AMP - SEO más keresőmotorokra

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Nem csak a Google létezik: SEO az „alternatív” keresőmotorokra
2021/02/17
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Bizonyára te is hallottad már azt a kifejezést, hogy valaki „mindent egy lapra tesz fel”. Ilyen az is, ha weboldalad csak a Google keresőjére optimalizálod – hiszen megannyi másik keresőmotor is használatban van! Ezek jelentősége ugyan nem hatalmas, és valóban a Google-től várhatod a legnagyobb forgalmat, de szerencsére az optimalizálás sem ördöngösség rájuk, így egy kis odafigyeléssel teljesítheted is. 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Szerencsére, ha a Google-ra optimalizálod tartalmaidat, azzal többnyire más keresőmotorok elvárásainak is megfelelsz majd, azonban vannak bizonyos technikák és feladatok, amikkel külön-külön is foglalkoznod kell. Az alábbiakban ezekről lesz szó.

 

Persze amikor keresőoptimalizálásról beszélünk, mindig először a Google-t figyeljük. A teljesítményelemzésekben is ennek adatait, kulcsszópozícióit vesszük alapul, de azért nem árt, ha ismered a különbségeket a keresmotorok között. Ha azonban úgy érzed, még a Google legfontosabb algoritmusai is távol állnak tőled, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és tegyük rendbe online marketinged együtt! 

 

Miért éri meg más keresőmotorokra is optimalizálni?

A felhasználók többsége a Google Keresőjén keresztül böngészi az internetet, ami annak köszönhető, hogy a böngészőpiac több, mint 60%-át a Chrome teszi ki. Mivel a Chrome alapértelmezett keresőmotorja a Google, így a legtöbben nem is gondolkodnak el rajta, hogy bármi mást használjanak az internetezéshez. A Google összességében több, mint a keresőpiac 90%-át birtokolja.
Jogosan merül fel tehát a kérdés, hogy egyáltalán megéri-e más keresőmotorokra optimalizálni.


A válasz egyszerű: Igen.


A helyzet az, hogy amíg mindenki (köztük céged is) a Google első pozícióiért küzd, rengeteg márka teljesen figyelmen kívül hagyja az olyan egyre népszerűbb keresőmotorokat, mint például a DuckDuckGót. Ez remek lehetőséget kínál arra, hogy megszerezd a legjobb pozíciókat ezeket a kevésbé, de használt találati oldalakon

 


1. Figyelj a kulcsszavakra, az on-page szempontokra és a technikai SEO-ra

A Yahoo, a Bing és más keresőmotorok algoritmusa korántsem olyan fejlett, mint a Google-é. Éppen ezért jóval több információt kell nekik szolgáltatnod webhelyedről, ha azt szeretnéd, hogy releváns keresésekre jeleníthessék meg tartalmaidat.

 

Meta kulcsszavak

A meta kulcsszavak továbbra is fontos szerepet játszanak a Bing, a Yahoo, és jó eséllyel más keresőmotorok SEO-jában is. Ezek a meta kulcsszavak a webhely oldalainak HTML kódjában jelennek csak meg, és segítenek megállapítani a keresőmotoroknak, hogy tartalmaidat mely kulcsszavakra, keresésekre jelenítsék meg a kereső felhasználóknak.


A Google 2009-ben bejelentette, hogy a meta kulcsszavakat már nem veszi figyelembe a rangsoroláshoz, mert túl sokan visszaéltek ezek használatával (kulcsszóhalmozás), ezzel jelentősen rontva a találatok minőségén.


Továbbra is megéri tehát meta kulcsszavakat használni, csak nem pont a Google szemében. Válassz releváns kulcsszavakat tartalmaidhoz, illetve használd ezek elgépelt verzióit és néhány long-tail kifejezést is. Persze más keresőmotorok továbbra is büntethetnek a halmozásért, ezért ezt ugyan úgy érdemes kerülni, mint fő szöveges tartalmaidban.

