Szóval hogyan teheted hatékonyabbá landing oldalaidat, és javíthatsz ezen az arányon? A következőkben ehhez kínálunk néhány hasznos tanácsot!
Ha úgy gondolod szeretnéd inkább kiszervezni online marketinged, állunk rendelkezésedre! IDE kattintva kérheted ajánlatunkat.
1. Minél előbb fektesd le a hitelesség alapjait
Az emberek mindig is szkeptikusan tekintettek a reklámokra, és a spamnek illetve a csalóknak köszönhetően a felhasználók még kevésbé bíznak a marketingben, mint az internet elterjedése előtt. Landing oldalad szöveges tartalma azonnal el kell oszlassa minden kétségüket.
Ezt többféleképpen is megteheted, különféle „hitelességi igazolások” megjelenítésével landing oldalaidon. Ilyen igazoló elem lehet például egy banner, ami céged nevét és logóját tartalmazza.
Érdemes továbbá már a banneren, vagy rögtön alatta elhelyezni néhány pozitív visszajelzést elégedett ügyfeleidtől – ez fontos társadalmi bizonyítékul szolgál majd márkád minősége mellett.
Fogalmazz meg egy alcímet is, ami röviden összefoglalja céged küldetését vagy képesítéseit.
2. Szerezd meg a nem vásárló látogatók email címét
Többféle módszerrel is megszerezheted az olyan látogatók email címét, akik megérkeznek landing oldalaidra, de végül nem vásárolnak azokon semmit. Egy gyakori megoldás felugró ablakot elhelyezni ezeken az oldalakon, ami egy ingyenes (azaz email címért beszerezhető) ajánlatot kínál fel azoknak, akik megpróbálják elhagyni az oldalt (például kihúzzák az egérmutatót az ablakból).
Mivel sok felhasználó blokkolja az ilyen zavaró elemeket, egy diszkrétebb, az oldal tartalma felett lebegő dobozban is megjelenhet ez az ajánlat. Ezek kevésbé irritálók, és a blokkolók sem szűrik ki őket.
3. Mutasd meg az elégedett véleményeket
A vásárlói vélemények, vallomások mind segítenek hitelesebbé tenni egy márkát az érdeklődők szemében, és hasonló hatást érhetsz el kutatási eredményeid megosztásával is.
Ha meghívod ügyfeleidet egy élő eseményre, kérdezd meg őket, hogy lenne-e kedvük bejelentkezni onnan, vagy készíteni egy rövid videót, amiben megosztanák ismerőseiket. A legjobb, ha van egy profi videós is a helyszínen, aki mindezt jó minőségben rögzíti, majd összevágja egy rövid gyűjteménynek. Ezt a videót is elhelyezheted beágyazva webhelyeden, hogy az érdeklődők láthassák és hallhassák is korábbi, elégedett ügyfeleid véleményeit.
4. Használj felsorolásokat
Sorold fel kínálatod előnyeit és legfőbb funkciót egy rövid, könnyedén átfutható pontozott lista formájában. Az online vásárlók szeretnek minél több értéket kapni a pénzükért, így ha szeretnél egy terméket közvetlenül a landing oldaladról eladni, akkor mindenképpen tájékoztasd őket, hogy mi mindent kapnak a vásárlásukkal.
Ha tanulmányokat osztogatsz az érdeklődők email címéért cserébe, akkor nincs szükség hosszú listára, csupán egy rövid felsorolásra, ami a tanulmány tartalmát és előnyeit ecseteli a letöltők számára.
5. Keltsd fel az érdeklődést a főcímmel
A főcím fel kell keltse az olvasók érdeklődését, ehhez pedig egy merész ígéretet kell tenned olvasóidnak. Ha például egy gyomírtót próbálsz eladni, akkor kezdheted így is a mondanivalódat: „Szabaduljon meg a kéretlen gyomoktól környezetbarát módon, káros vegyszerek nélkül!”
6. Használj társalgási fogalmazást a landing oldal szövegében
Sok céges webhely semmilyen érzelmet nem próbál vinni mondandójába, és szürke, egyhangú stílusban sorolgatja mindazt, ami miatt állítólag az ő kínálatuk a legjobb választás. Azonban a landing oldal valójában inkább egy levél az eladóktól a vásárlóknak – egy kommunikációs eszköz két ember között. Így kell tehát megfogalmaznod üzeneteidet – még ha ügyfeleid szakemberek is, akik hozzászoktak a zsargonhoz, szólítsd meg őket úgy, ahogyan személyesen tennéd.
7. Vigyél érzelmi csavart a főcímbe és az első bekezdésbe
Egyesek logikus döntések során jutnak el a vásárlásig, azonban a legtöbb B2C fogyasztó gyakran hallgat a szívére is. Éppen ezért nagyon hatékony módszer lehet ezekre az érzelmekre hatni, különösen, ha tudod, milyen érzelmek kavarognak ideális ügyfeleidben, amikor az általad is kínált megoldások után kutatnak az interneten.
Szintén az érzelmekre hat, ha kihangsúlyozod a landing oldal elején, hogy milyen ingyenes ajánlatot kínálsz azoknak, akik megosztják veled email címedet.
8. Oldd meg az olvasó problémáját
Miután sikerül megragadnod az olvasót egy érzelmi vonallal, ami eldramatizálja problémáját, vagy felkelteni az érdeklődését ingyenes ajánlatoddal, mutasd meg, hogy terméked vagy szolgáltatásod miként kínál megoldást az érdeklődő problémájára.
Ha szeretnél minél több konverzióra szert tenni landing oldaladon, akkor meg kell győznöd látogatóidat, hogy a leggyorsabban úgy oldhatják meg problémájukat, ha reagálnak landing oldalad kínálatára. Éppen ezért hasznos olyan landing oldalakat készíteni, amelyeken nincs navigációs menü, így a látogató nem kalandozhat el a webhely más oldalaira.
9. Tedd aktuálissá az ajánlatot
Minél jobban kötődik landing oldalad szövege valamilyen aktuális helyzethez vagy eseményhez, annál többen reagálnak majd rá a látogatók közül. Ez különösen akkor fontos, ha pénzügyi tanácsadást vagy hasonló jellegű szolgáltatásokat, illetve próbálsz értékesíteni, amelyeknek muszáj megfelelniük az aktuális szabályozásoknak és viszonyoknak.
Ne felejtsd el rendszeresen frissíteni landing oldalad szövegét, hogy mindig friss legyen és a legújabb történéseket és helyzetet reflektálja.
10. Emeld ki a pénzvisszafizetési garanciát
Ha lehetővé teszed az érdeklődők számára, hogy közvetlenül a landing oldalról rendeljenek, akkor ne felejtsd el megemlíteni a rendelési gomb mellett pénzvisszafizetési garanciádat. Ez sokkal magabiztosabbá teszi majd a vásárlókat.