Helyi fogorvosi SEO - Mit jelent? Hogyan csináld jól?

Helyi SEO fogorvosoknak – Tippek a helyi rangsorolás fellendítésére

A vásárlók 97%-a egy internetes keresőmotorhoz (pl. a Google-hoz) fordul, ha helyi vállalatokat szeretne találni – például közeli éttermeket, fodrászokat vagy épp fogorvosokat.
Mióta a helyi cégadatbázisok az internetre költöztek (ahol egyszerűbben hozzáférhetőbbek, mint valaha), minden fogorvosnak foglalkoznia kell a helyi SEO-val, ha új pácienseket szeretne vonzani rendelőjébe. Természetesen erre egyre többen jönnek rá, aminek köszönhetően az online keresőtalálatokra is óriási verseny jellemző.
De mi az a helyi SEO, és miben különbözik a „hagyományos” keresőoptimalizálástól? Miért kell ezzel foglalkoznia minden fogorvosnak, és egyáltalán milyen irányban érdemes elindulni? Az alábbiakban ezekre a kérdésekre válaszolunk.

Mi a különbség a helyi SEO és a hagyományos SEO között?

A két kifejezés egyértelműen összefügg egymással, azonban vannak bizonyos különbségek, amikkel fontos tisztában lenned.
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás elsődleges célja láthatóbbá, fellelhetőbbé tenni webhelyedet a keresőmotorok (például a Google) találatai között. Ezzel szemben a helyi SEO kifejezetten a helyi keresőtalálati oldalakon igyekszik jobb rangsorolást elérni a közelben kereső felhasználók megcélzására.
A Google hasonló, de nem feltétlenül azonos szempontok alapján rangsorolja a helyi találatokat, mint a nem helyieket. A szempontok többsége természetesen ipari titok, de ha ismered a Google mentalitását, akkor nem lesz nehéz kitalálnod, hogy mire kell törekedned a helyi SEO során. A világ legnagyobb keresőmotorja a relevancia, a minőség és a felhasználói élmény alapján rangsorolja a webhelyek tartalmait. Éppen ezért első sorban olyan minőségi tartalmakat kell készítened, amelyek passzolnak pácienseid érdeklődési köreihez.

 

Miért fontos a helyi SEO fogorvosoknak?

A helyi SEO láthatóbbá teszi klinikádat a közelben kereső, lehetséges páciensek számára. Az emberek többsége igyekszik a hozzá legközelebb eső üzleteket és szolgáltatókat felkeresni, és ez különösen igaz, ha egészségügyi gondokról van szó – senki sem utazná át szívesen a fél országot egy fogtömésért.
A helyi SEO másik nagy előnye a fogorvosok számára, hogy az általános SEO-val ellentétben csak a közeli fogászati szakemberekkel kell versenyezned, nem pedig az összes fogorvossal, aki keresőoptimalizálást használ.

 

4 eredményes helyi SEO tipp fogorvosoknak

1. Keress helyi fogászati kulcsszavakat tartalmaidhoz

Habár a kulcsszókutatás egy összetett folyamat, eleinte egyáltalán nem muszáj túlbonyolítani. Már azzal is sok hasznos információt gyűjthetsz a legjobb kulcsszavakról, ha elkezdesz begépelni néhány kifejezést a Google keresősávjába.
Mielőtt még lenyomnád az ENTER-t, a Google többféle keresési javaslatot is felsorol majd a beírt szavak alapján, amikből rögtön ötletet meríthetsz a helyi SEO-hoz. Miután rányomsz az ENTER-re, görgess le a találati oldal legaljára, és nézd meg, hogy milyen kapcsolódó kereséseket javasol a Google az alapján, amit beírtál. Ezekből szintén összeírhatsz néhány lehetséges kulcsszót és kifejezést.
Kezdd el összeírni kulcsszólistádat:

  1. Jegyezd fel azokat a kulcsszavakat, amikre webhelyed már most megjelenik a találatok között.
  2. Nézd meg, hogy versenytársaid hogyan rangsorolnak hozzád képest a különböző releváns kulcsszavakra.
  3. Válaszd ki azokat a kulcsszavakat, amelyek a legjobban kapcsolódnak fogászatodhoz.
  4. Ne feledkezz meg a szezonalitásról.

A kulcsszavak felkutatása során nem csak azért érdemes megvizsgálni a keresési találatokat, hogy megnézd, mások milyen tartalmakkal jelennek meg ezekre a kifejezésekre. A Google mindig igyekszik olyan találatokat felsorolni, ami szerinte passzolnak a felhasználó szándékához (a beírt kifejezés alapján). Vizsgáld meg a találatokat, és próbáld meg kideríteni, hogy a Google milyen keresőszándékot feltételezhet a beírt kifejezés alapján. Ez után készíts egy olyan tartalmat, ami eleget tesz ennek a szándéknak.

A keresőszándékokról itt olvashatsz bővebben.

