AMP - Webáruház marketing sikertörténetek sorozat: #3 rész, a keresőoptimalizálásról

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

#3 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: a keresőoptimalizálásról
2020/02/11
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Webáruház marketing sikertörténetek sorozatom azért indítottam, hogy a rengeteg szakmai tartalom mellett azt is be tudjam mutatni Neked, hogy ezek valóban működnek is. Olyan apró morzsákat, kiragadott részleteket, marketing eszközöket és trükköket mutatok be – igen, számokkal – amiket nap mint nap alkalmazok ügyfeleimnél, és aminek köszönhetően a havi találkozóról elégedetten állunk fel – mindketten. A harmadik részben – ebben a cikkben – az aranytojást tojó tyúkról, a keresőoptimalizálsról mesélek Neked. 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Webáruház marketing sikertörténeteim sorozata #3: a keresőoptimalizálásról

Nem is tudom, miért nem ezzel kezdtem. Már csak azért sem, mert őszintén bevallom, számomra ez az egyik legizgalmasabb területe az online marketingnek: gyakorlatilag emiatt “ragadtam bele” anno a szakmába. Szerintem nagyon izgalmas látni ugyanis, hogy hogyan fejlődik egy weboldal SEO-ja. Hogy optimalizálok egy kifejezésre, és a következő hónapokban szépen fokozatosan visszaköszönnek a szavaim a felhasználók kéréseiben. Ez persze inkább szolgáltatóknál látványos: nemrégiben egyik rendezvényhelyszínekkel foglalkozó cégemnél kitaláltuk, hogy legyenek babaváró bulik is. Korábban soha ilyen ajánlatkérés nem jött… Elvégeztem a munkát és láss csodát, már 4 lefoglalt időpontunk van babaváró bulikra! :) 
 

Persze ugyanez webáruházaknál is működik – csupán ott a vásárlásokban látható az eredmény, úgyhogy térjünk is vissza az ekereskedelemre. 

 

Ha lemaradtál volna a webáruház marketing sikertörténeteim sorozat korábbi részeiről, itt megtalálod őket: 

#1 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: a Shopping kampányokról

#2 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: Facebook és nyereményjátékok

#3 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: a keresőoptimalizálásról 

 

A webáruház marketing és a keresőoptimalizálás: a munka, ami lassan érik, de bő termést hoz

Ha dolgoztál már velem, pontosan tudod hogy sosem álltatok senkit. Sosem állítottam egyetlen ügyfelemnek se, hogy a SEO tegnapra hihetetlen mennyiségű konverziót fog hozni, hogy ahogy elkezdem a munkát a webáruház felpörög, és már foglalhatod is az egzotikus nyaralást a családnak.

 

A SEO nem gyors, és pláne nem egyszerű folyamat. Rengeteg apró részfeladat összességének eredménye. Sok ügyfelem kérdezi egy-egy tényezőről, hogy mennyire fontos: “tényleg annyira sokat számít, hogy a Google tesztjei alapján lassabb az oldalam? Hisz nem feltűnő.” “Tényleg elengedhetetlen hogy minden egyes aloldal OnSite beállításai meglegyenek?” 

A válasz pedig: nem, és igen. :)

 

Mert nem, egy darab beállítás, egy apró részlet – a legtöbb esetben – nem fog Neked hatalmas látványos forgalomnövekedést hozni. Az egész egyben viszont igen, és ha a kis részletekre nem figyelünk, nem lehetünk versenyképesek. Pedig a versenyképes SEO sokkal többet, sokkal tovább és sokkal hatékonyabban hoz eredményeket.

 

Webáruház marketing: a keresőoptimalizálás eredményei

Semelyik eszköz nem elhanyagolható, és az online marketingben minden mindennel összefügg. SEO nélkül lehet webshopot üzemeltetni – csak nem igazán érdemes… A fizetett hirdetések jók, hatékonyak és a SEO mellett is elengedhetetlenek, viszont ezek időszakosak… Abban a percben, hogy lekapcsolod a hirdetést, már nem hoz semmit. 

 

Balázsnak volt erre egy szuper példája. Nem ékeskedek más tollával, ezért szóról szóra próbálom Neked felidézni:

“A CPC hirdetések olyanok, mintha albérletben laknál. Hónapról hónapra nagy összegeket fizetsz ki a kényelemért – míg ha ezt az összeget a SEO-ba fekteted, a végén egy biztos, saját házad lesz, amit bár karban kell tartani, de ha figyelsz rá, a tiéd marad és évek múltán is hozza majd az eredményeket. Persze amíg felépül a saját házad fizetned kell az albérletet is, de meglátod, megéri majd a befektetés!”

 

Ez szinte minden szektorra igaz, a webáruház marketingben csupán annyi a különbség, hogy a magas versenyt generáló szektorokban a fizetett hirdetések a későbbiekben is nagyon fontos szerepet játszanak majd (főként a másik cikkemben taglalt shopping hirdetések miatt, amelyek a Google találati listáján olyan nagy helyet foglalnak el és olyan felntűnőek, hogy gyakran elterelik a figyelmet az organikus találatokról.) 

 

A SEO viszont itt sem elhanyagolható, hiszen bármi történhet. Változhatnak a hirdetések, változhat a konkurencia… És hogy hoz-e eredményeket? Mutatom.

