1# Online marketing stratégia tipp: Határozd meg a céljaidat!
Ülj le, és gondold végig:
- Mi a marketing a célod az újévben? Pl. szeretnék két új terméket bevezetni a piacra.
- Hogyan tudja a weboldalad támogatni a marketing célodat? Pl. informálja a meglévő ügyfeleket az újdonságokról.
- Mi a Te személyes célod? Pl. a meglévő termékpaletta segítségével 10 millió forintos árbevételt produkálni, amit termékfejlesztésre fordíthatok stb.
2# Online marketing stratégia tipp: Tarts önvizsgálatot!
Az önvizsgálathoz használd a SWOT analízist!
- Mik az erősségeid? Belső tényezők vizsgálata, melyek jól működnek.
- Mi a gyengeségeid? Belső tényezők, melyek nem jól működnek, de befolyásolhatóak pozitív irányban.
- Milyen lehetőségeid vannak? Külső tényezők, befolyásolni nem tudod őket, de rájuk építve kihasználhatod erősségeidet.
- Milyen veszélyekkel kell számolnod? Olyan negatív külső tényezők, melyeket befolyásolni nem tudsz, és a siker esélyeit csökkentik. Nagy kockázatot hordoznak magukban.
A SWOT analízis segítségével kiértékelhetjük tervünket, és felismerhetjük azokat a tényezőket, melyek kapcsolatban állnak a stratégiával: milyen következményei vannak a vállalkozásra nézve, és ezáltal milyen területeket kell még feltárni.
Ismerd fel mik a lehetőségeid, és mik a határaid- majd őszintén kommunikáld ki. Hidd el, meglepő eredményeket fogsz elérni.
3# Online marketing stratégia tipp: Határozd meg kik lesznek a vásárlóid!
Az elmúlt évben az ügyfeleidről rengeteg információt gyűjtöttél. Ideje ezeket felhasználni, és a statisztikai adatok alapján megalkotni tipikus vásárlóid modelljét.
- Kik ők?
- Mi a problémájuk?
- Hogyan szeretnek vásárolni?
- Hogyan érted el őket? (hirdetés vagy ajánlás útján)
A létrehozott modell alapján, a jövőre vonatkozóan tudsz előrejelzést alkotni vásárlóid viselkedéséről.
4# Online marketing stratégia tipp: Elemezd a konkurenciát!
A konkurencia figyelést, és elemzést be kell építened a mindennapi rutinodba, legyen ez az egyik újévi fogadalmad! Vezess excel táblát, melyben feljegyzel minden fontos információt a termékeikről, áraikról, és online jelenlétükről. Gondolkodj el azon, miben jobbak mint te, és hogyan tudnál különbözni tőlük?
Elemezd őket SEO szempontok alapján is: PageRank ellenőrző segítségével nézd meg milyen minőségű linkek mutatnak rájuk, ezáltal fel tudod mérni mennyire nehéz ellenfelek keresőoptimalizálási szempontból.
5# Online marketing stratégia tipp: Pozícionáld jól magad!
A pozícionálás a marketing stratégia egyik legfontosabb része, mivel hosszútávon a legnagyobb hatással lehet a vállalkozásra. Célja, hogy konkurenciával szemben úgy különböztesd meg magad, hogy helyet kapjál vevődi „fejében”.
-Mi a vevőid problémája?
-Hogyan, és milyen termékekkel tudsz erre megoldást nyújtani?
-Milyen haszonnal jár terméked használata a fogyasztók számára?
-Miben különbözöl versenytársaidtól?
Ha megvannak a válaszok, alkosd meg a saját kategóriád, vagy kösd magad egy ismert fogalomhoz, találj ki egy remek szlogent, amivel elhelyezheted cégedet a vevők fejében. Ha megvan az identitásod, törekedj arra, hogy ezt az üzenetet az egész vállalkozásra kiterjeszd! A filozófiádat tükröznie kell mindennek, ami veled kapcsolatos az alkalmazottak ruházatától kezdve, a fogalmazási stílusig!
6# Online marketing stratégia tipp: Figyelj a 4 P-re!
A marketing mix klasszikus elemei kihagyhatatlan részei a jó stratégiának.
- Termék politika (Product): A termékeidet és szolgátatásaidat, mindig a piaci igényekhez kell igazítanod. Mit vár a piac? Milyen új termékeket, vagy szolgáltatásokat fejlessz, és minek a gyártását szüntesd be? Azonban ne felejtsd el, hogy a termék az egyik legfontosabb alapja stratégiádnak, ha nem jó a terméked hiába költesz nagy összegeket reklámra, vagy promócióra – bele fogsz bukni.
