A Google Ads rendszere még mindig az egyik legkomplexebb rendszer, amivel marketinges dolgozhat. Megannyi lehetőség, beállítás befolyásolja a sikert – és ha úgy érzed, nincs időd és energiád ezt tanulmányozni, mi megértjük. Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és segítünk rendbe tenni marketinged!
Ha pedig mégis úgy gondolod hogy magad vágnál bele, az alábbiakban néhány alapvető, de nélkülözhetetlen tippet osztok meg veled, amik segíthetnek ebben!
1. Ellenőrizd az elveszett megjelenési arányt
Ahhoz, hogy Google Ads kampányaid sikeresek legyenek, a lehető legtöbb adatra lesz szükséged ügyfeleid viselkedéséről. Minél több adatot tudsz összegyűjteni, annál jobban kibővítheted hirdetéseid eléréseit.
Na persze ezt könnyebb mondani, mint kivitelezni. A megjelenítések arányát mind a Kulcsszavak, mind pedig a Hirdetéscsoportok jelentésekben megtekintheted. Nyisd meg valamelyik jelentést, majd kattints az Oszlopok ikonra, majd az Oszlopok módosítása opcióra. Kattints a nagyítóra az ablak tetején, keress rá az „elveszett” szóra, és válaszd ki az „Elveszett keresési meg. arány (rangsor)” attribútumot. A jobb oldali oszlopban átrendezheted a megjelenő oszlopok sorrendjét. Végül kattints az Alkalmaz gombra.
Ez a mutató azt jelzi, hogy az esetek hány százalékában nem jelent meg a hirdetésed a gyenge rangsorolás vagy az alacsony költségkeret miatt. Minél nagyobb ez az érték, annál több lehetőséget szalasztasz el, tehát sürgős változtatásokra lesz szükséged!
2. Javítsd átkattintási arányodat a minőségi mutató javítására
Ha sikerült több megjelenítést szerezned, akkor a következő lépés az átkattintási arányoddal (CTR) és a minőségi mutatóddal foglalkoznod. Meglehet, hogy jó minőségű forgalom érkezik be hirdetéseidből, de az már más kérdés, hogy milyen áron. Ezt többek között a minőségi mutató befolyásolja, illetve ez felelős hirdetéseid rangsorolásáért, tehát megjelenéséért is.
A minőségi mutatóról itt olvashatsz bővebben.
3. Állíts be megfelelő egyezéstípusokat
Google Ads kampányaid kialakítása során nem szabad elfeledkezned a kulcsszavak egyezéstípusairól sem. Az egyezéstípusokkal adhatod meg, hogy mennyire kell egyezzenek a felhasználók beírt keresései az általad megcélzott kulcsszavakkal. Az egyezéstípusok segítségével megszabhatod, hogy mennyire konkrét érdeklődésű felhasználóknak szeretnéd megjeleníteni hirdetéseidet. Ez javítja a konverziós arányaidat, hiszen elrejtheted hirdetéseidet azok elől, akik nem gondolkodnak vásárlásban.
A Google Ads egyezéstípusairól itt olvashatsz bővebben.
4. Optimalizáld kampányaidat
A kampányok optimalizálása a Google Ads talán legfontosabb része. Ehhez azonosítanod kell a legjövedelmezőbb kulcsszavakat és hirdetéseket, illetve ki kell szűrnöd azokat, amelyek nem hoznak elegendő sikert. kérdés csak az, hogy honnan tudod, mikor, és melyik hirdetéseiddel kell foglalkoznod. Egy kampányhoz temérdek adat tartozik, és szinte lehetetlen kibogarászni ezek közül, hogy mi utal jó teljesítményre, és mi az, ami javítást igényel.
Ha szeretnél hatékony Google Ads kampányokat futtatni, de nincs kedved vagy időd órákat tölteni a hirdetések elemzésével, akkor bízd ezt a feladatot egy tapasztalt marketing-tanácsadói csapatra!
5. Foglalkozz kulcsszavaiddal
Egy igazán olajozott Google Ads kampányt kulcsszószinten, tehát a legaprólékosabban kell kezelni. Ez persze óriási feladat, de ha a lehető legtöbbet szeretnéd kihozni kampányaid költségkeretéből, akkor muszáj leszel foglalkozni vele. Szinte minden friss Google Ads kampányban találhatsz olyan kulcsszavakat, amelyekre felesleges költségkeretet szántak. Ezek kiszűréséhez a Keresőkifejezések jelentést használhatod, illetve itt találhatsz rá azokra az ígéretes kulcsszavakra is, amelyek több lehetőséget is rejthetnek magukban. Add hozzá a legjobbnak tűnő kulcsszavakat kampányodhoz, illetve zárd ki azokat, amelyek nem relevánsak, és csak felesleges átkattintásokat eredményezhetnek.