AMP - Hírnévkezelés orvosoknak: Hogyan kezeld a negatív véleményeket?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Online hírnévkezelés orvosoknak: A meghatározó útmutató – I. rész
2021/04/05
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az online hírnévkezelés egy feltétlenül fontos tevékenység (vagy szolgáltatás) minden orvos számára. Egy egészségügyi szakembernek több okból is szüksége lehet arra, hogy helyreállítsa megcsorbult online hírnevét: például túl sok negatív visszajelzést kapott az interneten, valamilyen PR katasztrófa áldozatává vált, vagy épp egy gondatlanság miatt indított perből próbálja visszaállítani praxisa hírnevét.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Mielőtt azonban tovább mennénk, tisztázzuk, hogy az online hírnévkezelés az orvosok számára. Lényegében olyan marketingtevékenységekről van szó, amelyek egy egészségügyi szakember online jelenlétét igyekeznek megerősíteni. Az online orvosi hírnévkezelés kiterjed többek között az interneten írt véleményekre, a negatív sajtóra, és minden egyéb ügyre, ami veszélyeztetheti egy praxis jó hírnevét.
Amennyiben te, vagy praxisod ilyen problémákkal küszködtök, a ma induló, többrészes online hírnévkezelési útmutatónk nektek szól!

 

Miért van szükségük az orvosoknak online hírnévkezelésre?

Manapság már a legtöbben az interneten kezdenek el orvost keresni maguknak, vagy szeretteiknek, és e keresgélés során több olyan webhelyre is rátalálhatnak, amelyeken a korábbi páciensek megoszthatják véleményeiket a különböző egészségügyi szakemberekről. Sokan ezeket a véleményeket értékeléseket is figyelembe veszik a választáskor, így egy orvos sikere sokban múlik attól, hogy mit mondanak róla az emberek az interneten. Sok praxis értékelése már a Google találatai között is megjelenik.
Ha egy lehetséges páciens közvetlenül egy praxisra keres rá a Google-on, akkor a praxissal kapcsolatos sajtóanyagok is megjelenhetnek a találatok között. Ezek szintén lehetnek pozitívak és negatívak is, tovább befolyásolva a praxisról, vagy orvosról kialakuló nyilvános véleményt, és a forgalmat. A negatív sajtó nem fog eltűnni, de megfelelő technikákkal idővel el lehet temetni azt a pozitív tartalmak és hírek között.

Lássuk tehát, hogy milyen technikákkal, taktikákkal javíthat egy orvos online hírnevén!

 

1. Hozz létre egy webhelyed magadnak és/vagy praxisodnak

Ha szeretnéd visszaállítani online orvosi hírnevedet, akkor az első lépés létrehozni egy webhelyet saját magad, vagy praxisod számára. A helyzettől függően külön-külön webhelyekről lehet szó.
Egy webhelynek több célja is van. Először is bemutatja magát az orvost az internetező célközönségnek. Egy jó orvosi webhely elmeséli az adott szakember történetét, hogy milyen értékeket képvisel, és a korábbi, elégedett páciensek vallomásait is feltünteti, amelyek az orvos szolgáltatásainak minőségéről adnak tanúbizonyságot.
Ha megfelelően alakítod ki ezt a webhelyet, akkor ez lesz az első találat, valahányszor egy lehetséges páciens rákeres a nevedre. Ez rendkívül hasznos, hiszen ha saját webhelyed az első találat, akkor ezzel lehetőséged nyílik pozitív első benyomást tenni az emberekre, mielőtt azok bármi mást olvasnának rólad az interneten.
Továbbá, az orvosi online hírnévkezeléshez fontos, hogy legyen egy olyan webhelyed, ami minden fontos információt tartalmaz, amit szeretnél kiemelni magadról. Webhelyed online hírnévkezelésed központja lesz! Külön előny, hogy ez az egyetlen olyan márkás online felület, aminek tényleg te vagy a tulajdonosa, és teljesen az irányításod alatt áll.

A hírnév, illetve a tekintély nem csak a páciensek, hanem a keresőmotorok szemében is fontos. Ez utóbbihoz olyan hivatkozásokra lesz szükséged, amiket más egészségügyi webhelyek helyeznek el saját oldalaikon, és a te webhelyedre mutatnak. Minél nagyobb, ilyen hivatkozásokon keresztül szerzett tekintélynek örvend webhelyed, annál magasabb pozíciókban jelenhetnek majd meg weboldalaid, valahányszor egy lehetséges páciens releváns dolgokra (pl. kezelésekre) keres rá az interneten.
Saját webhelyeden továbbá megoszthatod látogatóiddal a legfontosabb, legfrissebb híreket praxisoddal kapcsolatban, hasznos tartalmakat tölthetsz fel (hogy még több keresésre megjelenhess a Google találatai között), és kapcsolatot tarthatsz pácienseiddel.

 

2. Készíts egy pácienseidnek szóló blogot

Minden marketinges tudja, hogy az online orvosi hírnévkezelés egyik legjobb eszköze a blog. Egy blog beindítása vehemens feladatnak tűnhet, hiszen rengeteg kérdést vet fel:

  • Milyen gyakran publikálj új tartalmakat?
  • Lesz egyáltalán időd rendszeresen foglalkozni vele?
  • Megéri egyáltalán időt, és pénzt fektetni bele?

