Az ügyfelek keresnek téged
A SEO lényege, hogy az emberek megtaláljanak, szóval kezdjük az alapokkal. Ha az emberek keresnek téged, győződj meg róla, hogy meg is találjanak! Azok az ügyfelek, akik hallottak a márkádról a közösségi médián vagy akár a Google-on kereshetnek majd rád. Mivel professzionálisnak tekintik cégedet vagy márkádat, elvárják, hogy meg is találják azt ezeken. Bizonyára nem szeretnéd, hogy ne találjanak semmit, vagy, ami még rosszabb: egy olyan céget, aminek a tiédhez hasonló neve van, és azt gondolják, hogy te vagy az. Éppen ezért jó ötlet megszerezni magadnak profiljaidat. Még ha nem is tervezel használni egy platformot, a jövőben még dönthetsz így.
Ha regisztrálsz egy közösségi platformra és nem tervezed aktívan karbantartani azt, akkor tudasd ezt látogatóiddal. Az olyan platformokon, mint a Twitter és a Facebook lehetőséged van kitűzni egy tweetet vagy bejegyzést a profil legtetején. Magyarázd el ebben a bejegyzésben, hogy habár nem vagy aktív itt, a felhasználók a megfelelő márkát találták meg, és igen felvehetik veled a kapcsolatot. Sorold fel nekik, hogy hol kommunikálhatnak veled, például emailen – könnyítsd meg a dolgukat! A profilok megszerzésének egy másik előnye, hogy ha a jövőben úgy döntesz, hogy használni szeretnéd a platformot, máris készen állsz majd. A közösségi média folyamatosan változik, szóval nem tudhatod, hogy mikor döntesz majd így.
A közösségi fiókok beállítása
Amikor regisztrálsz egy közösségi fiókot, vedd is komolyan azt. Használj egy jó minőségű logót és töltsd ki az összes felajánlott mezőt. Ha vannak fizikai boltjaid, akkor add hozzájuk ezeket is, a nyitva tartásukkal együtt. Egy Google Cégem fiók különösen hasznos erre! Összességében, biztosítsd, hogy profiljaid professzionálisan nézzenek ki és naprakészek legyenek. Légy továbbá összeszedett: használd ugyan azt a márkanevet minden platformon, hogy az emberek (és a keresőmotorok) tudják, hogy te vagy az.
A keresőtalálatok között megjelenő közösségi fiókok
Tudtad, hogy a közösségi fiókjaid megjelenhetnek, amikor az emberek rákeresnek márkanevedre a keresőmotorokban? Például a Google Tudáspanelében. Itt van egy példa erről:
Professzionálisnak tűnik, ugye? Ez megerősíti a bizalmat is, hiszen az felhasználók ezt látva azt gondolják majd, hogy ha rákattintanak ezekre a profilgombokra, akkor a közösségi fiókjaidra jutnak majd el.
A keresőtalálatok között megjelenő legfrissebb tweetek
Nagyon tetszik még nekünk, hogy a Google rendszeresen megjeleníti egy fiók legfrissebb Tweetjeit a többi keresőtalálat között. Itt egy példa egy úgynevezett „tweet galériára”, ami akkor jelenik meg, ha a Google-ban a yoast-ra keresel rá.
Ezzel remekül bemutathatod cégedet és azt, amivel foglalkozik, miközben arra ösztönzöd az embereket, hogy látogassanak el profilodra és kövessenek, ha többet szeretnének látni.
Szerkesztő: A Google találatai között megjelenő profilhivatkozások illetve legfrissebb Tweetek jelenleg nem támogatottak a Kereső magyar verziójában.
Szerezd meg helyedet a keresőtalálatok között
Ami szintén fontos: az olyan tartalmak, mint a tweet galériák (sokkal) több helyet foglalnak el a keresőtalálatok között! Ugyan ez vonatkozik a konkrét közösségi fiókjaidra is: azok is megjelennek. Minél több helyet szerzel meg magadnak a keresőtalálatok között, annál mélyebbre nyomod le a többi találatot. Ez mindenképpen növeli az esélyét, hogy az emberek a rád kattintanak majd!
Több forgalom a webhelyedre
Most már érted, hogy milyen konkrét előnyökkel jár, ha megszerzed magadnak közösségi fiókjaidat, de mi köze van mindennek SEO stratégiádhoz? A válasz igazán egyszerű: ha az emberek beszélnek rólad, akár online, akár offline, akkor releváns vagy. Ahogy azt mostanra már biztosan tudod, ez az, ami a keresőmotoroknak kell: A Google a lehető legrelevánsabb találatokat szeretné felkínálni a felhasználóknak. Szeretnek olyan keresőtalálatokat felsorakoztatni, amikről tudják, hogy mások is érdekesnek találnak.
Szóval ha szuper tartalmakat kínálsz webhelyeden, miért ne terjeszd tovább őket azzal, hogy hivatkozol rájuk a Facebookon és más helyeken? Ezek a te tartalmaid, szóval jogodban áll megosztani őket. Segíts az embereknek, hogy felfedezzenek! Azzal, hogy meggyőzöd az embereket hogy rád kattintsanak, elolvassanak, stb. a közösségi médiás bejegyzéseid jelentősen megnövelhetik a webhelyedre érkező forgalmat.
Márkatudatosság a közösségi médián
A közösségi médiás sikerek a márkatudatosságot is erősítik. Ha jó nagyszerű tartalmakat osztasz meg, az emberek ezt a pozitív élményt márkád nevéhez és a márkád kínálta élményekhez kötik majd. Talán megosztják tartalmaidat, vagy szimplán csak „tetszikelik” azt. Bármi is legyen, segítenek, hogy új közönséget érj el. A közösségi médiás algoritmusok az olyan tartalmakat részesítik előnyben, amiket kedvelnek az emberek, és ezeket segítenek terjeszteni is. Ha az ezek új emberek látják és élvezik tartalmaidat, akkor talán ők is követni kezdenek majd! Megismerkednek márkáddal, termékeiddel, szolgáltatásaiddal vagy bármivel, amiről szeretnéd, hogy tudjanak.
A közösségi média és a SEO
Összegezve: nem mondanánk azt, hogy közvetlenül hathatsz a rangsorolásaidra azzal, hogy jelen vagy a közösségi médián. De, ahogyan sok más rangsorolási szempont, ez is segíthet közvetetten. A fokozott márkatudatosság, forgalom és a tartalmaidat kedvelő emberek mind segíthetnek webhelyed sikereiben.
Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/social-media-influence-seo/