1. Vedd ki a részed a helyi közösségi életből
Ha nemrégiben indult be magánpraxisod, a páciensek bevonzása óriási kihívást jelenthet számodra. Ez egyrészt annak köszönhető, mert a legtöbbeknek már van megszokott fogorvosuk, másrészt pedig annak, hogy senki sem tud rólad a környéken.
A leggyorsabban úgy dobhatod be nevedet a helyi köztudatba, ha csatlakozol különféle közösségi programokhoz. Például támogathatsz egy helyi rendezvényt, ahol feltüntetheted praxisod nevét, elérhetőségeit és szolgáltatásait, de már az is sokat jelent, ha szétoszthatsz egy nagy adag szórólapot a helyiek között.
Fontos, hogy kihangsúlyozd, milyen értékeket kínálsz pácienseidnek, hogy legyen okuk felkeresniük téged dentális problémáikkal.
A helyi népszerűsítésre pedig az egyik legjobb platform a Google Cégem, hiszen így a környékbeli kereséseknél nagyobb valószínűséggel fog megjelenni rendelőd, illeve térképes kereséseknél is elérhető lesz:
2. Szerezz egy profi webhelyet praxisodnak
10-ből 4 felhasználó hagy el egy webhelyet, ha nem tartja elég professzionálisnak a megjelenését. Egy böngésző felhasználónak csupán egy töredékmásodpercre van szüksége ahhoz, hogy felmérje webhelyed minőségét és eldöntse, hogy marad-e, vagy sem.
Fontos észben tartani, hogy webhelyed minden bizonnyal a legelső benyomás lesz, amelyet új pácienseidre tehetsz, ezért elengedhetetlen, hogy mind megjelenésében, mind pedig technikai adottságaiban azt az igényes profizmust tükrözze, amelyet praxisodtól is elvárhatnak.
Webhelyednek könnyedén navigálhatónak kell lennie, hogy minden felhasználó 1-2 kattintással meglelje, amit keres. Szerepeljenek rajta praxisod elérhetőségei, illetve azon egészségügyi szakemberek adatai is, akik nálad dolgoznak.
Érdemes egy blogot is indítani, amin hasznos. értékes tartalmakat oszthatsz meg pácienseiddel fogápolással kapcsolatos témákban. Ez a blog idővel segít majd, hogy webhelyed minél több felhasználó számára jelenjen meg, ha fogászattal kapcsolatos témákra keresnek rá az interneten.
Ügyfelünk weboldalán például minden fontos elem megtalálható, amelyre a pácienseknek szüksége lehet:
3. Légy aktív a közösségi médián
A közösségi média hajnalán még senki sem gondolta volna, hogy a különféle platformok életünk szerves részeivé válnak majd. 2020-ban mégis ott tartunk, hogy az emberek már a Facebookon is utánanéznek mindennek és mindenkinek, mielőtt pénzt adnának ki a kezükből egy termékre vagy egy szolgáltatásra.
Számos egészségügyi szakember (köztük rengeteg fogorvos is) hagyja figyelmen kívül a közösségi médiát, mint marketingeszközt, pedig a páciensek 70%-a számít rá, hogy fogorvosa aktív legyen rajta.
A közösségi platformokon különféle hasznos tartalmakat, tippeket oszthatsz meg pácienseiddel (például blogodról), illetve persze kapcsolattartásra is használhatod őket.
Készíts hasznos fogápolási útmutatókat, videókat, előtte/utána képeket és kérd meg pácienseidet, hogy ők is küldjenek neked képeket munkádról, amiket aztán felhasználhatsz marketingedben.
4. Használd fel pozitív értékeléseidet a marketingben
10-ből 7-en néznek utána az interneten, hogy mit mondanak egy fogorvosról korábbi páciensei. Ez nem meglepő, elvégre az ember nem szívesen bízza olyasvalakire fogai épségét, akiről rossz visszajelzéseket hall.
Legegyszerűbben úgy szerezhetsz minél több véleményt, ha megkéred ügyfeleidet, hogy írjanak rólad. Ezt megteheted személyesen, vagy akár emailben is a kezelések után. Kínálj nekik hivatkozásokat azokra a felületekre, amelyeken véleményezhetik praxisodat (Facebook, Google Cégem, stb.), hogy megkönnyítsd a dolgukat.
