Ahhoz kétség sem férhet, hogy most kevesebb megrendelésed lesz. Ha mégis szeretnéd túlélni cégeddel ezt az időszakot, a marketingről nem szabad lemondanod! Bár a vásárlási tendenciák csökkennek, a megmaradó vásárlókat ha Te húzod be, ha jó stratégiát folytatsz, hosszú távon nyertese lehetsz ennek a szituációnak.
Ha hihetünk a Statiszta adatainak, az online vásárlók száma 2021-re meghaladja majd a 2,1 milliárdot is, ami összesen több, mint 4,5 trillió dollár értékű digitális pénzmozgást jelent. Persze ez jelen pillanatban hihetetlennek tűnik, de túlleszünk ezen is. És ha túl vagyunk rajta, Neked ott kell lenned az élvonalban!
Éppen ezért kell arra törekedned, hogy megkülönböztesd magadat a konkurenciától és végre elkezdhesd halmozni a sikereket az e-kereskedelem világában. A következőkben ehhez osztunk meg néhány hasznos tippet!
1. Állj elő egy emlékezetes USP-vel
Összességében nem kérdés, hogy termékeid és/vagy szolgáltatásaid lesznek azok, amikkel a legjelentősebben megkülönböztetheted magad a versenytársaktól. Szinte biztos, hogy több tucatnyi másik webhely is van, amin hasonló jellegű termékeket vásárolhatnak az emberek, ezért kell találnod valamit, amivel kiemelkedhetsz közülük. Ez a valami az USP-d, azaz az „egyedi termékajánlatod”.
Nézz utána, hogy versenytársaid termékei mit kínálnak a vásárlóknak. Ez alapján olyan fájdalmi pontokra, szükségletekre lelhetsz, amiket mások kínálata nem fed le, de a te termékeid igen. Még ha terméked szimplán csak egy jobb változata valaminek, ami már egyébként is létezik, akkor is felhasználhatod ezt USP-ként, hogy megmutasd, mennyivel jobban kielégíti az ügyfelek szükségleteit.
Az USP-t nem szabad összekeverni az olyan kényelmi előnyökkel, mint az ingyenes házhozszállítás, vagy a hosszú visszatérítési időszak. Ezek valóban csábítóbbá és értékesekké teszik a nálad való vásárlást az emberek számára, de részei magának a terméknek. Az USP lényege, hogy maga a termék miben kínál többet a vásárlóknak, mint bármi más a piacon.
2. Csatlakozz egy nemes ügyhöz
Az emberek egyre szívesebben vásárolnak olyan cégektől, amelyek egy nemes ügyet is támogatnak. A Cone Communications 2017-es CSR felmérése szerint a vásárlók 87%-a szívesebben vásárol olyan vállalatoktól, amelyek olyan ügyekért állnak ki, amelyeket ők is fontosnak tartanak. Habár ezek az arányok amerikai adatokat türköznek, kétségtelen, hogy ez a mentalitást a világ más részein is jelen van.
Ez tehát még egy módja annak, hogy elkülöníthesd cégedet versenytársaidtól.
Továbbá azzal, hogy „beállsz” egy nemes ügy mögé, kibővítheted márkád történetét is. Ez a nemes ügy akkor erősíti igazán márkád történetét, ha megindokolod, hogy milyen személyes okból választottad az adott szervezet vagy cél támogatását.
Érdemes persze odafigyelni arra, hogy az adott ügy valamilyen szinten kapcsolódjon céged jellegéhez, habár vannak olyan célok is, amelyeket szinte minden vásárló szívesen támogat.
3. Készíts egy látványos webhelyet
Ha a fizikai üzletekhez hasonlítjuk őket, az e-kereskedelmi cégek számára egy jó webhely (webáruház) éppen olyan fontos, mint egy bolti kirakat. Rögtön meg kell ragadnia a lehetséges vásárlók figyelmét és a legjobb termékeket a lehető legjobb fényben kell feltüntetnie. Fontos az első benyomás.
Sokan az alapján döntik el, hogy szétnézzenek-e egy webáruházban, hogy mennyire találják mutatósnak felhasználói felületét. Éppen ezért, bármilyen remek termékeket és/vagy szolgáltatásokat is árulsz, ügyelned kell, hogy kínálatodat egy modern, jól működő és persze látványos webhelyen prezentáld a lehetséges vásárlók számára.
4. Használd ki a társadalmi bizonyíték erejét
Az utóbbi időben egyre többet hallhattál a társadalmi bizonyíték (angolul „social proof”) fogalmáról. Ez nem egy új koncepció, azonban ma már az online marketingben is fontos szerepe van, különösen az e-kereskedelemben. De miről is van szó?
Arról, hogy az emberek többsége legalább annyira bízik más vásárlók, ügyfelek online értékeléseiben és véleményeiben, mintha azokat egy ismerősüktől, barátjuktól hallaná. A vásárlók számos webhelyen és közösségi platformon nyilváníthatnak véleményt bármilyen márkáról vagy azok termékeiről, jelentősen befolyásolva ezzel mások véleményét. Ez az úgynevezett társadalmi bizonyíték: „ha valami sokaknak tetszett, akkor a bizonyára nekem is tetszeni fog” – és persze fordítva.
Ha szeretnéd kihasználni az online vélemények és értékelések erejét (amelyek sikerre vihetik, vagy akár romba is dönthetik márkádat), akkor természetesen minőségi termékeket és szolgáltatásokat kell nyújtanod ügyfeleidnek, hogy legyen okuk dicsérni cégedet!
Ide tartozik még az influencer marketing is. Az influencerek olyan népszerű online személyek, akik egy hűséges követőbázissal rendelkeznek és képesek hatni követőik véleményeire. Egyre több márka próbálkozik meg az influencer marketinggel, hiszen megfelelően alkalmazva egy nagyon eredményes marketingtaktika lehet. Persze ehhez fontos, hogy olyan influencert találj márkád mellé, aki hasonló értékek mellett áll ki, mint céged és olyan követői vannak, akiket érdekelhet márkád kínálata.