 

Az oldal fő tartalmában használt kulcsszavak

A Google többek között úgynevezett LSI kulcsszavakat is használ a weboldalak rangsorolásához. Leegyszerűsítve ez azt jelenti, hogy nem muszáj pontosan azokat a kulcsszavakat használnod tartalmadban, amelyekre rangsorolni szeretnél. A Google ismeri szavak, kifejezések közötti kapcsolatokat.


A Bing még nem tart itt, így ha szeretnél erre a keresőmotorra is optimalizálni, akkor szó szerint kell használnod ugyan azokat a kulcsszavakat tartalmaidban, amelyekre rangsorolni szeretnél. Igyekezz egy-egy tartalomban csak legfeljebb egy-két kulcsszót megcélozni, hogy jobban teljesíts a találatok között.

 

Persze jogosan merül fel a kérdés, hogy hogyan célozd meg helyesen ezeket a kulcsszavakat. Lássunk néhány tippet ehhez:
•    Használd fő kulcsszavadat az oldal címében (H1-es címke), és az alcímekben is (H2). A Bing nagyon fontosnak tartja a címsorokban elhelyezett kulcsszavakat, tehát ügyelj rá, hogy ezek kapcsolódjanak a témához, és tartsd szem előtt a felhasználók érdekeit is.
•    Írj egy meggyőző meta descriptiont (leírás), amelyben használd fő kulcsszavadat is.
•    Használd fő kulcsszavad long-tail változatait is, hogy még több forgalmat vonzhass be a Bingen keresztül. A long-tail kulcsszavak a Google SEO-ban is sokat segíthetnek.

 

Persze a tartalmak minősége a Bing részéről is fontos szempont. Hiába töltögeted ki tehát a meta mezőket különféle kulcsszavakkal – ha tartalmilag nem kínálsz elég értéket és színvonalat, akkor mindez semmit sem ér majd. Mik tehát a minőségi tartalom ismérvei a Bing szerint?
•    Tekintély: Megbízható a tartalom?
•    Hasznosság: Mennyire hasznos és részletes a tartalom?
•    Prezentáció: Könnyedén fellelhető és érthető a tartalom?
 

 

A közösségi jelek

Egy aktív közösségi jelenléttel nem csak extra publicitásra és forgalomra tehetsz szert a különböző közösségi platformokról, hanem tovább is erősítheted vele pozícióidat a Google-on kívüli keresőmotorok találati oldalain. A Bing (és az azon alapuló Yahoo) például rangsorolási szempontként kezeli a közösségi jeleket.


A keresőmotor erről hivatalosan is nyilatkozott:
„Ha közösségileg befolyásos vagy, akkor követőit széles körökben megosztják tartalmaidat, a Bing pedig ezeket pozitív jelekként értelmezi majd. Ezek a pozitív jelek hosszútávon pozitív hatással lehetnek organikus rangsorolásaidra.”
 

2. Erősítsd meg DuckDuckGo rangsorolásaidat Wikipédiás és más visszahivatkozásokkal

Ahogy az emberek egyre kevésbé bíznak a szupercégekben (mint például a mindent és mindenkit követő Google-ban), több olyan szolgáltatás is kezd népszerűbbé válni, amelyek nem gyűjtenek személyes adatokat felhasználóikról – ilyen például a DuckDuckGo keresőmotor  is.


A DuckDuckGo egy nyílt forráskódú keresőplatform, ami fokozott testre szabhatóságot kínál felhasználói számára. Kétségtelen, hogy ez is hozzájárul meglehetősen alacsony visszafordulási arányához.

