Mit jelent az ingatlanok közösségi média marketingje?
Az ingatlanok közösségi média marketingje egy olyan folyamat, amely során az ingatlanügynökök különféle közösségi csatornákat használnak fel márkáik és ingatlanaik népszerűsítésére és hirdetésére. Ez egy esszenciális marketingstratégia, ami segít az ingatlanügynököknek, hogy ott léphessenek kapcsolatba közönségükkel, ahol azok a legtöbb időt töltik.
A közösségi média marketing minden cég marketingjének alapvető elemévé vált és, ez alól az ingatlanszektor sem kivétel. Az amerikai Ingatlanügynökök Nemzeti Egyesülete (National Association of Realtors) egyik jelentése szerint az ingatlanügynökök 77%-a használja aktívan munkájához a közösségi médiát valamilyen formában.
A közösségi csatornák használata jelentősen elterjedt az elmúlt évek során, és mára már minden korosztályt, nemet, földrajzi területet és egyéb demográfiai csoportot is magába foglal. Nem csoda tehát, hogy az ingatlanmárkák is jelen vannak a közösségi médián. Azonban ami igazán ideális platformmá teszi a közösségi médiát az ingatlanügynökök számára, az az, hogy lehetőséget kínál nekik arra, hogy kapcsolatot teremtsenek célközönségükkel és érdeklődési köreik, lakóhelyük és viselkedésük alapján hirdethessék meg nekik az ingatlanokat.
Az ingatlanügynökök többféle csatornát is használhatnak arra, hogy népszerűsíthessék szolgáltatásaikat leendő és meglévő ügyfeleik irányába. Azonban eközben fontos, hogy különféle bevált módszereket alkalmazzanak, hogy a versenytársaik előtt járhassanak.
Az ingatlanügynökök arra használják a közösségi hálózatokat (úgymint a Facebookot, a LinkedInt, az Instagramot, a YouTube-ot, a Twittert vagy a Snapchatet), hogy kapcsolatba lépjenek leendő és meglévő ügyfeleikkel és aktivizálják őket. Ezek a platformok lehetővé teszik számukra, hogy történeteket, képeket, videókat és egyéb tartalmakat publikáljanak, illetve hogy üzeneteket küldjenek, válaszoljanak a hozzászólásokra és hogy szegmentált közönségeknek reklámozhassanak.
Milyen előnyökkel jár az ingatlanok közösségi média marketingje
Habár elegendő bizonyíték igazolja az ingatlanok közösségi média marketingjének előnyeit, nézzünk meg most néhányat ezen előnyök közül.
1. Szélesebb lefedettség
Az ingatlanpiacra komoly verseny jellemző, és a sikerek érdekében az ingatlanügynököknek folyamatosan hallatniuk kell a hangjukat. Szükségük van egy platformra, amin elérhetik célközönségüket, hogy bemutathassák nekik termékeiket és szolgáltatásaikat. A közösségi média a legmegfelelőbb eszköz erre, ami maximális lefedettséget kínál az ingatlanügynököknek. Mindemellett egy költséghatékony platform is a legtöbb hagyományos marketingcsatornához képest.
2. Márkaépítési lehetőség
A márkaépítés az ingatlanügynökök egy fontos marketingtevékenysége, mert lehetőséget nyújt nekik arra, hogy hírnevet szerezzenek ingatlanaik és szolgáltatásaik számára. A közösségi média egy modern platform, amelyen az ingatlanügynökök közönségük közvetlen közelében építhetik fel márkájukat. Lehetővé teszi számukra, hogy információkat osszanak meg célközönségükkel márkáikról. Ennek köszönhetően az ingatlanügynökök egy hatékony és hatásos márkaépítési stratégiát alakíthatnak ki a közösségi médián.
3. Hatékony hálózatépítés
A hálózatépítésről úgy tartják, hogy elengedhetetlen az ingatlanmárkák sikereihez. Az ingatlanügynököknek nem csak egy erős ügyfélhálózatra van szükségük, hanem egy olyanra is, amely a kapcsolódó iparágak képviselőit sorakoztatja fel. A közösségi média elképesztő hálózatépítési lehetőségeket kínál az ingatlanügynökök számára, hogy felvehessék a kapcsolatot leendő és meglévő ügyfeleikkel. Az olyan közösségi médiás funkciók, mint a hozzászólások és a megjelölések segítenek az ingatlanügynököknek, hogy promóciós célokra használhassák saját kapcsolataikból álló hálózataikat.
