AMP - A legfontosabb Google rangsorolási szempontok 2018-ban

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A legfontosabb Google rangsorolási szempontok 2018-ban
2018/05/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Érzed, tudod, hogy a Google-ben való jó szereplés üzletet hozna neked? Nem? Akkor olvasd el, miért tévedsz! Igen? Akkor tudd meg, mit kell még megtenned azért, hogy első legyél a keresőben. Ingyenes és praktikus, átfogó SEO tippek 2018-ra a Marketing Professzoroktól.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Ha ide kattintottál, akkor bizonyára tisztában vagy vele, hogy mennyire fontos is manapság egy cég számára, hogy megfelelően keresőoptimalizált webhellyel rendelkezzen. Minél jobb egy webhely SEO-ja, annál több látogatót vonz majd be hosszú távon és annál több üzletet köthet meg az érdeklődő látogatókkal. Amikor a marketing eszközök hatékonyságát vizsgáljuk, mindig a keresőoptimalizálás hozza a legtöbb konverziót. Persze, csak akkor, amikor már beérett. Az elején még pótolni kell az AdWordsel, azaz a fizetett Google hirdetésekkel. 

 

De miért is olyan hatékony a SEO?

Gondold végig, mit csinálsz a közösségi média marketingben? Posztolsz, és keresed azokat az embereket, akik érdeklődésére számíthatsz. Te keresed, te mész eléjük. Igaz ez a Facebook hirdetésekre, de akár az ATL hirdetésekre is, mint mondjuk egy TV reklám. 

 

Mi történik ezzel szemben, ha webhelyed optimalizált azokra a szavakra, melyek termékeid, szolgáltatásod által megoldható problémákra adnak megoldást? A potenciális ügyfél KERES és megtalál TÉGED, mint a probléma megoldásának kulcsát. TE KELLESZ NEKI! Nincs fáradozás, nincs magyarázkodás, már csak pár jó marketing szöveg kell, és jön is az ajánlatkérés, vásárlás. 

 

Mutatok is két példát neked erre. Az egyik egy webáruház, akinek van 91.000 Facebook rajongója, használja a mi 2 milliós Facebook rajongói táborunkat is, valamint AdWords hirdetést is futtatunk neki, melynek weboldalát horizontális keresőoptimalizálással minden lehetséges szóra keresőoptimalizáltuk. Remarketing alapú Facebook hirdetésre is költünk. Az alábbi ábrán az elmúlt 30 nap vásárlásait láthatod, illetve azok forrását. A Google/organic jelenti a keresőoptimalizálás eredményét, azaz a Google-ből érkezők számát. 

 

Következő példánk egy budapesti étterem, ahol az asztalfoglalások és rendezvényhelyszín ajánlatkérések tartoznak a konverziók közé. Itt nincs AdWords, már felesleges. 

 


Jó, akkor gyertek és keresőoptimalizáljátok a weboldalamat!

 

Nyilván tudunk segíteni, de ez nem ilyen egyszerű, mint sokan gondolják. A SEO-val az a helyzet, hogy egyáltalán nem egy „megcsinálom, és kész” jellegű feladat – ahogy a keresőtrendek változnak, úgy a webhelyeknek is muszáj lépést tartaniuk ezekkel, különben könnyedén elveszíthetik azt az előkelő keresőpozíciót, amiért olyan sokat dolgoztak. A SEO folyamatai a mi olvasatunkban így néznek ki, és méréseink szerint a különféle cikkek a 100%-os állapothoz képest az alábbi eredményekkel járnak:

 

 

Sok keresőoptimalizáló cég hirdeti tévesen szolgáltatását úgy, hogy XY forintba kerül a Google találati lista első helyére jönni. De vajon melyik szóra? Arra, amire a legtöbb vásárló érkezik? Vagy van még egy szó, amire kellene? Esetleg még egy? Vagy még ezer? Nos, ezért mi csak online marketing stratégia alapú keresőoptimalizálással foglalkozunk, ami magában foglalja a teljes marketing kommunikáció minden elemét. Hogyan segíthetünk akkor neked? Kattints ide, és olvasd el ITT!

 

SEO 2018, mi is változott idén?