 

Tehát hogyan lehet optimalizálni a DuckDuckGo keresőmotorra? Kezdésképpen egy felhasználóbarát, biztonságos webhelyet kell kínálnod látogatóid számára.
A DuckDuckGo számára továbbá a linkprofil is fontos szempont, amelyet a Yahoo technológiája segítségével ellenőriz. A keresőmotor egyik javaslata, hogy olyan jó minőségű forrásokból szerezz visszahivatkozásokat webhelyed számára, mint például a Wikipédia. Fontos továbbá észben tartani, hogy a DuckDuckGo algoritmus a nofollow hivatkozásokat is figyelembe veszi, mert a készítők bíznak a közösségileg összegyűjtött információkban.


A platform még azonnali válaszokat (Instant Answers) is segít létrehozni. Mivel a közösségre támaszkodnak az ilyen válaszok létrehozásában, egészen ritka „réskeresésekre” is megjelenhetsz tartalmaiddal.


Ha azt szeretnéd, hogy a DuckDuckGo „hivatalos webhely” címkével jelölje meg találataidat, akkor olyan minőségi források kell, hogy megemlítsenek, mint például a Wikipédia.

 

Mivel a DuckDuckGo ilyen nagy mértékben támaszkodik a közösségi hozzájárulásokra, a platform semmilyen eszközt nem kínál, amelyeken keresztül a webmesterek hivatkozásokat küldhetnek be neki. E helyett a keresőmotor azt javasolja, hogy tekintsd meg a találat forrását, és ott végezd el a szükséges változtatásokat, hogy maga a találat is frissülhessen ezt követően a helyes információkkal.
 

A DuckDuckGo a keresőszándékot is érti

Sokan egy alsóbbrendű keresőmotornak tartják a DuckDuckGót, ami csak pontos kulcszóegyezés esetén képes megtalálni a helyes találatokat egy-egy keresésre. Keress csak rá a „Samsung telefon árak” illetve az „Samsung telefon megéri” lekérdezésekre, és rögtön látni fogod, hogy a DDG pontosan tudja, milyen szándékkal kerestél.
 

Helyi találatok a DuckDuckGo felületén

Mivel a DuckDuckGo nem követi a felhasználók tartózkodási helyét, így helyi célzású találatokat sem képes megjeleníteni nekik. Ez azt jelenti, hogy a helyi üzletek tulajdonosai kénytelenek rendkívül konkrét helyi kulcsszavakra optimalizálni, ha szeretnének megjelenni ezekre a keresésekre.


Használd tehát olyan, üzletedhez közeli utak, terek és városrészek neveit long-tail kulcsszavaidban, amelyekre a felhasználók rákeresnének, ha a közelükben szeretnének boltokat és szolgáltatásokat találni.
 

3. Szerezz helyi forgalmat a Bing Placesről

Akárcsak a Google, a Bing is rendelkezik egy saját üzlet-adatbázissal, amelyet Bing Places néven találhatsz meg. Egy Bing Places adatlap elkészítésével üzleted a Bing helyi találatai között is megjelenhet.
Hasonlóképpen a Google Cégem adatlapokhoz, a Bing Places adatlapok is alapvető információkat (név, cím, stb.) és képeket kínálnak a felhasználóknak cégedről.

 

4. Használj Schema jelölőnyelvet

A Schema segítségével plusz információkat („mikroadatokat”) kínálhatsz a keresőmotoroknak (Google, Yahoo, Bing) tartalmaidról, így azok könnyebben értelmezik majd őket.


A Schemával megjelölt információk alapján a keresőmotorok még relevánsabb keresésekre jeleníthetik meg majd tartalmaidat, időnként bővített találatok formájában is. Ezek a bővített találatok jobban kitűnnek a többi közül (még ha nem is a legelső pozícióban helyezkednek el), és ezzel több kattintást is eredményezhetnek.


Az efféle adatjelöléseket azért szeretik a keresőmotorok, mert még hasznosabb találatokat kínálhatnak velük felhasználóiknak. Minden keresőmotornak ez a fő célja: hogy minél alaposabban kiszolgálja felhasználóit, és azok így rendszeresen visszatérjenek az adott motorhoz, még több minőségi találatért.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 9

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.