Sokszor hívnak bennünket online marketing auditot tartani cégekhez, melynek keretében természetesen a közösségi média marketing tevékenységet is átvizsgáljuk (az auditról részletsen ITT olvashatsz). Ahhoz azonban, hogy objektív képet tudjunk adni egy cég social tevékenységéről, mérhető mutatókat kell tudnunk használni. Az alábbi cikkben bemutatjuk, mi mivel dolgozunk, és segítünk neked is abban, hogy ezekkel a mutatókkal magad mérd le céged közösségi média tevékenységének teljesítményét.
Ahogy teltek-múltak az évek, a közösségi platformok egyre hasznosabbakká váltak a marketingesek számára. Ezzel egy időben azonban összetettebbek is lettek, és néha külön kihívást jelent kiválasztani, hogy milyen mutatókat is érdemes nyomon követni egy-egy kampány, vagy az általános stratégia teljesítményének megítéléséhez.
Habár a legtöbben általában a hozzászólásokra, reakciókra, megosztásokra, hasonló hétköznapi mutatókra kíváncsiak (ezek is fontosak, és szó lesz róluk), rengeteg egyéb szempont is van, amelyek segítenek egy teljesebb képet festeni közösségi jelenlétedről.
Ezekről az úgynevezett fő teljesítménymutatókról szeretnénk megosztani néhány hasznos tudnivalót cikkünkben – megnézzük, hogy mik ezek, és hogy mit tehetsz annak érdekében, hogy javítsd őket!