Ess túl a nehezén
Mielőtt eljutnál odáig, hogy ellenőriznéd tartalmadat az alábbi lista szerint, először túl kell esned néhány fontos előkészületi lépésen. Ekkorra már kész kell legyen a kulcsszókutatáson is, tehát meg kell lennie cikked témájának, illetve szerkezeti felépítésének is. Mindezek alap dolgok, amiknek az első szó leírása előtt meg kell történniük. Senki sem mondta SEO szövegírás nem egyszerű dolog lesz, nem igaz?
A SEO szövegírás 8 ellenőrzési szempontja
1. Mit mutat beépülő modulod?
Amennyiben WordPress webhelyet használsz, mindenképpen érdemes beszerezni egy SEO plugint (ilyen például a Yoast SEO), ami már önmagában is több szempontból elemzi és értékeli megírt tartalmadat. Vedd figyelembe a modul javaslatait, de első sorban sose arra törekedj, hogy mindenben megfelelj neki, hanem arra, hogy hasznos, érthető tartalmakat kínálj olvasóidnak.
2. Egyértelmű a cikked fő témája?
Törekedj arra, hogy cikked témája azonnal érhetővé váljon, még akkor is, ha valaki csak gyorsan átfutja azt a szemeivel. Ebben sokat segíthet, ha címsoraid is kapcsolódnak ahhoz a témához, amit cikked kifejt. Érdemes továbbá ellenőrizni a bekezdések első mondatát is. Általában ezek kell legyenek azok a mondatok, amik a legjobban összefoglalják az adott bekezdés témáját.
3. Vannak túl hosszú bekezdéseid?
A legtöbb ember nem szívesen olvasgat hosszú szövegoszlopokat. Nézd meg, hogy hol rövidíthetnél hosszúnak tűnő bekezdéseiden, és próbálj mindegyikben legfeljebb 5-6 mondatot használni.
4. Használsz belső hivatkozásokat?
Mielőtt publikálnád cikkedet, gondolkodj el rajta, hogy milyen belső hivatkozásokat helyezhetnél el benne. Megeshet például, hogy van egy sarokkő tartalmad egy kapcsolódó témáról. Mindenképpen hivatkozz arra az oldalra cikkedből. Az is előfordulhat, hogy ez az új cikked a legjobb, amit egy ideje ebben a témában írtál – ilyenkor érdemes más oldalakról erre hivatkoznod.
5. Egyértelmű a felhívásod?
Mire szeretnéd rávenni az embereket, miután elolvasták a cikkedet? Hogy vásároljanak valamit? Vagy hogy elolvassanak egy másik cikket is? Győződj meg róla, hogy felhívásod (azaz CTA-d) egyértelmű, és hogy az emberek át tudjanak kattintani cikkedből webhelyed más oldalaira is, ha ez a cél.
6. Tudnál optimalizálni kapcsolódó kulcsszavakra is?
Bizonyára tudod, hogy megírt cikkeddel milyen kulcsszóra szeretnél rangsorolni. Ha azonban cikked hosszabb terjedelmű, akkor érdemes lehet kapcsolódó kulcszavakra is optimalizálni. Tehát, ha például a fő kulcsszó a [születésnapi játékok gyerekeknek] akkor optimalizálhatnád cikkedet a [bújócska] és hasonló kifejezésekre is.
7. Használsz kötőszavakat?
A szövegeket sokkal olvashatóbbá teheted, ha megfelelően használod a különféle kötőszavakat. Ilyen szavak például a „tehát”, az „mivel”, a „hiszen” és még sok más is. Ezek a szavak irányt mutatnak olvasóidnak, ezért győződj meg róla, hogy valamennyi bekezdésedben használj ilyeneket.
8. A megfelelő kategóriát és címkét választottad cikkedhez?
Ha a megfelelő kategóriát és címkét (vagy címkéket) választottad cikkedhez, azzal érthetőbbé teszed webhelyed felépítését a keresőmotorok számára. Ez segít azonosítani nekik, hogy miről is szól webhelyed. Mindemellett hasznos a látogatók számára is, mert ezeken keresztül kapcsolódó tartalmakat kereshetnek webhelyeden.
Összegezve
A jól rangsoroló cikkek megírása időt és erőfeszítést követel, de mindez garantáltan megtérül majd. Amellett tehát, hogy figyelembe veszed SEO beépülő modulod pontszámait, mindenképpen térj vissza ehhez az ellenőrzőlistához is, és tedd fel magadnak az itt felsorolt kérdéseket, mielőtt publikálnád cikkeidet!
Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/seo-copywriting-checklist/