1. Legyenek elérhetők a tartalmaid
Tökéletesítenéd online marketing kommunikációdat? Úgy érzed, nem kap elég figyelmet a céged, a termékeid és szolgáltatásaid? A legjobb helyen jársz, segítünk! Audituáljuk céged és kialakítjuk cégspecifikus, kompley online marketing stratégiádat! Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT!
Amennyiben már kitűzted marketing céljaidat, megismerkedtél közönséged igényeivel, és túl vagy a kulcsszókutatáson (bővebben erről ITT) is, kövesd a következő lépéseket:
A szöveges tartalmak optimalizálása
H1 és egyéb címsorok
Fontos, hogy csak egy darab H1 címsort használj minden oldaladon – H2, H3, stb. már több is szerepelhet rajtuk. Ezek a címsorok nem csak a keresőmotoroknak segítenek értelmezni a tartalmat (ami segít a fellelhetőségben), hanem a felhasználóknak is.
A metaadatok
Adj meg beszédes metacímkéket (cím, leírás), amelyek további információkat szolgáltatnak arról, hogy miről is szól a tartalom. Egy jó meta cím és leírás javíthatja tartalmaid átkattintási arányait, tehát több olvasót szerezhetsz számukra.
Hivatkozások
Hivatkozz webhelyed más oldalaira tartalmaidban. Ezek a linkek segítenek a felhasználóknak más, kapcsolódó tartalmakra lelni, illetve ezekkel adhatod át a linkértéket oldalaid között, hogy a keresőmotorok felismerjék legértékesebb tartalmaidat.
Alt címkék
A keresőmotorok nem képesek vizuálisan értelmezni a képek tartalmait, ezért van szükséged úgynevezett alt címkékre. Az alt címkékkel rövid, tömör leírásokat adhatsz meg képeidről, hogy azok megjelenhessenek a Google és más keresőmotorok képkereső találatai között.
A videós tartalmak optimalizálása
YouTube
A YouTube a világ legnagyobb videómegosztó platformja, amelyen óriási közönséget szerezhetsz videós tartalmaid számára. Persze itt is el kell érned valahogy, hogy a nézők a te videóidra találjanak rá a temérdek feltöltés között. Ebben az útmutatóban a YouTube videók optimalizálásáról olvashatsz!
A hangos tartalmak optimalizálása
Kínálj több formátumot is
Amennyiben hanganyagokat (pl. podcastek) is készítesz célközönséged számára, kínáld fel őket több népszerű formátumban is, hogy minél többen meghallgathassák őket. A legelterjedtebb formátum az MP3, de érdemes WAV és egyéb verziókat is kínálni a biztonság kedvéért.
Tudasd közönségeddel, hogy hol érhetik el a fájlokat
Kínálj részletes címeket és leírásokat hangos tartalmaidhoz, hogy fellelhetőbbek legyenek az interneten. Mindemellett tudasd közönségeddel, hogy hol hallgathatják meg ezeket a hanganyagokat (podcast platformokon, webhelyeden, stb.)
Optimalizáld a hanganyagot körülvevő tartalmakat
Érdemes hangos tartalmaidat olyan oldalakra feltölteni webhelyeden, amelyek szöveges tartalma közvetlenül kapcsolódik azok témájához. Ezek a jól keresőoptimalizált szöveges tartalmak segítenek majd abban, hogy minél több hallgató találjon rá hangos tartalmaidra.
2. Tedd olvashatóvá tartalmaidat
Ha célközönséged rátalál tartalmaidra, akkor ezt még mindig csak fél sikernek könyvelheted el, hiszen nem sokáig foglalkoznak majd velük, ha képtelenek elolvasni őket. Habár a videók különösen fontossá váltak az elmúlt évek során, még mindig fontos, hogy szöveges tartalmaid is könnyedén olvashatók és értelmezhetők legyenek célközönséged számára.
Az olvashatósággal kapcsolatban fontos észben tartani, hogy webhelyed látogatói először általában csak átfutják a szöveget, míg rá nem találnak arra a részre, amit el is szeretnének olvasni belőle. Egy jó szöveges tartalom tiszteletben tartja olvasója szűkös idejét, hiszen ma mindenki rohan, és mindenhez azonnal szeretne hozzájutni. Ezt figyelembe véve alkalmazd az alábbiakat:
Helyezd legfelülre legfontosabb mondanivalódat
Az emberek többsége a szöveges tartalmak elejére fordítja a legtöbb figyelmet. Ha itt nem sikerül megkaparintanod az érdeklődésüket, akkor sokan néhány másodpercen belül el is hagyják webhelyedet. Helyezd a legfontosabb mondanivalódat, tényeidet, információidat a tartalom tetejére, hogy minél többen hasznosnak találják azt.
Darabold fel szöveges tartalmaidat
Fontos, hogy szöveges tartalmaidat címsorokra és rövid bekezdésekre oszd. Az emberek nem szívesen olvasnak el hosszú szövegtömböket (vagy ha igen, akkor nem az interneten teszik azt), ezért darabold fel mondandódat rövidebb gondolatokra, amiket sokkal könnyebben emészthetnek meg olvasóid.
Használj pontozott és számozott listákat
Vannak olyan információk, amiket pontozott vagy számozott listákkal lehet a legjobban elmagyarázni. Ezek szintén segítenek átláthatóbbá, emészthetőbbé tenni tartalmaidat olvasóid számára.