 

Elég idő telt el 2018-ból hogy kiderüljön, mely rangsorolási szempontok számítanak a legtöbbet a pozíció megállapításakor. Habár temérdek ilyen szempont létezik, a következőkben azokról lesz szó, amelyek könnyedén sikerre vihetik, vagy éppen megdönthetik egy weboldal online teljesítményét.

 

1. Egy könnyedén elérhető URL cím

Ez a szempont első sorban a Google robotjai számára lényeges. Persze, ha használsz offline hirdetéseket, akkor ott is nagyon jól jön. Az URL-eknek úgy kell kinézniük, hogy az algoritmus könnyedén elérhesse és átvizsgálhassa őket. A lényeg, hogy a Google robotok rátalálhassanak az összes indexelésre szánt címre a webhelyen.

 

A robotok munkáját kétféleképpen segítheted. Egyrészt erősen ajánlott karbantartani a robots.txt fájlt, amivel megadhatod, hogy mely oldalakat vizsgálhatják át a robotok, és melyeket nem. Készíthetsz továbbá egy webhelytérképet is, amelyet a Google-nak feltöltve máris sokkal gyorsabbá teheted a robotok munkáját webhelyeden.


Ha az URL-ekről van szó, akkor mindenképpen szót kell ejtenünk az SSL tanúsítvánnyal rendelkező webhelyekről – ezen webhelyek címe kezdődik HTTP helyett HTTPS előtaggal. A HTTPS már évek óta rangsorolási szempont a Google szemében, ezért ha eddig még nem alakítottad ki webhelyeden, akkor minél előbb ajánlott elvégezni a megfelelő lépéseket. Az SSL tanúsítvány beszerzéséről ITT írtunk!

 

Az SSL tanúsítványok szerepe az utóbbi évek során egyre fontosabbá vált, ugyanis a népszerű böngészők képesek figyelmeztetni a felhasználókat arról, hogy egy webhelyet biztonságos vagy nem biztonságos kapcsolaton keresztül érnek el. A tanúsítvány hiánya tehát akár a potenciális ügyfeleket is elrettentheti a vásárlástól.

 

2. A webhely sebessége

 

A webhely sebessége nem hiába az egyik legfontosabb rangsorolási szempont – a Google minden erejével azért küzd, hogy a lehető legkiválóbb felhasználói élményt nyújtsa a kereső személyek számára. A gyorsan betöltő webhelyek pedig a remek felhasználói élmény alapját biztosítják.

 

A Google még év elején bejelentette, hogy 2018 első felében  egy új algoritmus lép majd életbe, amely fontos rangsorolási szempontként kezeli majd a webhelyek mobilos sebességét is. Ez dióhéjban azt jelenti, hogy ha egy webhely mobilos verzióját a Google lassúnak ítéli meg, akkor a mobilos keresések között csökkenhet a rangsorolása. Erről például itt is olvashatsz.

 

3. Mobilbarát kialakítás. Mit is jelent ez?

A mobilbarát kialakításról minden online marketinges és webprogramozó hallott már, de mivel egyre fontosabb szempont, így kénytelenek vagyunk megemlíteni. A szempont fontossága abból származik, hogy ma már többen böngészik az internetet okostelefonjukról, mint asztali számítógépekről.

 

Ha mindez nem lenne elég, a Google mobile-first (mobil-első) indexelése is megérkezett, ami a rangsorolásnál előnybe helyezi a webhelyek mobilos verzióját, és csak másodlagosként kezeli az asztali verziókat. Ez azt jelenti, hogy ha webhelyed mobilos verziója nincs megfelelően optimalizálva, akkor asztali verziójának rangsorolása is csökkenhet.

Akárcsak az asztali verzióknál, úgy a webhelyek mobil változatai esetén sem szabad megfeledkezni a felhasználói élményről. Ez több szempontot is magába foglal, mint például:

 

  • Reszponzív-e a webhely kialakítása, és alkalmazkodik-e ahhoz az eszközhöz, amin megtekintik.
  • Könnyedén olvasható-e a webhely szövege minden felbontáson.
  • Könnyedén navigálható-e egérrel és ujjas koppintásokkal.
  • Nem-e rejtik el a hirdetések (ha vannak) a fontos tartalomrészeket.