4. Leadgenerálás
Habár a közösségi média a tömeges aktivitás platformja, egyben az érdeklődők (leadek) kiváló forrása is lehet. A National Association of Realtors fent említett jelentése szerint az ingatlancégek 47%-a állítja, hogy a közösségi média kínálja számukra a legjobb minőségű leadeket más forrásokkal szemben. Ez a közösségi média egyik legfontosabb előnye az ingatlanügynökök számára.
6 bevált módszer az ingatlanok közösségi média marketingjére 2020-ban
Habár a közösségi média egy hatékony eszköz az ingatlanügynökök számára, fontos, hogy a legjobb eredmények érdekében különféle bevált módszereket alkalmazz használata közben. Próbáld ki ezt a hatot, hogy 2020-ban is a versenymezőny előtt maradhass ingatlanaid közösségi média marketingjében!
1. Használd a megfelelő közösségi csatornákat
A különféle cégek számos közösségi csatornát alkalmazhatnak termékeik, szolgáltatásaik és közönségük alapján. Fontos, hogy közönséged demográfiai adatai szerint válaszd ki a számodra legmegfelelőbb közösségi hálózatot. Győződj meg róla, hogy ideális demográfiai csoportjaid és ügyfeleid kellő mennyiségben képviseltessék magukat választott csatornádon. Vedd figyelembe a korosztályokat, a végzettségeket, a szakmákat, a lakhelyet és egyéb szempontokat is.
Egy másik ide kapcsolódó bevált módszer felfedezni néhány kevésbé szokványos közösségi hálózatot az ingatlanmarketingre. A LinkedIn például egy üzleti hálózatépítő platform, de emellett több millió felhasználóval rendelkezik különféle demográfiai csoportokból. Használd ki az olyan platformokat is, mint a LinkedIn, hogy célközönségedet ott érhesd el, ahol a legtöbb idejüket töltik.
A Pinterest egy másik közösségi csatorna, amelyet érdemes felfedezni ingatlanmarketing céljából. Mutass gyönyörű képeket ingatlan portfóliódról, hogy aktivizáld a felhasználókat és ne felejtsd el megosztani elérhetőségeidet. Értékes beltéri designtippek megosztásával még több felhasználót ösztönözhetsz arra, hogy kövessenek és kapcsolatba lépjenek veled.
2. Ügyelj a rendszerességre
A közösségi hálózatoknak több milliónyi felhasználója van, amelyekbe beletartozik többféle márka és cég is. Sok ilyen márka stabil jelenlétet épített ki magának ezeket a hálózatokon, ami megnehezíti az olyan újonnan érkezők munkáját, akik szeretnék felépíteni saját közösségüket márkájuk köré. Az egyik legjobb megoldás erre a problémára, hogy rendszeresen publikálsz releváns tartalmakat közösségi profiljaidra.
Akár a Facebookon, a Twitteren, az Instagramon vagy a Snapchaten vagy aktív, a rendszeresség elengedhetetlen az követők bevonzására és az aktivitás fellendítésére. Minden csatornán eltér az ideális napi bejegyzések száma. Például a Facebook szakértők napi 8-10 bejegyzést javasolnak, hogy elegendő kedvelést, megosztást, hozzászólást és követőt gyűjt oldaladnak. Az Instagram még ennél is rendszeresebb tartalomposztolási szokásokat követel meg.
Mint korábban említettük, az ingatlanügynökök 77%-a már most kihasználják a közösségi hálózatok nyújtotta lehetőségeket.
Éppen ezért napi 4-5 tartalmas bejegyzéssel egy erős közösséget építhetsz ki márkád köré, hogy versenytársaid előtt maradhass. Hogy biztosítsd a rendszeres közösségi posztolást, készíts egy közösségi média naptárat, amelyben előre megtervezheted bejegyzéseidet.
