AMP - Nem vagy biztos abban, hogy tökéletes a marketing kommunikációd? Új stratégiát szeretnél? A Megoldás: Marketing audit

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Nem vagy biztos abban, hogy tökéletes a marketing kommunikációd? Új stratégiát szeretnél? A Megoldás: Marketing audit
2018/03/12
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mindegy, hogy munkatársaid, egy külső ügynökség, vagy magad foglalkozol a marketinggel cégeteknél, néha nem árt egy összefoglaló felülvizsgálat, mely ellenőrzi a marketing kommunikáció hatékonyságát. Ez a marketing audit. Mi ez és hogyan csináld? Mutatjuk!

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Az internet marketing jövőjét már évek óta vitatják a szakértők. Azonban látva, hogy a közösségi média és egyéb online marketinges eszközök rohamos fejlődést mutattak az utóbbi évek során, a kérdés nem igazán az, hogy van-e jövője az online marketingnek, hanem hogy lépést tudsz-e tartani a konkurenciával, akik már most igyekeznek teljes mértékben kihasználni az online eszközök által nyújtott lehetőségeket.

 

A kisebb vállalkozások tulajdonosainak 75%-a szerint rendkívül hatékony és költséghatékony is az internet marketing az új ügyfelek bevonzására. Amennyiben te is e 75% része vagy, akkor bizonyára valamilyen szinten sikeresnek mondható eddigi online marketing stratégiád. De talán így sem vagy teljesen biztos abban, mi az amit jól csinálsz, mi az amin lehetne még fejleszteni.  Azonban ha azon 25%-ot erősíted, akiknek nem jött be az internet marketing, akkor fogadni mernénk, hogy sokat tűnődtél azon, hogy miért nem!

 

Akármelyik tábor tagja is vagy, egy internet marketing audit vagy online marketing audit rengeteget segíthet abban, hogy a lehető legtöbbet hozd ki meglévő hatékony stratégiádból. Ha viszont a helyzet nem túl fényes, egy teljesen új stratégia kidolgozásához minden esetben szükséged lesz egy ilyen auditra.

 

Az auditokkal kapcsolatban számos kérdés merülhet fel. Mi most ezekre próbálunk alapos és kimerítő választ adni!

 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 124

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.