 

4. A domain kora, címe és tekintélye

 

A domain kora

Az Ahrefs egyik kutatásából kiderült, hogy a Google rangsorolásában az első 10 helyen álló webhelyek közel 60%-a legalább 3 éves. A kutatás rávilágított arra is, hogy az egy évnél fiatalabb webhelyek csak nagyon ritkán képesek bejutni az áhított top 10-be. A domain kora tehát azon kevés rangsorolási szempontok egyike, amelyet nem befolyásolhatsz.

 

A domain neve

 

Néhány extrémebb esetben a Google a domain neve miatt is büntetést szabhat ki. A spam jellegű, minimális tartalmat kínáló oldalak gyakran helyeznek el egy megcélzott (pontos egyezésű) kulcsszót az URL-ben, amit a keresőóriás persze nem néz jó szemmel.

 

Más kutatások arra engednek következtetni, hogy bizonyos pontos egyezésű domain nevek (ha jó minőségű, releváns, értékes tartalmat kínálnak) egyenesen segíthetik a rangsorolást. Persze amennyiben webhelyed már most jól teljesít, akkor nem érdemes domaint váltani csak ebből az okból. Próbáld inkább meglévő URL címeidet optimalizálni, amennyire csak lehetséges.

 

A domain tekintélye

 

A webhelyek tekintélye szintén fontos szempont. A tekintélyt leegyszerűsítve a minőségi tartalom és az off-site SEO jelzések (beérkező hivatkozások és közösségi megosztások) kombinációja határozza meg.

 

Saját domained tekintélyét a Moz eszközével ellenőrizheted le.

5. A tartalmak optimalizáltsága

 

Elérkeztünk a már többször is emlegetett tartalomhoz, ami a Google szemében a három legfontosabb rangsorolási szempont egyike (a másik kettő a RankBrain és a hivatkozások – ezekről bővebben lejjebb).

 

De hogyan is optimalizálható a tartalom a Google ízlésére?

 

Kulcsszavak

 

Első sorban mindenképpen meg kell említenünk a kulcsszavakat, amelyek a mai napig elengedhetetlenek a Google algoritmusa számára.

 

A kereső felhasználók ezeket a szavakat és kifejezéseket használják, amikor tartalmat keresnek az interneten. A Google szintén ezeket a szavakat és kifejezéseket használja, amikor megpróbálja eldönteni, hogy egy webhely tartalma miről szól. Az algoritmus a keresőbe beírt és az oldalakon szereplő kulcsszavak összehasonlításával listázza ki a releváns találatokat.

 

LSI kulcsszavak

A Google szereti magát mélyebben is beleásni a weboldalak tartalmába, és igyekszik olyan szavakat és kifejezéseket is azonosítani ott, amik valamilyen módon kapcsolódnak a keresett kifejezésekhez. Ezeket hívjuk LSI (Latent Semantic Indexing) kulcsszavaknak.

 

Az LSI kulcsszavak külön cikket érdemelnek, de szerencsére tudunk is mutatni néhányat, amik segítenek közelebbről is megismerni őket és használatukat:

Mik azok az LSI kulcsszavak?
Az LSI kulcsszavak szereope a keresőoptimalizálásban

 

A keresőszándék

A keresőszándék a SEO egyik fontos szempontja, hiszen tudnod kell, hogy az emberek mire és miért keresnek rá, hogy ez alapján optimalizálhasd tartalmaidat.

 

Néha egész egyszerű kitalálni, hogy milyen szándékkal keresnek az emberek bizonyos kulcsszavak alapján – ha például valaki az „összehasonlítások” iránt érdeklődik, az valószínűleg kész vásárolni, csak még nem döntötte el, hogy pontosan melyik opciót válassza. Ha a keresésben az „ár” vagy „vásárlás” szavak szerepelnek, akkor szinte biztos, hogy egy fizetésre kész vásárlóval van dolgod.

