Webáruház marketing sikertörténeteim sorozata #2: a Facebook, és a nyereményjátékékok
Ez tehát egy sorozat második része. A webáruház marketing sikertörténetek sorozatot azért indítottam, hogy a sok hasznos szakmai tartalom mellett azt is megmutathassam, hogy a szavak mögött eredmények is vannak. Olyan kiragadott részleteket, apró marketing eszközöket, trükköket szeretnék Neked hétről hétre bemutatni, amit stratégiában alkalmazva Te is növelheted webáruházad forgalmát, eladásaid számát! Mert igen, ezúttal állításaimat valódi számokkal, adatokkal támasztom alá. Tarts velem, minden kedden új cikkel várlak! :)
A cikksorozat további részei:
#1 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: a Shopping kampányokról
#2 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: Facebook és nyereményjátékok
Ha úgy érzed egyedül nem boldogulsz, vagy csak cégvezetőként nem akarsz még ezzel is Te foglalkozni, keress minket bizalommal IDE kattintva, és megmutatjuk hogy nálad is működik amit úgy hívunk, komplex online marketing stratégia!
A sikeres webáruház marketing egy szuper eleme: a nyereményjátékok
Az e-kereskedelmi cégek komoly nyüzsgést kelthetnek maguk körül egy jól kidolgozott nyereményjátékkal, hiszen az ingyenes nyereményeket mindenki szívesen fogadja. A nyereményjátékok a legegyszerűbb promóciós eszközök közé tartoznak. Tekintve hogy a nyerteseket véletlenszerűen szokás kiválasztani (tehát nincs szükség bíráskodásra), még ezzel sem igazán kell külön foglalkozni.
A nyereményjátékok legcsalogatóbb része, hogy pofonegyszerű nevezni rájuk, és így általában nagy érdeklődésre is lehet számítani. Hasonlóképpen a versenyekkel, ezeket is érdemes minden csatornán népszerűsíteni. Végül nem csak a szerencsés nevezők nyernek, hanem márkád is, hiszen számtalan új email címmel bővítheted feliratkozói listádat.
Sok ügyfelemnek készítünk rendszerint például a közösségi médiában nyereményjátékokat. Bonyolultakat? Nem, vagy legalábbis nem feltétlen. A legtöbb esetben ezek kisebb villámjátékok, 2-3 napon át tartanak csupán, és megszervezésük nem igényel több órás munkát. Az alábbiakban egy másik ügyfelem Facebook statisztikáit láthatjátok.
Az eredmény?
- ábra: egy nyereményjátkunk posztjának adatai
Tehát az eredmény…
Alapvető, és számokkal közvetlenül bizonyítható eredmények, hogy a nyereményjátékunkkal (ami csupán néhány napig tartott, és az összköltsége egy 2000 Ft-os kiemelés és az ajándékok, azaz a megnyerhető termékek voltak):
- elértünk 71 000 felhasználót
- amelyből 10 500 a bejegyzésre kattintott, tehát 10 500, célközönségünkbe tartozó ember találkozott az aktuális termékekkel, megnézte őket, sőt, ebből 5300 át is kattintott a megjelölt termékekre, tehát még a remarketing listánkra is felkerült.
- és amelyből 495 felhasználó kommentelt, 288 pedig meg is osztotta a bejegyzést…
Ez pedig jó. Kis energiabefektetés, 3 kisorsolt termék és 2000 Ft marketing költségnek ilyen eredményekkel önmagában is jó. De!
Nem ez az egyetlen célunk a nyereményjátékkal. A célunk az, hogy Facebook oldalunkon aktivitást váltsunk ki célközönségünkből, ezzel élővé téve az oldalt, és ezzel elősegíteni, hogy organikus bejegyzéseink eljussanak a felhasználókhoz – hiszen a Facebook algoritmusa így működik! Szóval a rendszeres nyereményjátékoknak, az aktivizáló jellegű posztoknak köszönhetően ezen ügyfelünk Facebook oldala ma már:
- elérte a 100 000-es rajongótábort!
- organikus bejegyzései minden hirdetés nélkül átlagban 10-20 000-es elérést generálnak.
És ez az igazi eredmény. Mert a Facebook-on ma már organikusan elérést szerezni egyre nehezebb.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy 4 évvel ezelőtt ezek a játékok a Facebook akkori algoritmusának köszönhetően egyébként jóval nagyobbat “szóltak” (volt 1 millás elérésű játékunk is, elnézést, odáig nem lapozok vissza screenshot-ért). Ráadásul akkoriban még a szabályozások is egyszerűbbek voltak, így több játék típust tudtunk alkalmazni. Igen, ez számokban visszaesés, de az online marketingben folyamatosan változnak a “szabályok”, amihez alkalmazkodnunk kell. Ma már a Facebook organikus eléréseinek növelése sokkal munkásabb feladat – és az is lehet, hogy jövőre lehetetlen lesz. De munkásabb az összes konkurenciánknak is, így az ilyen sikeres játékokkal, stratégiába foglalt közösségi média marketinggel még mindig gyönyörű eredményeket érhetünk el!
Mit nevezünk eredménynek a webáruház marketingben?
- ábra: Facebook forrásból érkező eredmények a fent tárgyalt ügyfélnél, konverziós adatokkal.
Nos igazából ez az, amit eredménynek nevezünk. Ha nem lennél olyan jártas az Analytics-ben, egy picit kifejtem mit látsz. Az utolsó 30 napra szűkítettem az időszakot, amely idő alatt a Facebook-ról:
- 17 000 látogató jutott el webáruházunkiba
- ebből 9400 teljesen új felhasználó volt
- átlagosan majdnem 4 percet eltöltöttek az oldalon
- és ami igazán számít: 644 vásárlásunk is volt, csak a Facebook-ról, csak az organikus találatokból!*
*egy apró pontosítás: az ügyfél rendszeres és általunk készített Facebook fizetett hirdetéseit UTM paraméterrel látjuk el, ezért ezek ebben a forrásban nincsenek benne. Ezek tehát csak az organikus Facebook posztokból érkező vásárlások – leszámítva néhány kisösszegű kiemelést, amit az ügyfél maga készít posztjai népszerűsítésre, de ezek szinte elenyészőek és nem konverziós célú beállításokkal készülnek.