1. Maradj a világos oldalon
Ha kétségbeesetten szeretnél gyors eredményeket látni, akkor talán téged is kísértenek a különféle black hat SEO taktikák. Ne engedj nekik! Soha ne vásárolj hivatkozásokat, ne próbáld megtéveszteni a keresőmotorokat vagy a felhasználókat átirányításokkal és sose spammelj hivatkozásokat más webhelyeken. Ez egy ideig talán működhet, de a keresőmotorok aktívan ellenzik ezeket és végül csak a saját rangsorolásodat rontod majd el vele. Nem szeretnéd, hogy ezek a trükkök és vásárolt linkek visszatérjenek kísérteni, ugye?
Itt a Yoast-nál a holisztikus SEO hívei vagyunk, ami azt jelenti, hogy a legjobb eredmény kell legyél! Kínálj látogatóidnak jó minőségű tartalmakat, remek felhasználói élményt és egy biztonságos, korszerű webhelyet. Talán több időbe és erőfeszítésbe kerül majd, de hosszútávon sokkal fenntarthatóbb lesz.
Itt van például a link building: holisztikus megközelítése azt jelenti, hogy olyan minőségi tartalmakat készítesz, amelyeket az emberek ténylegesen meg akarnak majd osztani másokkal, majd felkeresel különféle webhelyeket, hátha lenne kedvük hivatkozni rád. Az így szerzett hivatkozások sokkal értékesebbek, mint amiket megvásárolsz.
Szóval add bele az extra erőfeszítést és maradj a SEO világos oldalán. Ez hosszútávon webhelyed előnyét szolgálja majd.
2. Optimalizáld webhelyed sebességét
A SEO-ban az nyer, aki gyorsabb. Biztosak vagyunk benne, hogy ez mindig így lesz, hiszen az emberek elvárják, hogy minél hamarabb hozzájuthassanak a különféle tartalmakhoz. Senki sem szeret várni, még egy töredékmásodpercet sem, szóval mindig érdemes időt fordítani webhelyed sebességének javítására.
Egy WordPress oldalt sokféleképpen fel lehet gyorsítani. Ebben a cikkben nem térhetünk ki minden módszerre, de egy jó megoldás például feltelepíteni egy gyorsítótárazó beépülő modult (caching plugin). Ez a webhely statikus részeit elmenti a szerverre, és a szerver ezeket a könnyebb HTML oldalakat használja inkább a több erőforrást igénylő WordPress PHP szkriptek helyett. Vannak ingyenes és fizetős gyorsítótárazó beépülő modulok is, és jelentősen felgyorsíthatják webhelyedet.
A képek egy másik tényező, amit sokan nem vesznek figyelembe webhelyük felépítése során. A méretes, nagy felbontású képeket sokkal tovább tart betölteni, holott sok esetben egy kisebb felbontású kép is bőven elegendő lenne. Mindig szánj időt rá, hogy átméretezd képeidet egy képoptimalizáló beépülő modul segítségével.
Végül egy utolsó sebesség-optimálási tipp: ha látogatóid a világ minden pontjáról érkeznek, talán megéri CDN-t (tartalomkézbesítő rendszert) alkalmazni. Ez a legközelebbi szerverre irányítja át a látogatókat tartózkodási helyük alapján, lényegesen javítva ezzel a betöltési időket.
3. Készíts kiváló tartalmakat
Egy másik időtlen SEO tipp: ne engedj a tartalmaid minőségéből. Készítsd el a lehető legjobb minőségi tartalmakat és rendszeresen értékeld és javítsd ezeket, legjobb képességeid szerint. A SEO nem csak a webhely javításáról szól, hanem a versenytársak beelőzéséről is. Sok esetben, ez azt jelenti, hogy az „elég jó” tartalmak egyszerűen nem elegendők. Bizonyítanod kell szakértelmedet és ki kell emelkedned a tömegből. Erre rengeteg időt és erőfeszítést kell ráfordítanod – tanulmányozd a témát, a közönségedet és hogy mit keresnek.
Ez talán nem mindig sikerül majd elsőre, de éppen ezért kell folyamatosan javítani cikkeidet, hogy hasznos forrásokká váljanak közönséged számára. Hogyan? Nos, ez attól függ, hogy milyen tartalmat választottál és hogy mit próbálsz elérni. Mindig érdemes elgondolkodni azon, hogy a te kérdésedre választ kapnál-e, ha ellátogatnál saját oldalaidra, és hogy passzolnak-e ahhoz, amit a keresőtalálatok között látsz.
A következő tippek tartalmaid általános minőségén is segítenek javítani.