 

A tartalom hossza

Habár első sorban a tartalom minősége számít, több jel is arra utal, hogy a hossz is tényező a rangsorolás során. Ugyan nem érdemes csak azért terjengősen írni, hogy egy tartalom hosszabb legyen, ha a jellege megköveteli, akkor a plusz mennyiség csak segíthet.

 

Válaszdobozok

A Google egyre több keresőbe beírt kérdést igyekszik megválaszolni az úgynevezett válaszdobozokban, amik lényegében kiemelt tartalomrészletek olyan weboldalakról, amelyek választ adnak az adott kérdésre.

 

A válaszdobozokban való megjelenés egyértelmű SEO előnyökkel jár – a kérdés csak az, hogy miként érheted el, hogy tartalmaidat kiemeljék ezeken az előkelő helyeken. Ehhez a következőket tudjuk javasolni:

  • Válaszolj meg gyakran feltett, a területedhez kapcsolódó kérdéseket tartalmaidban.
  • Jelenítsd meg a kérdéseket címsorokként, a megfelelő alcímsor-címkéket használva.
  • Adj tömör, de tartalmas és helyes válaszokat.
  • Használj felsorolásokat és táblázatokat

 

A videó és a SEO

 

A becslések szerint mindössze 2-3 éven belül az összes online forgalom 80%-át a videók teszik majd ki. Az emberek egyre több videót néznek, és szívesebben „fogyasztanak” videókat, mint bármilyen más jellegű tartalmat (például csak szöveges blogbejegyzéseket).

 

Nem meglepő tehát, hogy egyre több marketinges igyekszik videókat is felhasználni a kampányok során. A videók 2018-ban egy jól kiegyensúlyozott tartalomstratégia alappillérei közé tartoznak. Az ilyen tartalmak népszerűsége tagadhatatlan, mert jóval több aktivitásra (megosztások, hozzászólások, stb.) buzdítják az embereket, mint bármilyen más tartalomtípus.

 

Kerülendő módszerek

Vannak persze olyan szokások és taktikák (vagy őszinte hibák) amelyek sokat ronthatnak egy webhely SEO-ján. Ilyen például a dupla, vagy másolt tartalom, amelyet a Google egyáltalán nem néz jó szemmel. Hét egymáshoz nagyon hasonlító tartalom esetén úgynevezett kanonikus URL címekkel megadhatod a Google számára, hogy melyeket kezelje elsődlegesként.

 

A másik gyakori problémaforrás a kulcsszóhalmozás, ami egyenesen „illegális” a Google szabályzata szerint. Ez a technika régen működött, de azóta a keresőmotorok algoritmusai rengeteget fejlődtek, és kilométerekről képesek kiszúrni azokat a tartalmakat, amik tele vannak nyomva kulcsszavakkal. Ezért is mondjuk mindig ügyfeleinknek azt, hogy  SEO tartalmú szövegeket jobb, ha a mi tartalommarketing szakértőink írják…

 

6. A SEO technikai háttere

 

Tartalmaid csak akkor teljesíthetnek jól, ha megfelelő technikai alapra építed őket. Ehhez megfelelően kell formáznod tartalmaid címkéit és felépítését.

  • Használj kulcskifejezéseket a fő címsorban, a Google ugyanis ezt a címkét vizsgálja meg először, hogy eldöntse, releváns-e a tartalom az adott kereséshez. Ez a cím kerül kattintható kék linkként kiemelésre a felhasználók számára is a találatok között.
  • Használj címsorokat a tartalom szétosztásához (h1, h2, h3 stb.)
  • Írj egy olyan meta leírást a tartalomhoz, ami egyrészt felkelti az olvasók figyelmét, másrészt tartalmazza az oldalon megcélzott kulcsszavakat is.
  • Használj kulcsszavakat a képek alt címkéiben, jelezve ezzel a keresőmotoroknak, hogy a képek is kapcsolódnak az oldal tartalmához. Az emberek így akár képkeresés során is rátalálhatnak tartalmadra.
  • Használj schema jelölést webhelyeden, aminek segítségével tájékoztathatod a Google oldalait tartalmának jellegéről.

 

7. A felhasználói élmény

 

Mint az köztudott, a Google már a saját fejlesztésű mesterséges intelligenciája segítségével méri a webhelyek által nyújtott felhasználói élményt, ami fontos rangsorolási szempont. A technológia a RankBrain nevet kapta.

