatékonyabban kihasználhasd, meg kell ismerkedned célközönségeddel, hiszen csak így derítheted ki, hogy mi iránt érdeklődnek.
Ha például egy elismert, nagy múltú fogászati rendelőnek kell hirdetéseket készítened, ami komolyabb árakon kínálja szolgáltatásait, akkor érdemes kapásból a nagyobb jövedelmű felhasználókra szűkíteni célzásodat. Ha egy gyermekfogászati praxisról van szó, akkor értelemszerűen a fiatalabb gyerekeket nevelő szülőket ajánlott megcélozni.
A fogászati Facebook hirdetések elkészítésekor rengeteg múlik a célzáson. Ezt később módosíthatod, de érdemes minél precízebben beállítani már a legelső alkalommal. Ezzel nem csak azt biztosíthatod, hogy a megfelelő emberek látják majd hirdetéseidet, hanem kizárhatod azokat is, akik rákattintanának ugyan reklámjaidra (amiért már fizetned kell), de nem konvertálnának páciensekké.
2. Írj személyre szabott fogászati Facebook hirdetéseket, amik közvetlenül szólítják meg ideális pácienseidet
A hirdetések szövegének megfogalmazása nem a legizgalmasabb feladat, de ha nem csapod össze, és tényleg fordítasz rá némi időt és figyelmet, akkor ezek garantáltan megtérülnek majd.
A szöveg megfogalmazásakor összpontosíts arra, ami egyedivé teszi praxisodat. Talán több éves tapasztalatod van a gyermekfogászat terén. Esetleg egy modern, jól felszerelt rendelőben várod pácienseidet. Mi az az érték, ami miatt a te praxisodat éri meg választani másoké helyett?
Persze tartsd észben azt is, hogy kiknek szól a hirdetés. Az idősebb korosztályt egészen más fogalmazással nyerheted majd meg, mint a fiatalabbakat.
Összességében ügyelj rá, hogy ne általános, sablonos, szürke szövegeket mellékelj hirdetéseidhez!
3. A/B teszteld felhívásaidat
Miután hirdetésed szövege elkészült, a következő lépése előállni néhány jó címsorral és felhívással, amelyek ösztönzően hathatnak célközönségedre. Fontos persze, hogy összevesd ezeket egymással, hogy kiderítsd, melyek a leghatékonyabbak.
Teszteld le tehát felhívásaidat, és tartsd észben a célzásaidat. Egy 20-30 év közötti fiatal nem szívesen egyeztet időpontot telefonon – ennek a korosztálynak kínálj online foglalási lehetőséget, hogy egyszerűbb legyen számukra a konverziós folyamat („Foglalja le időpontját online még ma!”). Az idősebbek ezzel szemben inkább telefonon veszik fel a kapcsolatot a rendelőkkel, így a nekik célzott hirdetéseket e szerint is kell megfogalmaznod („Hívjon minket most!”).
Az A/B tesztelés (ami a Facebook hirdetések egyik beépített, választható funkciója) segít megtalálni, hogy egy-egy célcsoport mely felhívásokra és egyéb elemekre reagál a legpozitívabban.
4. Használj többféle hirdetéstípust
A Facebook széles teret biztosítanak a kreativitásra, ami a megannyi választható hirdetéstípusban is megmutatkozik. Ezek között jó eséllyel rátalálsz majd azokra, amelyek a legjobban hatnak célközönségedre.
Ott vannak például a több képet felsorakoztató galériahirdetések, vagy a videós hirdetések, amelyekkel bemutathatod közönségednek, hogy kik és mik fogadják majd őket, amikor átlépik a rendelő küszöbét.
Érdemes eleinte minden Facebook hirdetéstípust kipróbálni, és odafigyelni, hogy mikor frissíti a Facebook új lehetőségekkel hirdetési platformját.