Használj összefüggő nyelvezetet
Ha elkezdesz egy adott stílusban írni egy szöveget, akkor igyekezz ugyan abban is befejezni azt. Ha egy adott néven emlegetsz valamit tartalmad elején, ügyelj rá, hogy végig azt a megnevezést használd, nehogy összezavard olvasóidat.
3. Készíts érthető tartalmakat
Fontos, hogy érthető tartalmakat állíts elő közönségednek, különösen ha szárazabb, összetettebb témákat dolgozol fel bennük. Vannak olyan esetek, amikor – ha tetszik, ha nem – kifejezetten szájbarágósan kell magyaráznod, hogy egy-egy koncepció rögzüljön közönségedben. Íme néhány tipp ahhoz, hogy hogyan készíthetsz érthetőbb tartalmakat célközönséged számára.
Használd a megfelelő tartalomtípust
Gyakran nem feltétlenül az írott szöveg a legideálisabb tartalomtípus egy adott koncepció vagy gondolat átadására. Sokan talán egy felvázolt rajzról, vagy egy videóból értelmezik majd legegyszerűbben mondanivalódat. Használd tehát a megfelelő tartalomtípust, hogy a lehető legtöbb embernek értékeket kínálhass tartalmaiddal.
Hozz létre közönségpersonákat
Sokat segíthet tartalmaid elkészítésében, ha tudod, hogy milyen embereknek is szánod őket. Ehhez érdemes különféle kitalált, de közönséged valós tagjain alapuló személyiségeket (personákat) kialakítani, hogy legyen néhány összesített képed azokról az embertípusokról, akik közönségedet alkotják, és hogy az ő szintjükhöz igazíthasd tartalmaidat. Ezek sokban hasonlítanak a buyer personákhoz, amikről itt olvashatsz többet.
Mindig kínálj kontextust tartalmaidhoz
Gyakran jobb biztosra menni, és még a legalapvetőbb koncepciókat is elmagyarázni közönséged tagjai számára. Még ha a tartalmat egy haladónak is készíted, lehet, hogy valaki éppen a te cikkeden vagy videódon keresztül kezd el ismerkedni a témával.
4. Tedd ösztönzővé tartalmaidat
Célközönséged tehát rátalált tartalmadra, és sikerült elolvasnia, megnéznie, meghallgatnia és értelmeznie azt. De sikerült elérned célodat vele? Legyen szó regisztrációról, vásárlásról, vagy bármilyen más konverzióról, tartalmaid akkor lesznek igazán hatékonyak, ha egy adott műveletre képesek ösztönözni célközönséged tagjait. Lássuk tartalommarketing feladatlistád erre vonatkozó pontjait!
Helyezz el egy CTA-t tartalmaidban
Minden tartalmadban legyen egy felhívás (CTA), ami egy kívánt műveletre szólítja fel az olvasót, nézőt vagy hallgatót.
Kínálj hozzászólási lehetőséget
Tedd lehetővé célközönséged számára, hogy valamilyen módon hozzászóljon tartalmaidhoz. Ez történhet közvetlenül a bejegyzés alatt, vagy a bejegyzéshez tartozó Facebook posztban is.
Hivatkozz kapcsolódó tartalmakra
Mint fentebb említettük, érdemes más, kapcsolódó tartalmakra hivatkoznod szöveges és egyéb tartalmaidból. Ezt megteheted saját magad, célzott linkek elhelyezésével, vagy tartalomkezelő rendszeredre is rábízhatod a feladatot, ami például címkék alapján keres és linkel hasonló témájú tartalmakat célközönséged számára.
5. Tedd megoszthatóvá tartalmaidat
Az emberek többsége jobban bízik más emberekben, mint egy-egy márkában. Éppen ezért, ha valaki megoszt egy tartalmat, arra több ismerőse lesz figyelmes, mint ha tőled érkezne ugyan ez a tartalom. Szóval mit tehetsz azért, hogy minél többen osszák meg tartalmaidat?
Hass célközönséged érzelmeire
Ha tartalmaiddal sikerül célközönséged érzelmeire hatnod, akkor sokkal valószínűbb, hogy továbbítják azokat ismerőseiknek. A leghatékonyabbak a nagy port kavaró vitatémák, de persze ezeket csak óvatosan érdemes használni.
Adj okot a megosztásra
Tartalmadba belefűzhetsz egy személyes történetet, hogy az épp szóban forgó dolog hogyan segített neked, egy családtagodnak, vagy egy barátodnak egy probléma megoldásában. Az ilyen hasznos információkat az emberek előszeretettel osztják meg szeretteikkel és ismerőseikkel.
Kérd meg közönségedet a megosztásra
Semmi baj nincs azzal, ha konkrétan felkérded célközönségedet arra, hogy osszák meg tartalmaidat. Persze ne erről szóljon minden második bekezdésed, de egy cikk vagy videó végén érdemes megkérni őket, hogy ha tetszett nekik, akkor osszák meg másokkal is. Ha egészen idáig elolvastad ezt a tartalommarketing feladatlistát, akkor remélhetőleg te is így teszel majd!
Tedd egyszerűvé a megosztást
Kínálj egy kattintásos megosztási lehetőségeket olvasóidnak, hogy rögtön továbbítani tudják tartalmaidat a Facebookra, a Twitterre, vagy emailben. Ezek a megosztási módok testre szabhatók is, így a felhasználók saját gondolataikat is mellékelni tudják tartalmaid mellé.