AMP - Facebook hirdetési tippek fogorvosoknak és fogászatoknak

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

9 fogászati Facebook hirdetés tipp, ami sikerre viheti praxisodat
2020/06/28
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Hogy készíts jó és eredményes Facebook hirdetéseket fogorvosi praxisod számára? A következő tippjeinkkel ebben fogunk segíteni, hogy minél több páciensed legyen!

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Habár a fogászati marketing nem éppen a legizgalmasabb dolog a világon, valahogyan tudatnod kell ideális pácienseiddel, hogy bátran fordulhatnak hozzád dentális problémáikkal.

Ezt többféleképpen is megteheted, ma azonban kifejezetten a fogászati Facebook hirdetésekkel foglalkozunk, és rögtön el is áruljuk, hogy miért!

 

Miért éppen a Facebookon hirdesd fogorvosi praxisodat?

Minden fogászati rendelő és fogorvos célja, hogy kiemelje magát versenytársai közül. Több mint kétmilliárd felhasználójával a Facebook nagyszerű platformot kínál praxisod népszerűsítésére. A Facebook hirdetéseire továbbá nem is igazán kell sokat költened, hogy észrevehetően fellendítsék forgalmadat!

A fogászati Facebook hirdetések azonban meglehetősen összetettek lehetnek, különösen, ha az ember nincs igazán otthon ezen a területen. A következőkben éppen ezért gyűjtöttünk össze 9 tippet, amikkel sikerre viheted fogászati praxisod Facebook hirdetéseit!

 

Tippek a sikeres fogászati Facebook hirdetésekhez

1. Kifejezetten ideális pácienseidnek készítsd hirdetéseidet

A Facebook hirdetései rendszerének egyik leghasznosabb funkciója, hogy temérdek szempont (demográfiai jellemzők, érdeklődési körök, viselkedések) szerint állíthatsz össze egy célközönséged, aminek hirdetni szeretnél. Például megadhatod, hogy milyen foglalkozású férfiakat vagy nőket szeretnél megcélozni reklámjaiddal, illetve hogy vannak-e gyermekeik, és ha igen, akkor nagyjából mennyi idősek.

Ahhoz, hogy ezt a funkciót a leghatékonyabban kihasználhasd, meg kell ismerkedned célközönségeddel, hiszen csak így derítheted ki, hogy mi iránt érdeklődnek.

Ha például egy elismert, nagy múltú fogászati rendelőnek kell hirdetéseket készítened, ami komolyabb árakon kínálja szolgáltatásait, akkor érdemes kapásból a nagyobb jövedelmű felhasználókra szűkíteni célzásodat. Ha egy gyermekfogászati praxisról van szó, akkor értelemszerűen a fiatalabb gyerekeket nevelő szülőket ajánlott megcélozni.

A fogászati Facebook hirdetések elkészítésekor rengeteg múlik a célzáson. Ezt később módosíthatod, de érdemes minél precízebben beállítani már a legelső alkalommal. Ezzel nem csak azt biztosíthatod, hogy a megfelelő emberek látják majd hirdetéseidet, hanem kizárhatod azokat is, akik rákattintanának ugyan reklámjaidra (amiért már fizetned kell), de nem konvertálnának páciensekké.

 

2. Írj személyre szabott fogászati Facebook hirdetéseket, amik közvetlenül szólítják meg ideális pácienseidet

A hirdetések szövegének megfogalmazása nem a legizgalmasabb feladat, de ha nem csapod össze, és tényleg fordítasz rá némi időt és figyelmet, akkor ezek garantáltan megtérülnek majd.

A szöveg megfogalmazásakor összpontosíts arra, ami egyedivé teszi praxisodat. Talán több éves tapasztalatod van a gyermekfogászat terén. Esetleg egy modern, jól felszerelt rendelőben várod pácienseidet. Mi az az érték, ami miatt a te praxisodat éri meg választani másoké helyett?

Persze tartsd észben azt is, hogy kiknek szól a hirdetés. Az idősebb korosztályt egészen más fogalmazással nyerheted majd meg, mint a fiatalabbakat.

Összességében ügyelj rá, hogy ne általános, sablonos, szürke szövegeket mellékelj hirdetéseidhez!

 

3. A/B teszteld felhívásaidat

Miután hirdetésed szövege elkészült, a következő lépése előállni néhány jó címsorral és felhívással, amelyek ösztönzően hathatnak célközönségedre. Fontos persze, hogy összevesd ezeket egymással, hogy kiderítsd, melyek a leghatékonyabbak.

Teszteld le tehát felhívásaidat, és tartsd észben a célzásaidat. Egy 20-30 év közötti fiatal nem szívesen egyeztet időpontot telefonon – ennek a korosztálynak kínálj online foglalási lehetőséget, hogy egyszerűbb legyen számukra a konverziós folyamat („Foglalja le időpontját online még ma!”). Az idősebbek ezzel szemben inkább telefonon veszik fel a kapcsolatot a rendelőkkel, így a nekik célzott hirdetéseket e szerint is kell megfogalmaznod („Hívjon minket most!”).