5. Mutasd be személyzetedet fogászati Facebook hirdetéseidben
Az emberek sokkal könnyebben tudnak azonosulni márkáddal, ha látják, hogy milyen más emberi arcok állnak mögötte. Sok marketinges megfeledkezik erről, pedig az esetek többségében sokkal többet ér egy olyan kampány, aminek képi világában emberi arcok is felbukkannak.
Ha közvetlenebb kapcsolatot szeretnél kialakítani új követőiddel (és leendő pácienseiddel), és szeretnéd megerősíteni a praxisodnak megelőlegezett bizalmukat, akkor mutasd be nekik személyzetedet is fogászati Facebook hirdetéseidben.
Lehetőleg tartózkodj kerüld az internetről vásárolható stock képeket, és azokat az embereket helyezd el hirdetéseidben, akik rendelőd neve mögött állnak.
6. Mutasd meg rendelőd személyiségét a Facebook videóhirdetéseivel
Amellett, hogy képes hirdetéseidben igazi alkalmazottaid képeid használod, érdemes ezt egy lépéssel tovább vinni néhány videóhirdetés formájában. Ha valamivel, akkor egy jól elkészített videóhirdetéssel mutathatod be igazán rendelőd személyiségét célközönségednek. Mint fentebb említettük, az emberek sokkal könnyebben azonosulnak egy márkával, ha más emberi arcokat is látnak, ráadásul a videó az internet legnépszerűbb tartalomtípusa.
Ne félj továbbá némi humort is beleszőni videóidba – nem egy vicces fogászati marketingvideó vált virálissá, és szerzett számos új ügyfelet készítőinek.
7. Indíts szezonális kampányokat
A fogászati marketing egy meglepően szezonális dolog, amit Facebook hirdetéseid elkészítésekor is érdemes figyelembe venni.
Júliusban és augusztusban például olyan hirdetéseket készíthetsz, amelyek iskolás korú gyerekek anyukáit célozzák meg. Ekkor még bőven van idejük ezen gondolkodni, mert nem foglalja le őket az iskolai teendők intézése. A tanév során aztán emeld ki hirdetéseidben, hogy az esti órákban is várod pácienseidet, hogy a szülőknek és a gyerekeknek is legyen idejük minden napi teendőjükre, mielőtt ellátogatnának rendelődbe.
Érdemes tehát a szezonalitásra is odafigyelni fogászati Facebook hirdetéseid megalkotása során, hiszen ezek a tényezők sokkal relevánsabbá tehetik reklámjaidat célközönséged számára. Ne felejtsd el továbbá, hogy azt is beállíthatod, hogy hirdetéseid a hét mely napjain, és mely órákban fussanak, amit mind a szezonális, mind az általános hirdetéseknél érdemes használni.
8. Célozz meg frissen költözött felhasználókat
A Facebook – mint említettük – temérdek elképesztő célzási funkciót kínál, amelyekkel igazán precízen megszabhatod, hogy kik (és kik ne) láthassák hirdetéseidet. Az egyik ilyen szempont az olyan felhasználókat engedi megcélozni, akik nemrégiben költöztek új lakhelyre, aki pedig új helyre költözött, annak új fogorvosra is lesz szüksége a közelben.
Állj elő egy új, csábító ajánlattal azok számára, akik nemrégiben költöztek rendelőd közelébe, és célozd meg őket hirdetéseiddel!
9. Kínálj fel ingyenes ajándékokat
Ha valamivel, akkor néhány ingyenes ajánlattal garantáltan számos új páciens érdeklődését keltheted fel praxisod iránt.
Például felajánlhatsz egy ingyenes tisztítást minden új páciensnek. A Facebook úgynevezett ajánlatról szóló hirdetéseket is kínál, amelyeket a felhasználók elmenthetnek profiljukra, és a platform később emlékezteti majd őket, hogy éljenek a lehetőséggel. Éppen ezért ezek a hirdetések jelentősen megkönnyíthetik a hirdetők dolgát.