1. Tarts meghívásos rendezvényeket
Nem kell különleges alkalom ahhoz, hogy egy VIP rendezvényt csapj leghűségesebb ügyfeleid tiszteletére. Bár most rendezvényt nem lehet szervezni a jelenlegi helyzetben, a jövőben mégis érdemes megfontolnod a dolgot, hiszen különleges élményt nyújthatsz pácienseidnek.
Szedd össze azokat a pácienseket, akik a legtöbbet költötték nálad az elmúlt év során, és küldj nekik exkluzív meghívót. A rendezvényen aztán ajándékozd meg őket például egy ingyenes arckezeléssel és tarts előadást nekik az épp legfelkapottabb plasztikai eljárásokról.
Ha a rendezvényről pozitív élményekkel térnek haza, az nem csak hűségüket erősíti meg, hanem biztosan másoknak is előszeretettel ajánlják majd praxisodat. Egyesek még az előadás során említett kezelések iránt is érdeklődhetnek, ami új időpontokat jelent majd számodra.
2. Kérj témaötleteket közösségi követőidtől
Ha olyan tartalmakat szeretnél készíteni közösségi követőidnek, amiket értékesnek találnának, akkor a legjobb, ha közvetlenül tőlük kérdezed meg, hogy mi érdekelné őket. Kérj tőlük kérdéseket, állíts össze nekik szavazásokat és kérdőíveket, hogy kiderítsd, mire kíváncsiak. Ezekkel nem csak hasznos információkat tudhatsz meg leendő és meglévő pácienseidről, hanem rengeteg aktivitást is kelthetsz közösségi bejegyzéseik körül.
Az összeszedett információk alapján új blogbejegyzéseket, élő közösségi közvetítéseket vagy e-könyveket készíthetsz, hogy csak néhány példát említsünk.
3. Szólalj meg egy helyi rádiós talkshow-ban
Vedd fel a kapcsolatot egy helyi rádióval, és intézz el egy beszélgetést egy talkshow-típusú műsorban. Az adás során beszámolhatsz a plasztikai sebészet világának aktuális témáiról, tisztázhatod a leggyakoribb tévhiteket, és felhívhatod a figyelmet néhány olyan jótékonysági szervezetre is, akiknek jól jönne a hallgatók támogatása.
Mindez segít majd, hogy többen ismerkedjenek meg praxisoddal, illetve azzal, hogy milyen szolgáltatásokat kínálsz ügyfeleidnek. Népszerűsítsd előre a műsort követőidnek, hogy minél többen időben értesülhessenek róla. Ha pedig úgy érzed, hogy haszna volt, próbálj több beszélgetést is leszervezni.
4. Szerezz pozitív véleményeket pácienseid szórakoztatásával
Egy jó plasztikai rendelő várója nem csak kényelmes, nyugodt és igényes, hanem szórakoztató is. A hagyományos magazinok mellett helyezz el néhány táblagépet is pácienseid számára, amelyeken saját, eredeti cikkeket olvashatnak a plasztikai sebészet világáról, illetve használhatják rajtuk kedvenc alkalmazásaikat is, amíg várakoznak.
Érdemes úgy beállítani a készülékeket, hogy egy felugró ablakban időnként kikérje pácienseid véleményét, vagy hogy legalább megadhassák email címüket, amire később elküldhetsz egy emlékeztetőt erről, amiben felsorolod a legfontosabb véleményező platformok hivatkozásait.
5. Támogass egy fitneszkihívást
Az emberek manapság egyre több figyelmet fordítanak egészségük megőrzésére, ezért ha szeretnéd felhívni magadra a figyelmet, próbáld meg támogatni azokat, akik szeretnének lefogyni, megerősíteni erőnlétüket, vagy másképpen javítanák testük állapotát.
Indíts fitneszkihívást, amivel erre motiválod az embereket! Kínálj a résztvevőknek egy felületet, ahol regisztrálhatnak, bejelenthetik eredményeiket és ahol kinyilvánítod majd a nyerteseket is. Azzal, hogy webhelyeden, közösségi fiókjaidon, emailjeidben és egyéb csatornákon népszerűsíted az egészség megőrzését, garantáltan többen figyelnek majd fel praxisodra.
6. Használd a Facebook Elemzések funkcióját
A Facebook rendelkezik a legösszetettebb közösségi Elemzési felülettel, aminek segítségével temérdek hasznos információt deríthetsz ki oldalad követőiről. Megnézheted többek között, hogy demográfiailag milyen demográfiai összetételű közönséged, hogy mik iránt érdeklődnek és hogy milyen az életvitelük.
Mindezen információk birtokában sokkal könnyebb lesz olyan tartalmakat készítened nekik, amiket hasznosnak, értékesnek találnak majd.
7. Állíts fel egy standot egy helyi egészségügyi rendezvényen
Ezzel nem csak plasztikai praxisodat népszerűsítheted, hanem felhívhatod az emberek figyelmét arra, hogy milyen fontos a rendszeres hidratáció, a nap elleni védelem vagy éppen az extra kilók leadása. Ezek mind olyan aggályok, amelyek relevánsak célközönséged számára.
Ne felejts el bejelentkezni a Facebookon és más közösségi platformokon, és arra buzdítani követőidet, hogy látogassák meg standodat a rendezvényen.
8. Indíts vlogot egy kitalált karakter személyében
A YouTube-on óriási sikerük van azoknak a videókészítőknek, akik életük különféle mozzanatait osztják meg nézőikkel úgynevezett vlogok (videós blogok) formájában. Plasztikai sebészként te is előállhatsz egy fiktív személyiséggel, akinek a bőrébe bújva különféle, a szakmádhoz kapcsolódó, de mégis szórakoztató videókat készíthetsz YouTube csatornádra.
Fókuszálj azokra a kérdésekre és témákra, amik ideális ügyfeleidet érdekelhetik. Erről a kitalált személyiségről még közösségi platformjaidon is megoszthatsz néhány képet vagy rövid videót, hogy még többekhez eljusson híre, és több feliratkozót szerezz magadnak.
9. Vegyél részt jótékonysági rendezvényeken
Bizonyára a közeledben is működik néhány olyan egészségügyi szervezet, amelyek rendszeresen tartanak jótékonysági rendezvényeket (ha nem, akkor nézz szét az országos szervezetek rendezvényei között). Mindenképpen érdemes részt venned időnként egy-egy ilyen eseményen, hiszen nem csak jótékonykodásra, hanem támogatáson alapuló reklámra is lehetőséget nyújtanak.
10. Keltsd fel célközönséged érdeklődését sejtető üzenetekkel
Ha a következő hetekben vagy hónapokban valami komolyabbra készülsz (egy saját rendezvény, egy új berendezés beszerzése, új szolgáltatások kínálata, stb.), akkor tégy ezekre apránként utalásokat közönséged számára, hogy egyre kíváncsiabbá tedd őket.
Ha sikerül felkeltened az érdeklődésüket, rendszeresen visszanéznek majd hozzád és tűkön ülve várják majd legújabb marketingüzeneteidet!