Az A/B tesztelés (ami a Facebook hirdetések egyik beépített, választható funkciója) segít megtalálni, hogy egy-egy célcsoport mely felhívásokra és egyéb elemekre reagál a legpozitívabban.

 

4. Használj többféle hirdetéstípust

A Facebook széles teret biztosítanak a kreativitásra, ami a megannyi választható hirdetéstípusban is megmutatkozik. Ezek között jó eséllyel rátalálsz majd azokra, amelyek a legjobban hatnak célközönségedre.

Ott vannak például a több képet felsorakoztató galériahirdetések, vagy a videós hirdetések, amelyekkel bemutathatod közönségednek, hogy kik és mik fogadják majd őket, amikor átlépik a rendelő küszöbét.

Érdemes eleinte minden Facebook hirdetéstípust kipróbálni, és odafigyelni, hogy mikor frissíti a Facebook új lehetőségekkel hirdetési platformját.

 

5. Mutasd be személyzetedet fogászati Facebook hirdetéseidben

Az emberek sokkal könnyebben tudnak azonosulni márkáddal, ha látják, hogy milyen más emberi arcok állnak mögötte. Sok marketinges megfeledkezik erről, pedig az esetek többségében sokkal többet ér egy olyan kampány, aminek képi világában emberi arcok is felbukkannak.

Ha közvetlenebb kapcsolatot szeretnél kialakítani új követőiddel (és leendő pácienseiddel), és szeretnéd megerősíteni a praxisodnak megelőlegezett bizalmukat, akkor mutasd be nekik személyzetedet is fogászati Facebook hirdetéseidben.

Lehetőleg tartózkodj kerüld az internetről vásárolható stock képeket, és azokat az embereket helyezd el hirdetéseidben, akik rendelőd neve mögött állnak.

 

6. Mutasd meg rendelőd személyiségét a Facebook videóhirdetéseivel

Amellett, hogy képes hirdetéseidben igazi alkalmazottaid képeid használod, érdemes ezt egy lépéssel tovább vinni néhány videóhirdetés formájában. Ha valamivel, akkor egy jól elkészített videóhirdetéssel mutathatod be igazán rendelőd személyiségét célközönségednek. Mint fentebb említettük, az emberek sokkal könnyebben azonosulnak egy márkával, ha más emberi arcokat is látnak, ráadásul a videó az internet legnépszerűbb tartalomtípusa.

Ne félj továbbá némi humort is beleszőni videóidba – nem egy vicces fogászati marketingvideó vált virálissá, és szerzett számos új ügyfelet készítőinek.

 

7. Indíts szezonális kampányokat

A fogászati marketing egy meglepően szezonális dolog, amit Facebook hirdetéseid elkészítésekor is érdemes figyelembe venni.

Júliusban és augusztusban például olyan hirdetéseket készíthetsz, amelyek iskolás korú gyerekek anyukáit célozzák meg. Ekkor még bőven van idejük ezen gondolkodni, mert nem foglalja le őket az iskolai teendők intézése. A tanév során aztán emeld ki hirdetéseidben, hogy az esti órákban is várod pácienseidet, hogy a szülőknek és a gyerekeknek is legyen idejük minden napi teendőjükre, mielőtt ellátogatnának rendelődbe.

Érdemes tehát a szezonalitásra is odafigyelni fogászati Facebook hirdetéseid megalkotása során, hiszen ezek a tényezők sokkal relevánsabbá tehetik reklámjaidat célközönséged számára. Ne felejtsd el továbbá, hogy azt is beállíthatod, hogy hirdetéseid a hét mely napjain, és mely órákban fussanak, amit mind a szezonális, mind az általános hirdetéseknél érdemes használni.

 

8. Célozz meg frissen költözött felhasználókat

A Facebook – mint említettük – temérdek elképesztő célzási funkciót kínál, amelyekkel igazán precízen megszabhatod, hogy kik (és kik ne) láthassák hirdetéseidet. Az egyik ilyen szempont az olyan felhasználókat engedi megcélozni, akik nemrégiben költöztek új lakhelyre, aki pedig új helyre költözött, annak új fogorvosra is lesz szüksége a közelben.

Állj elő egy új, csábító ajánlattal azok számára, akik nemrégiben költöztek rendelőd közelébe, és célozd meg őket hirdetéseiddel!

 

9. Kínálj fel ingyenes ajándékokat

Ha valamivel, akkor néhány ingyenes ajánlattal garantáltan számos új páciens érdeklődését keltheted fel praxisod iránt.

Például felajánlhatsz egy ingyenes tisztítást minden új páciensnek. A Facebook úgynevezett ajánlatról szóló hirdetéseket is kínál, amelyeket a felhasználók elmenthetnek profiljukra, és a platform később emlékezteti majd őket, hogy éljenek a lehetőséggel. Éppen ezért ezek a hirdetések jelentősen megkönnyíthetik a hirdetők dolgát.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 7

Átlagos értékelés: 4.3




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.