4. Tartsd észben közönségedet
Akár egy terméket szeretnél eladni webhelyeden, akár látogatókat szeretnél bevonzani blogbejegyzéseidre, csak akkor jársz majd sikerrel, ha arra koncentrálsz, amire közönséged vágyik, illetve amire szüksége van. Ez olyasmi, amit sosem változik majd, hiszen a keresőmotorok mindig arra törekszenek, hogy azt kínálják a felhasználóknak, amit keresnek. Ez egyértelműen látszik abból, hogy egyre fontosabbá válik a keresőszándék fogalma, ezért ma már nem lehet úgy kulcsszókutatást végezni, hogy előtte nem veszed figyelembe a keresőszándékot.
Tényleg azt kínálod a felhasználóknak, amit keresnek, valahányszor beírják keresőkifejezésüket – vagyis a kulcsszavadat? Információ után kutatnak, vagy egy konkrét műveletre készülnek, és mire van szükségük tőled? Vess egy közeli pillantást kulcsszavaid keresőtalálataira és válaszold meg ezeket a kérdéseket.
Van egy másik oka is annak, amiért nagyon célközönséged szükségleteire összpontosítanod: ádáz verseny zajlik az emberek figyelméért. A felhasználók válogatósak lehetnek, és tudni akarják, hogy képes vagy-e megoldani a problémájukat, vagy hogy milyen előnyök származhat abból, hogy elolvassák blogbejegyzésedet. Nem igazán érdekli őket a termékekkel kapcsolatos szakzsargon, vagy az, hogy miért akarod te, hogy elolvassák blogbejegyzésedet. Szóval gondolj látogatóid szemszögére is SEO szöveged elkészítésekor. Éppen ezért ne használj túl sok E/1-et tartalmaidban. A felhasználóról szóljanak, ne rólad!
5. Javítsd belső hivatkozási szerkezetedet
Mindig jó ötlet egyszerűbbé tenni a keresőmotorok számára, hogy feltérképezzék webhelyedet. Ez segít eldönteni nekik, hogy mely cikkek a legfontosabbak és hogy azokat a találatokat jeleníthessék meg a felhasználóknak, amiket keresnek. Ezért jó ötlet mindig odafigyelni belső hivatkozási szerkezetedre.
Győződj meg róla, hogy legfontosabb cikkeidre mutasson a legtöbb belső hivatkozásod. E mellett ne felejts el elhelyezni a legújabb cikkeidre mutató hivatkozásokat, nehogy árva tartalmaid legyenek. Fontos biztosítani, hogy ezek a hivatkozások kapcsolódjanak a bejegyzés kontextusához, különben sem a keresőmotorok, sem a felhasználók nem fogják érteni, hogy miért vannak ott.
6. Ügyelj tartalmaid karbantartására
Egy utolsó időtlen SEO tipp: mindig megéri tartalmaid karbantartásával foglalkozni. Ezzel csak azt az erőfeszítést spórolod meg magadnak, amit egyetlen nagy bejegyzés-takarításra kellene ráfordítanod, hanem azt is biztosítod majd, hogy tartalmaid frissek és relevánsak maradjanak. Ezt a keresőmotorok és a felhasználók is díjazzák.
Sőt, ha nyomon követed tartalmaidat és azokat a témákat, amiket feldolgoznak, akkor elkerülheted a kulcsszó kannibalizációt is. Nem érdemes azzal rontanod saját rangsorolásodat, hogy túl sok hasonló, egymással versengő tartalmakat kínálsz webhelyeden.
Persze a takarítás általában nem tartozik az emberek kedvenc feladatai közé, szóval mindezt könnyebb mondani, mint meg is csinálni. Keress rá webhelyeden egy fontos kulcsszavadra és nézd meg, hogy miket találsz. Vannak egymást fedő cikkek, de mégis meg kellene tartanod mindent? Hogy teljesítenek ezek az oldalak? Bizonyára találni fogsz néhány cikket, amiket törölhetnél vagy amiket összevonhatnál egymással. Ha ezt rendszeresen elvégzed, akkor ura maradhatsz a helyzetnek.
Időtlen SEO: Légy a legjobb találat!
Ezeknek az időtlen SEO tippeknek végül is ugyan az a lényegük: ha szeretnél rangsorolni, akkor törekedned kell arra, hogy a legjobb eredménnyé válj. A keresőmotorok megváltoztathatják ugyan az algoritmusaikat, de végül ugyan azt szeretnék kínálni a felhasználóiknak: jó minőségű tartalmakat, amik frissek és egy gyorsan betöltődő webhelyen jelennek meg, mindenféle trükközés nélkül. Ez talán sok munkának hangzik, de legalább egy tiszta célt ad, amire érdemes törekedni, nem igaz? Szóval ideje hozzálátni!
Írta: Mocsonoky Csaba |A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/timeless-seo-tips/