1. Egyáltalán nincs „kapcsolat” oldalad
Ha lenne egy pennym minden egyes webhelyért, amivel valaha találkoztam, és nem volt (rendes) kapcsolat oldaluk… Mondtam már korábban is, és most elmondom megint: minden webhelynek szüksége van egy kapcsolat oldalra. A legtöbb webhely úgy épül fel, hogy kapcsolatot teremtsen a látogatóval, rávegye azt, hogy terméket vásároljon, vagy hogy megadjon magáról valamilyen információkat. De a látogatóknak mindig néhány plusz kérdéssel, vagy érdekes üzleti ajánlatokkal érkezhetnek webhelyedre. Tedd egyszerűbbé a dolgukat, hogy fel tudják venni veled a kapcsolatot.
Ez talán a legegyértelműbb az összes kapcsolat oldali hiba közül, de úgy éreztem, hogy muszáj megemlítenem.
2. Az egész csak egy űrlap
Ha kapcsolat oldalad csak egy űrlapból áll, és semmi másból, akkor azzal nem szolgálod ki az összes látogatódat. Természetesen mindig lesz néhány ember, akik nem értik az űrlapot. Kínálj nekik mentőövet, például egy email címet, vagy telefonszámot. Íme néhány ok, amiért az embereknek talán nem tetszik űrlapod, vagy nem értik azt:
- Az űrlap túl hosszú. Az emberek egyszerűen nem veszik a fáradtságot, hogy mindent mezőt kitöltsenek, amit tudni szeretnél róluk. Használj rövid, és letisztult űrlapokat.
- Az űrlapod nem reszponzív. Ez tönkreteszi kapcsolati oldalad mobilélményét. Például a címkék eltűnhetnek, amikor a mobilböngésző az űrlap szöveges mezőire fókuszál.
- Az űrlap meghibásodhat. Talán elfelejtetted frissíteni kedvenc kapcsolat beépülő modulodat, hogy csak egy okot említsek.
3. Nem egyértelmű, túlbonyolított nevet adtál kapcsolati oldaladnak
Te nem utálod, amikor belső keresést kell végezned egy webhelyen csak azért, hogy rátalálj a kapcsolat oldalra? Két opciód van:
- Adj hozzá egy „Kapcsolat” menüelemet a főmenühöz, vagy a lábrészhez.
- A kapcsolati oldalt a példa.hu/kapcsolat/ oldalra helyezd el.
Én nem keresném máshol. Vagy használom a keresést, vagy rögtön fordulok is vissza a Google-hoz, hogy megtaláljam a következő céget, ami választ ad kérdésemre. Ideális esetben a kapcsolat oldal hivatkozása a hajtás felett helyezkedik el. De meg kell mondjam, hogy a lábrészben elhelyezett hivatkozások is gyakoriak, akár extra, akár fő linkként.
Akárcsak az URL-ben, szeretném, hogy az oldal címében is a „Kapcsolat” szó álljon, vagy annak valamilyen variációja, például „Vegye fel velünk a kapcsolatot” vagy „Kapcsolati információk”. Ne használj olyan fogalmazást, hogy „Beszéljünk az üzletről”, vagy valami hasonlóan fura mondatot, ami nem utal közvetlenül az oldal céljára. Ezzel csak összezavarod az embereket, még a Google-ban is. Tedd egyértelművé, hogy ez az az oldal, ahol felvehetik veled a kapcsolatot.
4. Elavult információkat tüntetsz fel
Mint minden más oldalad, úgy kapcsolati oldalad is igényel némi törődést időről időre. Költözik az iroda? Frissítsd a webhelyed. Új értékesítő került a csapatba? Állítsd át a profilképet és az email címet. Biztosítsd, hogy az információ mindig pontos legyen.
Ne vedd ezt félvállról, véleményem szerint az elavult információk azon kapcsolat oldali hibák közé tartoznak, amiket néha szándékosan hagyunk figyelmen kívül. „Egy nap majd megcsinálom”. „Rajta van a feladatlistámon”. Nem, frissítsd, amikor változás van. Ha pedig megváltozik a címed, a Google-lal is tudasd ezt.
5. Nem kínálsz privát kapcsolattartási opciót
A „Vedd fel velem a kapcsolatot a WordPress Slacken”, vagy a „Beszéljünk a Twitteren”, és az „Írj egy hozzászólást odalent” opciók nem elegendőek. És igen, léteznek olyan kapcsolat oldalak, amelyek hozzászólási űrlapot használnak kapcsolati űrlapként. Azok az emberek, akik beszélni szeretnének veled valószínűleg csak veled szeretnének beszélni. Tégy róla, hogy tudjanak is.
Jó ötlet közösségi profilok hivatkozásait elhelyezni a kapcsolat oldalon? Véleményem szerint logikus, hogy ha azt szeretnéd, hogy az emberek például a Twitteren vegyék fel veled a kapcsolatot, és oda is figyelsz az erre a közösségi fiókra írt kérdésekre. Ha megemlíted az Instagramot a kapcsolat oldaladon, és nem nézel rá legalább naponta egyszer az Instagramra, akkor valószínűleg nem ez a legideálisabb csatorna, amin felvehetik veled az emberek a kapcsolatot. Ebben az esetben a link ne szerepeljen a kapcsolat oldaladon.
Legjobb este: két opciót kínálni arra, hogy privátban üzenhessenek neked az emberek (egy űrlap és egy email cím vagy telefonszám jók lesznek kezdésnek), hogy ha az egyik nem működik, a látogatók tudják használni a másikat.
További hibák a kapcsolat oldalon
Habár a listában felsorolt öt hiba viszi a pálmát, ezek is említést érdemelnek (még ha rossz okokból is):
- Nincs egyértelmű visszajelzés arról, hogy az űrlap elküldése sikeres volt. Szóval ilyenkor elküldöm megint. Biztos, ami biztos.
- Olvashatatlan captcha. „Ez most egy 7-es, vagy egy T, vagy I? Minő borzalom!” Kell még részleteznem?
- Egy kapcsolati oldal, ami tele van figyelemelterelő elemekkel. Csak fel akarom venni veled a kapcsolatot, és ennyi!
- Űrlapok, amik túl sok információt kérnek. Még nem vagyok kész megadni a koromat, a címemet, és a cipőm méretét, és egyáltalán miért lenne bárkinek is szüksége ezekre az információkra?
Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a yoast.com-on: https://yoast.com/five-contact-page-mistakes/