 

Szintén árulkodó élménytényező az átkattintási arány, a visszafordulási arány és az oldalon eltöltött idő is. Ha az emberek a webhelyedre érkeznek, de néhány másodperc múlva távoznak is onnan, akkor a Google ezt úgy értelmezi majd, hogy a webhely bizonyára nem biztosít elég jó felhasználói élményt, vagy nem releváns tartalmakat tüntet fel.

 

Hasonlóképpen, ha az emberek sok időt töltenek a webhelyen és minél több oldalát látogatják meg egy munkamenet során, akkor a Google látja majd, hogy a webhely bizonyára sok hasznos információt kínál a felhasználók számára egy bizonyos témakörben.

8. Hivatkozások

 

Mint azt mindannyian jól tudjuk, az internet linkekből, hivatkozásokból áll össze, így talán nem is olyan meglepő, hogy ezek is fontos rangsorolási jelzéseknek számítanak.

 

Általánosságban három fő linktípusról beszélhetünk, ezek a beérkező (inbound) linkek, a kifelé mutató (outbound) linkek és a belső (internal) linkek.

 

A Google első sorban a webhelyekre külső forrásból mutató, beérkező (inbound) hivatkozásokat használja arra, hogy eldöntse, mennyire hiteles és releváns egy webhely, illetve annak tartalma.

 

Ha egy nagy tekintéllyel rendelkező, elismert webhely hivatkozik webhelyedre, akkor a Google ezt úgy értelmezi majd, hogy a te webhelyeden is hiteles tartalmak lehetnek.

 

Érdemes továbbá hasonló témákat feldolgozó, nagy tekintélyű webhelyekre hivatkozni saját webhelyed tartalmaiból is, ugyanis ez szintén segíthet a rangsorolásban (persze csak mértékkel).

 

Megjegyeznénk még, hogy a saját webhelyen vagy blogon elhelyezett különböző tartalmak (például bejegyzések) között is ajánlatos felépíteni egy hivatkozáshálót, ami nem csak a felhasználókat segít átvezetni a releváns tartalmak között, hanem a keresőmotorok robotjainak munkáját is megkönnyíti, amelyek a webhely feltérképezése céljából érkeznek az oldalakra.

 

Közösségi jelzések

Amikor az emberek megosztják a tartalmaidat a közösségi hálókon, azzal azt bizonyítják, hogy azok a tartalmak bizonyos értékeket képviselnek. A Cognitive SEO egyik kutatása során megállapították, hogy a közösségi megosztások és a rangsorolás között egyértelmű kapcsolat áll fenn.

 

A Google ezek ellenére azt állítja, hogy a közösségi megosztások nem számítanak közvetlen rangsorolási szempontoknak, és hogy a Twitterről és Facebookról származó hivatkozások nem ugyan úgy kerülnek értékelésre, mint más tekintélyes webhelyekről. A legmagasabbra rangsorolt (első pozíciókban megjelenő) oldalak mégis általában rengeteg megosztással rendelkeznek (ami egyébként lehet egyszerűen csak azért is, mert valóban érdekes, hasznos tartalmakról van szó, amiket az emberek szívesen osztanak meg másokkal).

Céginformációk

Ez első sorban (de nem kizárólag) olyan cégek számára fontos, amelyek helyi ügyfélköröket céloznak meg. A céginformációk jelenléte (és hiánya) nagyban befolyásolja SEO teljesítményedet. Ezeket az információkat nem csak saját webhelyeden, hanem egy ingyenesen regisztrálható Google Cégem fiókban is érdemes megjeleníteni, hogy az emberek könnyebben rátalálhassanak cégedre a Google keresőjében és az ahhoz tartozó térképen (amit a keresőmotor a Google Térkép szolgálgatásból jelenít meg).

 

Fontos odafigyelni a következőkre:

  • A cég neve, címe és telefonszáma.
  • A cég regisztrációja a Google Cégemben és a Facebookon.
  • Értékelések a TripAdvisor és egyéb véleményező webhelyeken.
     
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.