Koncentrálj a felhasználói élményre
Amellett, hogy stabilan és gyorsan kell működnie (ahogy arról az előző lapszemlénkben is írtunk), mobilos webhelyed kiváló felhasználói élményt is kell nyújtson, főleg most, hogy a Google ezt a szempontot is belevette rangsoroló algoritmusába.
Derítsd ki, hogy ügyfeleid milyen gyakori feladatokat végeznek el webhelyeden. Milyen keresőszándékkal találnak rád? Próbáld meg eltávolítani az összes akadályt és győződj meg róla, hogy a felhasználók minél előbb elérhessék céljaikat. Ha az ügyfélélményről van szó, akkor sok mindent figyelembe kell venned – íme néhány szempont, amikre érdemes odafigyelni:
- Először is: ne feledkezz meg az ügyfeledről!
- Tedd hasznossá és szórakoztatóvá mobilos webhelyedet
- Válassz megfelelő betűméretet: tipográfiádnak tökéletesnek kell lennie
- Hagyj elegendő helyet a koppintható elemek között, és csökkentsd a zsúfoltságot
- Tedd kattinthatóvá almenüidet, hogy a felhasználók ne közvetlenül a főoldalra lépjenek az almenü helyett
- Helyezd el telefonszámodat az főoldalon, és tedd koppinthatóvá, hogy az emberek könnyedén és gyorsan felhívhassák cégedet
- Ügyelj rá, hogy felhasználóidnak ne kelljen ránagyítaniuk oldalad tartalmára és kezelői felületére
- Készíts kényelmesen koppintható gombokat
- Ügyelj űrlapjaidra, mert ezek könnyedén elromolhatnak mobilos felületeken
- Tesztelj, javíts, és tesztelj tovább!
Optimalizálj helyi keresésekre
Habár okostelefonjainkat otthonainkban is sokat használjuk, ezek az eszközök az otthonunktól távol töltött időkre váltak a leghasznosabbá. A Google adatai szerint az emberek 76%-a látogatott is el egy céghez, miután rákeresett valamire a közelben. E látogatások 28%-a értékesítéssel végződött.
Hogy lépést tudj tartani a helyi kereslettel, azaz a „közelemben” jellegű keresésekkel, a helyi SEO-ra is oda kell figyelned. A helyi keresési találatok sokban eltérhetnek az asztali keresésektől, tehát tudnod kell, hogy mit célozz meg, és hogyan célozd meg azt. Íme néhány tipp a helyi mobil SEO javítására:
- Írj helyileg célzott tartalmakat: Ez az egyik legjobb módszer a helyi rangsorolás javítására
- Építs helyi linkeket
- Használd a Google Cégemet: regisztrálj a Google ingyenes cégadatbázisába, és töltsd ki céged összes adatát. Ezen az adatlapon naprakészen tarthatod céged alapadatait, reagálhatsz a felhasználók véleményeire, feltölthetsz képeket, és sok más lehetőséged is nyílik.
- Foglalkozz véleményekkel: kérd meg ügyfeleidet, hogy írjanak véleményeket termékeidről, és értékeljék őket, majd jelöld meg ezeket strukturált adatokként, illetve helyezd el őket webhelyed egy külön oldalán is.
- Képek: Készíts képeket cégedről és töltsd fel őket Google Cégem adatlapodra
- Használj strukturált adatokat: Jelöld meg alapadataidat, termékeidet, értékeléseidet, stb., hogy bővített találatok jelenhessenek meg webhelyedről a Google találatai között.
- Elérhetőségek: Ügyelj rá, hogy céged elérhetőségei adatai mindig naprakészek és könnyedén fellelhetők legyenek.
- Yoast Local SEO: Ha WordPress webhelyet használsz, ez a beépülő modul sokat segíthet a helyi keresőoptimalizálásban.
Tökéletesítsd mobilos tartalmaidat
Az okostelefonok képernyője meglehetősen kicsi. Ezen a kis kijelzőn a szövegek gyakran végtelennek tűnő bekezdések formájában jelennek meg. A felhasználóknak megállás nélkül görgetniük kell. A mobilképernyőkre helyezett szöveg bármelyik webfejlesztőnek fejfájást okozhat. Azonban a szöveg desingja és használata rendkívül fontos tényezők webhelyed sikerében. Ha webhelyed olvashatatlan, vagy egyszerűen csak rosszul néz ki, az emberek nem fogják elolvasni az ezerszavas cikkeidet.
