AMP - Google Ads: optimalizálási tippek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Optimalizáld Google Ads kampányaidat ezzel az 5 hasznos tippel
2020/12/15
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Google Ads szolgáltatást senkinek nem kell bemutatni. A keresőóriás saját hirdetési platformja minden kis- és nagyvállalatnak lehetőséget kínál, hogy felhasználóik millióinak népszerűsíthessék márkájukat és kínálatukat. Bizonyára te is ezt tervezed, azonban ha a legtöbbet szeretnéd kihozni Google Ads kampányaidból, akkor tudnod kell, hogy hogyan optimalizáld őket.

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A Google Ads rendszere még mindig az egyik legkomplexebb rendszer, amivel marketinges dolgozhat. Megannyi lehetőség, beállítás befolyásolja a sikert – és ha úgy érzed, nincs időd és energiád ezt tanulmányozni, mi megértjük. Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és segítünk rendbe tenni marketinged! 

 

Ha pedig mégis úgy gondolod hogy magad vágnál bele, az alábbiakban néhány alapvető, de nélkülözhetetlen tippet osztok meg veled, amik segíthetnek ebben!

 

1. Ellenőrizd az elveszett megjelenési arányt

Ahhoz, hogy Google Ads kampányaid sikeresek legyenek, a lehető legtöbb adatra lesz szükséged ügyfeleid viselkedéséről. Minél több adatot tudsz összegyűjteni, annál jobban kibővítheted hirdetéseid eléréseit.

Na persze ezt könnyebb mondani, mint kivitelezni. A megjelenítések arányát mind a Kulcsszavak, mind pedig a Hirdetéscsoportok jelentésekben megtekintheted. Nyisd meg valamelyik jelentést, majd kattints az Oszlopok ikonra, majd az Oszlopok módosítása opcióra. Kattints a nagyítóra az ablak tetején, keress rá az „elveszett” szóra, és válaszd ki az „Elveszett keresési meg. arány (rangsor)” attribútumot. A jobb oldali oszlopban átrendezheted a megjelenő oszlopok sorrendjét. Végül kattints az Alkalmaz gombra.

 

Ez a mutató azt jelzi, hogy az esetek hány százalékában nem jelent meg a hirdetésed a gyenge rangsorolás vagy az alacsony költségkeret miatt. Minél nagyobb ez az érték, annál több lehetőséget szalasztasz el, tehát sürgős változtatásokra lesz szükséged!

 

2. Javítsd átkattintási arányodat a minőségi mutató javítására

Ha sikerült több megjelenítést szerezned, akkor a következő lépés az átkattintási arányoddal (CTR) és a minőségi mutatóddal foglalkoznod. Meglehet, hogy jó minőségű forgalom érkezik be hirdetéseidből, de az már más kérdés, hogy milyen áron. Ezt többek között a minőségi mutató befolyásolja, illetve ez felelős hirdetéseid rangsorolásáért, tehát megjelenéséért is.

A minőségi mutatóról itt olvashatsz  bővebben.

 

3. Állíts be megfelelő egyezéstípusokat

Google Ads kampányaid kialakítása során nem szabad elfeledkezned a kulcsszavak egyezéstípusairól sem. Az egyezéstípusokkal adhatod meg, hogy mennyire kell egyezzenek a felhasználók beírt keresései az általad megcélzott kulcsszavakkal. Az egyezéstípusok segítségével megszabhatod, hogy mennyire konkrét érdeklődésű felhasználóknak szeretnéd megjeleníteni hirdetéseidet. Ez javítja a konverziós arányaidat, hiszen elrejtheted hirdetéseidet azok elől, akik nem gondolkodnak vásárlásban.

A Google Ads egyezéstípusairól itt olvashatsz  bővebben.

 

4. Optimalizáld kampányaidat

A kampányok optimalizálása a Google Ads talán legfontosabb része. Ehhez azonosítanod kell a legjövedelmezőbb kulcsszavakat és hirdetéseket, illetve ki kell szűrnöd azokat, amelyek nem hoznak elegendő sikert.  kérdés csak az, hogy honnan tudod, mikor, és melyik hirdetéseiddel kell foglalkoznod. Egy kampányhoz temérdek adat tartozik, és szinte lehetetlen kibogarászni ezek közül, hogy mi utal jó teljesítményre, és mi az, ami javítást igényel.

 

Ha szeretnél hatékony Google Ads kampányokat futtatni, de nincs kedved vagy időd órákat tölteni a hirdetések elemzésével, akkor bízd ezt a feladatot egy tapasztalt marketing-tanácsadói csapatra!
 

 

5. Foglalkozz kulcsszavaiddal

Egy igazán olajozott Google Ads kampányt kulcsszószinten, tehát a legaprólékosabban kell kezelni. Ez persze óriási feladat, de ha a lehető legtöbbet szeretnéd kihozni kampányaid költségkeretéből, akkor muszáj leszel foglalkozni vele. Szinte minden friss Google Ads kampányban találhatsz olyan kulcsszavakat, amelyekre felesleges költségkeretet szántak. Ezek kiszűréséhez a Keresőkifejezések jelentést használhatod, illetve itt találhatsz rá azokra az ígéretes kulcsszavakra is, amelyek több lehetőséget is rejthetnek magukban. Add hozzá a legjobbnak tűnő kulcsszavakat kampányodhoz, illetve zárd ki azokat, amelyek nem relevánsak, és csak felesleges átkattintásokat eredményezhetnek.

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 9

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.