AMP - Mi az a KLT, és hogyan szerezz vele több ügyfelet?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi az a KLT, és hogyan szerezz vele több ügyfelet?
2019/12/05
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A marketingben az ügyfélszerzés, a konverzió az alapvető cél. Ahhoz, hogy tudd, mi kell ehhez, meg kell értened a következő folyamatot. Ez pedig a KLT.
 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Mielőtt belevágnánk abba, hogyan is tudsz egy teljes, és hatékony, konverzió- azaz vevőszerző marketing stratégiát felépíteni, nézzük meg, hogyan tudod mérni jelenlegi marketinged teljesítményét.  Gyakorlott marketingesként már biztosan tudod, mi az a konverzió, és valószínűleg nézegeted is a Google Analyticsben, hogy mikor melyik marketing eszközöd az eredményesebb a konverzió szerzésben.  Van azonban az Analyticsben két olyan menüpont is, mely sokkal többet mond el online marketing stratégiád tevékenységéről, mint a pusztán csak végső konverziókat mutató „Célok/Áttekintés” oldal. Itt biztosan ki szoktad nyitni a „Forrás” almenüt, és megnézed, honnan jöttek a konverziók. Az alábbiakban egy étterem konverziós forrásait látod. 

 

A fenti képen láthatod, hogy az étterembe 23 asztalfoglalás érkezett „Direkt” forrásból, azaz úgy, hogy a leendő vendég beírta az étterem webcímét a böngészőjébe és foglalt. Azt gondolnád, de jó, ismeri már az éttermemet, és közvetlenül foglal, nem is kell marketing. Azonban ha többet böngészed az Analyticset, és megnyitod a Konverziókon belül a „Több csatornás útvonalak” menüpontot és ott a „Legjobb konverziós útvonalak” almenüt, láthatod, mennyi mindent tett meg a vendég weboldaladon, mielőtt asztalt foglalt. Íme a fenti étterem ezen menüpontja:

 

 

Láthatod, hogy ugyan tényleg volt több direkt foglalás is, mely a jó PR munkád, és éttermed hírnevének eredménye, de volt egy csomó vendég, aki először beírt valami kifejezést a Google-be, megtalálta az étterem weboldalát, megismerte azt, megtetszett neki, megjegyezte a nevét, weblapjának címét, és később direktben visszatért, és foglalt. Bármennyire is úgy tűnik a felületes szemlélőnek, aki csak a végső konverziókat nézi, hogy sok direkt foglalás érkezik, a valóságban ezekhez a foglalásokhoz szükség volt a Google-re, a keresőoptimalizálásra. Itt láthatod, miről is beszélek:

 

De van olyan is, aki a fizetett Google hirdetést találta meg, rákattintott, megismerte, megkedvelte, visszatért:

 


Láthatod ugyanezt a folyamatot iúgy is, hogy a közösségi médiából indult ez a folyamat. Találkozott az étterem egy posztjával, amit megosztott valaki, rákattintott, megismerte, megkedvelte, később visszatért és foglalt. Íme:

 

 

A vevői folyamatok és a konverziós útvonal elemzésére vannak azonban az Analyticsnél is fejlettebb, több információt nyújtó szoftverek, melyek részletesen, oldalanként mutatják, melyik oldalainkat nézte meg a vevő, mikor és mennyi időt töltött el a honlap nézegetésével, mielőtt bekonvertált. A lényeg azonban az, hogy most már megállapíthatjuk, a vevők az esetek nagy részében nem egyből, azonnal vásárolnak weboldaladon. 

 

B2B online marketing egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 7

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.