Az emberek sokat olvasnak az okostelefonjaikon, neked pedig az a feladatod, hogy ezt minél egyszerűbbé tedd számukra. Figyelned kell persze arra is, hogy tartalmaid jó minőségűek legyenek.
Írj a kis képernyőkre
Mindig tartsd észben a kisméretű képernyők korlátait, amikor tartalmakat készítesz webhelyedre, vagy a régiek átszerkesztésén dolgozol. Próbálj minél kevesebb hosszú mondatot használni, írj négy mondatnál nem hosszabb bekezdéseket, illetve tördeld fel szövegeidet pontozott felsorolásokkal, és alcímekkel.
Semmi sem fogja olyan gyorsan elriasztani egyébként érdeklődő olvasóidat, mint egy hatalmas falnyi, folyamatos szöveg, különösen okostelefonon.
Írj jobb meta leírásokat és címeket
A Google kevesebb információt jelenít meg a mobilos keresőtalálatok között, mint asztali gépeken. A kereső lerövidíti majd meta leírásaidat és címeidet, ha túl hosszúra csinálod őket. Gondolkodj el tehát rajta, hogy hogyan optimalizálhatnád bejegyzéseidet és oldalaidat. Ha mobilra optimalizálod meta leírásaidat és címeidet, akkor számos karaktert veszítesz majd. A Yoast SEO snippet editor segítségével például megnézheted, hogy hogyan mutat majd az adott oldalad a mobilos és az asztali találatok között.
Készülj fel a hangalapú keresésre
Tartalmaid szerkesztése során érdemes a hangalapú keresésre is odafigyelni. Tény, hogy ez nem újdonság, de az olyan hangos segédek megjelenésével, mint az Apple Siri, az Amazon Alexa és a Google Asszisztens, rohamosan felgyorsult a dolgok fejlődése. Egyre többen adnak utasításokat okoseszközeiknek hanggal – például kérdéseket tesznek fel nekik, amikre ezek az eszközök az online tartalmak között keresnek majd válaszokat. Tény, hogy ez a technológia még nem igen támogatja a magyar nyelvet, de csak idő kérdése, hogy a hazai felhasználók között is elterjedjen ez a szokás.
Ha szeretnéd felkészíteni tartalmaidat a közelgő hangalapú keresésre, akkor alaposan át kell vizsgálnod meglévő tartalmaidat. Gondolkodj el rajta, hogy tartalmaid válaszokat adnak-e különféle kérdésekre. Ha nem, akkor fogalmazd át őket. Tudd meg, hogy az emberek milyen kérdéseket írnak be, hogy rátaláljanak tartalmaidra, és optimalizáld erre szöveges cikkeidet.
Használj Schema strukturált adatokat mobilos webhelyeden
A már emlegetett strukturált adatok rendkívül fontosak. Ha webhelyed elemeit a Schema.org szabványa alapján jelölöd meg, akkor ezzel még egy kommunikációt csatornát nyitsz meg közted és a keresőmotorok között.
A strukturált adatok egyértelművé teszik a keresőmotorok számára, hogy webhelyed elemei pontosan mit is jelentenek. Ha megfelelően elvégzed ezeket a jelöléseket, akkor a keresőmotorok felhasználhatják ezeket a plusz adatokat, hogy bővített keresőtalálatokat jeleníthessenek meg webhelyedről. A bővített találatok kitűnnek a többi, hétköznapi találat közül, így több kereső felhasználó figyelmét is magukra vonják majd.
A strukturált adatok segítségével a keresőmotorok többféleképpen is megjeleníthetik webhelyed tartalmait a keresőtalálatok között. A galériákként megjelenő találatok például olyan adatokat használnak, amelyeket te is hozzáadhatsz webhelyed mobilos oldalaihoz. Ez mobilra optimalizált, koppintásokat csalogató keresőtalálatokat eredményez majd!
Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/mobile-seo-ultimate-guide/