- Árpolitika (Price): Hogyan árazd be termékedet? Költség alapon, versenytárs alapon vagy esetleg kereslet alapon? Igen, az árképzés a legnehezebb feladat, mivel egyszerre kell figyelned az árak stratégiai és taktikai hatásaira is, miközben költségeid egy része folyamatosan változik.
- Értékesítési csatornák (Place): Hogyan jut el terméked a vevőidhez. Lehet, hogy idén becsukod a boltod, és csak raktárt tartasz fent webáruházadnak? Vagy éppen ellenkezőleg, vásárlóid igénylik, hogy legyen már személyesen meglátogatható boltod is? Esetleg közvetítőkön keresztül értékesítesz? Mind, mind olyan kérdés mely kulcs fontosságú szereppel bírnak céged marketing taktikájában.
- Reklám politika (Promotion): Hogyan tájékoztatod vevőidet termékeidről, szolgáltatásaidról úgy, hogy közben kedvező képet alakítasz ki magadról, ezzel ösztönözve az eladásokat. Röviden: egy jó reklámüzenettel, megfelelő pozícionálás mellett befolyásoló tényező leszel!
7# Online marketing stratégia tipp: Harmonizáld a marketingkommunikációs eszközöket!
Ha nem elég jó, és hatékony a kommunikációd, akkor a promóciód nem fogja elérni célpiacodat. Ha jó a terméked, megvan az üzented, és tudod, kiknek szeretnél eladni, már csak a csatornákat kell hozzárendelned. Azokat melyeken eléred őket.
Milyen online kommunikációs eszközök közül választhatsz?
- Közösségi média csatornák (Facebook, Twitter, Instagram stb.)
- Hírlevél
- Cikkek, blog (tartalom marketing)
- Online újságok (hirdetés, PR cikk, banner, layer megjelenés stb.)
- Google AdWords hirdetések
A lehetőségek tárháza végtelen az online világban. Fontos azonban, hogy kiegyensúlyozottan használd ezeket az eszközöket, és ennek megfelelően szerepeljenek stratégiádban. Helytelen Pl. csak Facebook hirdetésekre helyezni a hangsúlyt, és arra költeni az összes pénzt. Igaz, hogy a Facebook a legnagyobb Social Media platform, de más, esetleg költséghatékonyabb módon is elérheted vevőidet.
Készíts külön kommunikációs tervet, és az alapján végezd a megvalósítást!
8 # Online marketing stratégia tipp: Legyen reszponzív és keresőbarát a weboldalad!
A weboldalad a marketing stratégiád nagyon fontos része. Ezen keresztül kommunikálsz a legtöbbet ügyfeleiddel, és ez az első, amit látnak, amikor termékeidre keresnek. Mivel a trendek szerint egyre többen interneteznek okostelefonról - elengedhetetlen hogy site-od mobil harmonizált legyen.
Másrészről minél előkelőbb helyen szerepelsz a Google találati listáján a számodra releváns kulcsszavakra, annál többen fognak oldaladra kattintani. Ellenőrizd weboldalad forráskódját, a meta leírást, és a kulcsszavakat –és ahol nem elég egyedi, vagy releváns javítsd! Vizsgáld meg az oldalaid kulcsszósűrűségét! Az optimális az 1-4 %, és azon belül is az első 50-100 szóban előnyös használni a keresőszavakat.
9# Online marketing stratégia tipp: Használd a linkmarketinget!
Ha sokan hivatkoznak a weboldaladra a keresőmotorok relevánsnak fogják értékelni. Ennek érdekében regisztrálj olyan katalógusokba, melyek PageRank-je magas, cserélj linket partnereiddel, vagy helyezd ki linkedet tematikus oldalon. Vigyázz! Ha nem megfelelően végzed, akár feketelistára is kerülhetsz, és kezdheted a munkát elölről. A linkmarketingről itt olvashatsz bővebben.
10# Online marketing stratégia tipp: Kérj segítséget!
Sikeres és hatékony online marketing stratégiát nem könnyű létrehozni. Ha úgy érzed, szeretnél a témában jobban elmélyülni, akkor gyere el következő tanfolyamunkra, ahol gyakorlati példákon keresztül mutatjuk meg neked hogyan is kell csinálni! Ha ennél többre vágysz, és a teljes stratégiád és annak megvalósítását ránk bíznád, akkor itt jelentkezz!