 

SEO eredmények egy webáruház esetében

Az alább bemutatott példa az egyik legrégebbi ügyfelem Analytics-éből került kiemelésre. Velünk én magam 2014 óta dolgozom együtt, előtte 1-1,5 évet Beus kolléganőnk dolgozott velük, mielőtt lement babázni :)

 

Egy valódi sikerprojektet nyertem meg velük, és talán ott is indult el bennem az ekereskedelem iránti érdeklődés. A fejlődés bemutatása érdekében a 2015-ös évet hasonlítottam össze 2019-el hogy pontosan lássátok, hova képes fejlődni a SEO, és mennyire stabil tud lenni, ha foglalkozunk vele. 

 

 

Természetesen a legfontosabb adat itt is az “online rendelés” cél figyelése. A többi beállított cél 2015-ben még nem létezett.

 

De miből is jöttek ezek az eredmények? Mutatom alább a 4 legfontosabb forrást.

Láthatod, hogy a SEO még ennyi idő elteltével is szépen fejlődik, egyre több és több vásárlást hoz a cégnek. A tavalyi évben 8758 megrendelést. Többet, mint bármelyik másik forrásunk!

 

Persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy míg a SEO munkálatok nagyrészt állandóak voltak, addig a fizetett hirdetések rengeteget változtak az idők során… Felértékelődött a szerepük, és a sikereket látva megbízóm is jóval nagyobb büdzsét ad Nekem hirdetésre. Ez szintén összefüggéseket generál: egy komplex Google Ads kampány például sok esetben csökkenti a SEO-ból érkező látogatók és vásárlók számát, hiszen a találati listán megjelenve gyakran ezek elviszik a kattintásokat – bár arra mindig ügyelünk, hogy ne hirdessünk olyan kifejezésekre, amikre bombabiztos helyünk van a listán. 

 

Az eredmény: a SEO 2019-ben annyi vásárlót hozott az oldalnak (8758 db), amennyi vásárlója a webáruháznak 2015-ben összesen volt (8466).

 

Webáruház marketingedben Te se hagyd ki ezt a ziccert! 

Végérvényben tehát elmondhatjuk, hogy ha a megbízó cégénél bármi probléma adódik és a fizetetett hirdetéseket teljesen lekapcsolják, akkor sem fognak éhen halni. Persze nem elhanyagolható mennyiségű konverziótól esnének el egy ilyen ronda elképzelt szituációban, és ekkora megrendelési mennyiségnél nem is gondolom, hogy bármi erre késztetné őket, de a lényeg ugyan az. A SEO-t folyamatosan fejlesztjük, de ha csupán karbantartásra térnénk át, akkor is tartaná ezeket az eredményeket – csekély költségvetés mellett is. 

Hozzá kell tenni azonban, hogy egy kis odafigyelést mindig igényel. A SEO nem ingyen van, és nem engedhetjük el a “kezét” csak azért mert jól teljesít – erre még az alábbiakban kitérek egy rövid bekezdés erejéig.

 

Addig is, ha szeretnél Te is hasonló fejlődést látni webáruházad forgalmában, vedd fel velünk a kapcsolatot mihamarabb, hogy el tudjuk kezdeni a munkát! IDE kattintva megteheted. 

 

Mi történik, ha elengeded a SEO-t a webáruház marketing esetében?

Volt egy ügyfelünk, aki azt gondolta kész a ház, ideje kirúgni a karbantartókat – hiszen ezzel már ő maga is megbírkózik. Békében váltunk el, próbáltuk őket figyelmeztetni – de hát tudod… nem erőszak a disznótor. Ha valaki nem akar maradni, a legtöbb amit tehetünk hogy elmondjuk, milyen kockázatai vannak.

 

2014-ben ment el cégünktől ilyen gondolkodásmóddal ez az ügyfél – ekkor még nem én voltam a tanácsadójuk, csak emlékszem rá, mert később sokat foglalkoztam velük. A webshopjuk már egész szépen hozogatta az eredményeket, bár nem volt benne több éves munka (előtte 2 évig voltak nálunk azt hiszem, de nem szeretnék hazudni), de a marketing nyereséges volt. Úgy érezték, kitanulták ők már a marketinget, és elbírnak vele. Felbontották a szerződést, és kb. 1,5 éven át nem hallottunk róluk. Majd 1,5 év múlva érkezett a megkeresés tőlük, hogy nem úgy alakulnak a dolgok ahogy várták, segítsünk. Visszavettük őket ügyfélkörünkbe, így újra ráláttunk az adatokra… Amellett, hogy valószínűsíthetően néhány algoritmus frissítés is gyengítette a teljesítményt, ők maguk is rengeteg szarvas SEO hibát vétettek (új weboldal részleges átirányítással, tartalmak hiánya, URL-ek törlése, stb.)

 

Egy évünkbe telt (viszonylag kis büdzsével), mire kijavítottuk a hibákat és visszahoztuk a régi szintre a keresőoptimalizálást… 

 

A SEO tehát nem örök. A fenti példánál maradva a megvett házad sem örök. Kell rá biztosítást fizetni, apró karbantartásokat végezni és ügyelni annak állapotára. Sőt, néha bizony a tetőcsere is esedékessé válik! Mégis, ez nem egy bérelt hely, amit azonnal kihúznak a lábad alól, ha nem fizetsz. Nem igényel havi több milliós költségvetést karbantartani azt, amit már elértél, de igényel odafigyelést, tudást, és igen, munkát is.

 

 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 16

Átlagos értékelés: 4.4




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.