Fontos, hogy ne csak az olyan egyértelmű szavakat célozd meg a helyi SEO-ban, mint a „fogorvos”. Az ilyen közönséges kifejezések túl általánosak és lehetetlen eldönteni róluk, hogy milyen szándék áll mögöttük (a fogorvosokról általánosságban szeretne megtudni valamit a kereső, vagy ellátásra van szüksége?) Mi több, az ilyen általános kifejezésekre rettenetesen erős verseny jellemző, így nagyon nehéz stabilan rangsorolni rájuk.
A megoldás? Helyi kulcsszavakra lesz szükséged, úgymint „fogorvos Egerben” vagy „fogtömés Veszprém” és így tovább. Még az olyan kevésbé általános (habár nem helyi) kereséseket is megcélozhatod, mint a „mennyibe kerül egy fogászati implantátum” és így tovább.
A lényeg, hogy a legfontosabb fogászati kulcsszavakhoz adj hozzá valamilyen helyi jellegű kifejezést, hogy a Google tudja, kiknek mutassa meg találataidat.

 

2. Egészítsd ki Google Cégem adatlapodat

A Google Cégem a Google egyik ingyenes szolgáltatása, amelynek segítségével bármely vállalkozó vagy cég létrehozhat magának egy adatlapot. Ezzel a cég egyrészt megjelenhet a Tudáspaneljén, másrészt pedig elhelyezheti magát a Google Térképen is.
Ami azonban a legfontosabb, hogy a Google Cégem adatlap nélkülözhetetlen ahhoz, hogy egy cég a Google helyi találatai közé is bekerülhessen. Ha tehát még nem készítetted el rendelőd Google Cégem adatlapját, akkor minél előbb pótold ezt.
Mindenképpen töltsd ki az alábbi mezőket:

  • Név
  • Cím
  • Telefonszám
  • Webhely
  • Kategória
  • Rövid leírás
  • Nyitva tartás

Ezeken kívül lehetőleg tölts fel jó minőségű képeket is adatlapodra. Az adatok kitöltése elengedhetetlen, hiszen a Google nem hajlandó félkész adatlapokat megjeleníteni a felhasználóinak a találatok között.
Mint fentebb olvashattad, egy Google Cégem adatlap nélkül a Google nem jeleníti majd meg rendelődet a kereső felhasználóknak. Azonban ha több fogorvost is talál a környéken, akkor csak a három legjobbra értékeltet jeleníti majd meg a Google Térkép alatt megjelenő „helyi csomagban” (a többiért a felhasználóknak kattintania kell).

 

3. Optimalizáld webhelyed felhasználói élményét

A Google az utóbbi évek során számtalanszor kijelentette, hogy a felhasználói élmény egy fontos rangsorolási szempont az algoritmusa szemében. Akár hagyományos, akár helyi fogorvosi SEO-val foglalkozol, muszáj kiváló felhasználói élményt nyújtanod a webhelyedre látogatók számára.
A felhasználói élmény egy rendkívül tág szempont, és nem lehet csak egyféleképpen optimalizálni rá. Először is készíts egy olyan oldalt webhelyeden, ahol a Google-on leggyakrabban látott kérdésekre adsz választ („Gyakran ismételt kérdések”). Ne feledd – ha a felhasználóknak kedveskedsz, azzal általában a Google-nak is kedveskedsz.
A felhasználói élménynek fontos része a tartalmak minősége is. Kezdj el szakmailag pontos, de hétköznapi nyelven megfogalmazott tartalmakat írni webhelyedre (például egy blogra), és alakíts ki hasznos oldalakat webhelyeden. Íme néhány jótanács ehhez:

  1. Készíts külön oldalt az összes fogászati szolgáltatásod számára.
  2. Készíts egy „Elérhetőségek” vagy „Kapcsolat” oldalt, ahol rendelőd címe is szerepel.
  3. Minden oldaladhoz használj egyedi URL-t, címet és meta leírást.
  4. Törekedj mobil-első kialakításra.
  5.  Használd a korábban felkutatott helyi fogászati kulcsszavakat.
  6. Egyszerűsítsd webhelyed navigációját.
  7. Használj jó minőségű, de kis fájlméretű képeket webhelyeden (kerüld a stock fotókat).
  8. Végezz technikai optimalizálást, hogy webhelyed minél gyorsabban működjön a látogatók számára.

 

4. Kövesd nyomon eredményeidet

A fogászati SEO nem ér véget a tartalmak elkészítésével és a Google Cégem adatlap kitöltésével. Minden keresőoptimalizálás (legyen az hagyományos vagy helyi) fontos része az eredmények nyomon követése.
Ez egyrészt azért fontos, mert csak így ellenőrizheted, hogy stratégiád működik-e, másrészt pedig mert a SEO eredményei nem egyik napról a másikra vehetők észre, hanem gyakran hetekkel vagy hónapokkal később.
Az ingyenesen használható Google Analytics és Google Search Console mind segíthetnek nyomon követni webhelyed forgalmát és keresőteljesítményét.