Ha egy elégedetlen ügyfél negatív véleményt ír praxisodról, védd meg hírnevedet azzal, hogy professzionális, higgadt hangnemben válaszolsz neki.
5. Próbáld ki a videómarketinget
A videós tartalmak mára sokkal népszerűbbé váltak, mint az írott szöveg. Szerencsére egy fogászati praxisnak a rendelőtől kezdve az alkalmazotti interjúkon át egészen a kezelések folyamatáig bőven van mit bemutatnia videók formájában, az elégedett ügyfelek vallomásairól nem is beszélve. Egy másik jó taktika gyakran ismételt kérdésekre válaszolni élő vagy előre felvett videók során, illetve érthetően elmagyarázni a különféle fogászati kezelések menetét, célját és velejáróit.
6. Állj össze más szakemberekkel
Érdemes jó kapcsolatot ápolni a helyi szakemberekkel (szájsebészek, háziorvosok, stb.), hogy egymásnak ajánlhassátok pácienseiteket, ha azoknak más jellegű szakellátásra van szükségük. Ezzel mindenki jól jár, hiszen a páciens megkapja a megfelelő kezelést, a referáló orvos egy jó pontot az ajánlásért, a kezelőorvos pedig egy új ügyfelet, akin segíthet.
Természetesen más jellegű vállalkozókkal és cégekkel is összeállhatsz a kölcsönös népszerűsítés céljából – például elhelyezhetitek egymás szórólapjait a várótermekben, stb.
7. Regisztrálj egészségügyi adatbázisokba
Vannak olyan páciensek is, akik egy megbízható gyűjtőwebhelyen keresnek maguknak egészségügyi szakembereket. Fontos, hogy praxisod minden ilyen jellegű webhelyen szerepeljen és persze hogy elérhetőségeidet is mindegyiken pontosan ugyan úgy add meg. Erre egyrészt a félreértések elkerülése végett van szükség, másrészt pedig azért, mert a Google ez alapján győződik meg arról, hogy megfelelő adatokat adtál-e meg Google Cégem adatlapodon.
8. Optimalizáld webhelyedet a SEO segítségével
A SEO (keresőoptimalizálás) hatására előkelőbb rangot érhetsz el webhelyed számára a Google és más keresőmotorok találatai között. Minél magasabb pozícióban jelenik meg webhelyed hivatkozása az ilyen találati oldalakon, annál nagyobb az esélye, hogy a kereső felhasználók rákattintanak majd.
Fontos, hogy webhelyed többféle fogászati kifejezésre is jól „rangsoroljon” (magas pozícióban jelenjen meg, ha a felhasználók rákeresnek ezekre), mert így a lehetséges páciensek látni fogják, hogy egy hiteles, megbízható praxissal van dolguk.
A fogorvosi keresőoptimalizálás viszont nem egyszerű feladat, így ha segítségre lenne szükséged keress meg minket!
9. Kérd meg pácienseidet, hogy ajánljanak másoknak is
A páciensektől érkező ajánlások a leghatékonyabb fogorvosi marketingeszközök közé tartoznak, ráadásul teljesen ingyenesek is. Azok a páciensek, akiknek egy ismerősük vagy barátjuk ajánlotta praxisodat, sokkal valószínűbb, hogy hűséges, visszatérő ügyfeleiddé válnak majd.
Tiszteld tehát pácienseidet és kérd meg őket, hogy amennyiben elégedettek munkáddal, említsenek meg másoknak is. Még különféle bónuszokkal is ösztönözheted őket erre, például egy kedvezményes kezeléssel vagy mással.
10. Hirdesd meg különleges ajánlataidat
A pénz mindig kényes téma, még akkor is, ha az ember egészségéről van szó. Az emberek többsége a magas árak miatt nem hajlandó magánorvoshoz fordulni, és ez fogorvosi kezelést igénylő páciensekre is igaz. Kínálj tehát különleges kedvezményeket meglévő vagy újonnan érkező ügyfeleidnek, és biztosítsd, hogy az emberek tudjanak is erről. Ezt az interneten többféle hirdetési platformon is megteheted, beleértve a Google Ads és a Facebook rendszerét is (hogy csak két példát említsünk).