A mai napig nem tudja senki, hogy összességében milyen gazdasága hatása lesz a világjárványnak, de sok helyen már most érezhetők súlyos következményei. A következőkben arról lesz szó, hogy hogyan befolyásolja az e-kereskedelmi cégek működését az a COVID-19 járvány – hiszen az már biztos, hogy minden egyes webárházra, szolgáltatóra, termelőre hatással van valamilyen módon! Ügyfélkörünkben is folyamatosan kutatjuk és elemezzük ezeket a változásokat annak érdekében, hogy minél jobb döntésekkel segíthessük a talpra állást, a túlélést, vagy éppen a még nagyobb fellendülést. Ha szeretnél Te is segítséget kapni ebben, nincs más dolgod, mint felvenni velünk a kapcsolatot IDE kattintva!
A kényelmi cikkeknek változtatniuk kell, ha szeretnének versenyben maradni
A gazdasági válsághelyzetekben jelentősen csökken a kényelmi cikkek iránti kereslet, hiszen a vásárlók ilyenkor igyekeznek az esszenciális termékekre koncentrálni. A legtöbbeknél egészségügyi, jóléti és biztonsági termékek kerültek előtérbe.
Jó eséllyel új stratégiára kell váltaniuk azoknak a kockázati tőkéből alapított vagy újraindulni készülő vállalkozásoknak, amelyek épp indulásuk előkészületi fázisaiban jártak.
A kevésbé létfontosságú termékeket forgalmazó cégek kénytelenek alkalmazkodni az új helyzethez, és ez alapján pozícionálni termékeiket. Ha versenyben szeretnének maradni, akkor márkájuk olyan tulajdonságait kell kiemelniük célközönségük számára, amelyek igazodnak az új fogyasztói gondolkodásmódhoz és normához. Sok cég például átfogalmazta hirdetéseit, hogy kifejezetten az otthonülők igényeiről szóljanak.
A nemzetközi ellátási láncokat komoly késedelmek érinthetik
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint alig van olyan ország, ahol ne tudnánk azonosított koronavírusos betegekről. Azok az üzletek, amelyek a komolyabban fertőzött területekről szállítanak be nyersanyagokat/alkatrészeket termékeikhez komolyabb várakozásokra számíthatnak, hiszen ezek előállítását és szállítását is súlyosan érintheti a vírushelyzet.
Bizonyos gyárak megpróbálnak a végletekig nyitva maradni. Olaszországban például hiába tiltotta meg az állam a nem létfontosságú munkavégzést, számos cég egészen március végéig folytatta a munkáját, amíg a kormány komolyabb intézkedésekhez nem folyamodott, hogy lekapcsolja őket. Valószínűleg egyre több országban lehet majd erre számítani.
A még nyitva tartó és működő gyárak problémákba ütközhetnek, illetve az így döntő létesítmények sem feltétlenül lesznek képesek teljesíteni minden rendelést. Ha egy gyár nem jut hozzá szükséges nyersanyagaihoz, akkor persze képtelen lesz folytatni a működését. A késedelmek elkerülhetetlenek, és a kisebb cégek számára létfontosságú előrelátóan gondolkodni, és felkészülni az esetleges vészhelyzetekre.
A szomorú valóság az, hogy a kisebb vállalatok valószínűleg a nagyobb cégek mögé kerülnek majd fontossági sorrendben, ahogy újra beindul a szállítás és a termelés.
Új lehetőségek más piacokon, és a termelés diverzifikálása
Mivel a fogyasztók bizonyos márkákat preferálnak másokkal szemben, az ügyfélszerzés jelentősen felgyorsult a koronavírusnak köszönhetően. Kalifornia államban például jelentősen fellendült a kannabisz értékesítése, miután az állam termékeik egészségügyi hatása miatt nélkülözhetetlen cégekké nyilvánította a kannabisztermelőket. A karantén sok helyen arra ösztönözte a vásárlókat, hogy olyan termékeket is kipróbáljanak, amelyek pozitívan hatnak a testre vagy az elmére.
Azonban a piacra mért pozitív hatások is fokozott figyelmet követelnek meg a frissen induló cégektől. Nem szabad megfeledkezni róla, hogy még az ilyenkor felkapottabb termékek készlete is a nyersanyagok elérhetőségétől függ, ezért folyamatosan résen kell lenni, számolni kell a váratlan helyzetekkel, és tisztában kell lenni a kockázatokkal.
A több országban is működő cégeknek megvan az az előnyük, hogy míg egy helyen talán bezárni kényszerülnek, addig egy másik területen folytathatják tevékenységeiket (persze amíg a körülmények ezt engedik). Előnyben vannak továbbá azok a cégek, amelyek folyamatosan kommunikálni tudnak beszállítóikkal, és egyszerre több helyről szerzik be nyersanyagaikat.
Most nem szabad elveszíteni a reményt
Habár a dolgok jelenleg igen vészesnek tűnnek (és sokak számára azok is), észben kell tartanunk, hogy ez a világjárvány is lezajlik majd egyszer, és a cégek illetve a piacok idővel visszatérhetnek a megszokott kerékvágásba. Persze, hogy ez mikor lesz, azt még senki sem tudja előre megjósolni. Addig is, azok a márkák, amelyek nem számítanak létfontosságúnak, jobban teszik, ha stratégiát váltanak a vészhelyzet idejére.