Egy blog lehetővé teszi számodra, hogy megszólítsd meglévő és leendő pácienseidet, és bemutasd nekik szaktudásodat. Ha az interneten keresgélő betegek látják, hogy blogod tele van igényes, értékes, de érthetően megfogalmazott szakmai tartalmakkal, akkor könnyebben kialakul bennük a bizalom praxisod iránt.
Egy igényes, rendszeresen frissített blog segít új pácienseket szerezni, hiszen a rajta publikált tartalmak a SEO-ban is fontos szerepet játszanak. Anélkül, hogy túlságosan elmélyednénk a témában, a SEO lényegében azt jelenti, hogy webhelyedet megpróbálod minél több releváns keresésre az első pozíciók közé helyezni a Google találatai között. A Google főleg az igényes, jó minőségű tartalmakat emeli ki, ezért fontos, hogy ilyeneket írj blogodra is.
A blog, mint hírnévkezelő eszköz akkor válik igazán hasznossá, ha minél több releváns keresésre magas pozíciókban jelensz meg a Google, és más keresőmotorok találatai között. Ebből látják majd az emberek, hogy valóban hozzád érdemes fordulniuk egészségügyi problémáikkal.

 

3. Készíts blogbejegyzéseket más webhelyekre

Nem elég csak a saját blogodra hasznos, értékes tartalmakat feltöltened orvosi online hírnévkezelésed részeként. Lehet ugyanis blogod bármilyen igényes, nem jelenik majd meg az első keresőtalálatok között, ha nem mutatnak rá hivatkozások más egészségügyi webhelyekről.
A legegyszerűbben úgy szerezhetsz ilyen értékes visszahivatkozásokat, ha más webhelyekre is írsz tartalmakat. Ezt nevezzük vendégblogolásnak, az elhelyezett cikkeket pedig vendégbejegyzéseknek. Érdemes arra törekedni, hogy ezekben a vendégbejegyzésekben egy-egy hivatkozás is szerepeljen, amik saját webhelyedre mutatnak.
Ezek a hivatkozások jelzik majd azt a Google, és más keresőmotorok számára, hogy webhelyed tekintélyes, és érdemes találataidat minél magasabb pozíciókban megjeleníteni a felhasználók kereséseire.

Mi több, amennyiben ezekben a vendégbejegyzésekben kifejezetten praxisodról van szó, minden ilyen tartalom lehetőséget nyújt arra, hogy egy extra pozíciót szerez a keresőtalálatok között, valahányszor egy felhasználó rákeres nevedre. Még ha ezek a találatok más webhelyeken is jelennek meg, mindnek megvan a lehetősége arra, hogy lejjebb taszítson egy negatív sajtóanyagot praxisodról a találatok között. Így egy idő után egyre több pozitív tartalom jelenhet meg rólad a keresők számára, és egyre kevesebb negatív.

 

4. Terjeszd ki online jelenlétedet a közösségi médiára

A közösségi hálózatoknak (Facebook, Instagram, LinkedIn, stb.) is fontos szerepük van az online orvosi hírnévkezelésben, különösen, ha szeretnél minél magasabb pozíciókba rangsorolni tartalmaiddal a Google, és más keresőmotorok találatai között.
A közösségi média több ízben is hozzájárul ehhez. Például, ahogy egyre több felhasználó kattint a Facebookon megosztott cikkeidre, úgy a Google egyre inkább azt látja majd, hogy az emberek érdeklődnek tartalmaid iránt – ez mindenképpen pozitívum lesz az algoritmus szemében.
Továbbá, ahogy egyre többen találnak rá tartalmaidra a közösségi médián, úgy egyre valószínűbb, hogy lesznek köztük olyanok is, akik szívesen hivatkoznak ezekre a tartalmakra saját cikkeikből. Mint fent már kitárgyaltuk, ezek a hivatkozások szintén segítenek jobb pozíciókban rangsorolni a keresőtalálatok között.
LinkedIn profilod továbbá szintén előkelő pozícióban jelenhet meg a márkás keresésekre, akár a Google találatai között is (amit egyébként csak közvetve befolyásol közösségi médiás teljesítményed).

Első lépésként ki kell derítened, hogy ideális pácienseid mely platformokon aktívak leginkább. Ez után ezekre a platformokra kell kialakítanod praxisod közösségi jelenlétét, hogy itt is elérhesd ügyfeleidet.

 

5. Készítsd el praxisod Google Cégem adatlapját

A Google szerint a felhasználók 97%-a keres rá helyi cégek és cégtulajdonosok nevére az interneten. Éppen ezért gyakran jelenik meg az online orvosi hírnévkezelésben az úgynevezett helyi SEO. A helyi SEO annyiban különbözik a fent említett „közönséges” SEO-tól, hogy kifejezetten a helyileg kereső felhasználókat igyekszik megcélozni – tehát, hogy minél több helyi kereső lásson releváns találatokat a praxisról, ne pedig negatívokat.
Ebben sokat segít, ha elkészíted praxisod Google Cégem adatlapját. Bizonyára neked is jelentek már meg különféle adatok egy cégről, márkáról, vagy személyről a Google találatok jobb oldalán (az úgynevezett Tudáspanelen), amikor konkrétan ezek nevére kerestél rá. A Google Cégem adatlap lehetővé teszi, hogy te, vagy praxisod is megjelenhessetek a Tudáspanelen, illetve a Google Térkép helyi találatai között is.
Ehhez meg kell igényelned az adatlapot, majd ki kell töltened azt, és persze arra is oda kell figyelned, hogy mindig naprakész információk szerepeljenek rajta. Ezt a szolgáltatást a Google teljesen ingyenesen kínálja! A Google Cégem adatlap optimalizálásáról itt olvashatsz egy részletes útmutatót.

egészségügyi marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 9

Átlagos értékelés: 4.4




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.