3. Ne csak ingatlanokról készült képeket posztolj
Az ingatlanokról készült képek posztolása természetesen ingatlanok közösségi média marketingjének kötelező része. Azonban az ingatlanügynököknek ennél kreatívabbaknak kell lenniük, amikor tartalmakat publikálnak a közösségi médián. Például megoszthatsz sikertörténeteket és ügyfélvéleményeket, hogy érzelmileg is hass közönségedre.
Az ingatlanügynökök az ingatlanokról készül képeken kívül a környékkel kapcsolatos tartalmakat is megoszthatnak a közösségi médián.
Az egyéb kreatív ötletek közé tartoznak még a céges bejelentések, a rendezvények fontosabb pillanatai, az iparág és a piac trendjei és különféle otthoni dekorációs ötletek. Használd továbbá a Snapchatet, a Facebookot és az Instagram történeteit arra, hogy magukkal ragadó videókat ossz meg az ingatlanokról.
Az IGTV az Instagram videós alkalmazása, ami lehetővé teszi, hogy hosszabb videókat is megossz azoknál, mint amiket az Instagram eredetileg enged. Különféle eszközök segítségével izgalmas videókat vághatsz össze ügyfeleid interjúiból, az ingatlanokba való bepillantásokból, a környékek bemutatásából, a rendezvényekről készült felvételekből és sok egyéb videó felhasználásával.
Még más közösségi média influencerek tartalmait is megoszthatod, ha megjelölöd az eredeti forrást.
4. Folyamatosan tartsd a kapcsolatot követőiddel
A közösségi hálózatok ideális platformot kínálnak arra, hogy egy közösséget építhess fel márkád köré. Azonban hogy ez a közösség aktív maradjon, folyamatos kapcsolatot kell tartanod követőiddel.
Ügyelj rá, hogy minden hozzászólásra válaszolj közösségi oldalaidon, illetve az összes olyan bejegyzésre is, amikben az emberek megjelölik oldaladat. A Facebook Messenger egy másik csatorna, amelyen keresztül követőid fel szeretnék majd venni veled a kapcsolatot, így hát erre is oda kell majd figyelned. Tégy fel kérdéseket követőidnek az Instagram és a Facebook történetek funkciója segítségével, hogy jobban megismerhesd gondolkodásukat és ez alapján is javíthass szolgáltatásaidon.
Egy másik lehetőség a kapcsolatteremtésre követőiddel az „élőzés”. Az élő funkció több közösségi hálózaton is elérhető, úgymint a Facebookon, az Instagramon, a Twitteren és a YouTube-on. Vidd magaddal közönségedet egy élő sétára következő ingatlanrendezvényedre, hogy minél több valósidejű aktivitást szerezz közösségi fiókod számára.
5. Ügyelj a költségvetésre
Nem titok, hogy a közösségi média egy hatékony csatornát kínál az ingatlanok népszerűsítésére. A marketingtechnológiák és megoldások alkalmazása a célközönségekre szabott csatornákon esszenciális módszerré vált az olyan ingatlanügynökök számára, akik szeretnének kiemelkedni a zajból. A közösségi hálózatok egy dinamikus megoldást kínálnak a megfelelő közönségek elérésére – közösségi médiás hirdetéseket.
A közösségi médiás hirdetések algoritmusokra épülnek, és betekintést nyújtanak az ingatlanügynököknek abba, hogy kit, hol és hogyan kellene megcélozniuk reklámjaikkal. Ezzel kiküszöbölhető hogy az idő, az erőfeszítések és a költségkeret szélesebb, célozatlan csoportokra pazarlódjon el. A hirdetési modulok által begyűjtött adatok alapján aztán el lehet dönteni, hogy mely hirdetési tevékenységek keltik a legtöbb érdeklődést, hogy honnan származik ez az érdeklődés és hogy mely demográfiai csoportok mutatják a legtöbb aktivitást. Ez okos, adatalapú rálátást kínál az ingatlanügynököknek, amelyet aztán későbbi kampányaik optimalizálására használhatnak fel.
6. Kövesd figyelemmel az eredményeket
A folyamatosan fejlődő ingatlaniparban fontos feladat az adatok folyamatos megfigyelése és az eredmények elemzése. A közösségi média analitikái segít a márkáknak, hogy nyomon követhessék tartalmaik teljesítményét. E teljesítmény mérése lehetővé teszi az ingatlanügynökök számára, hogy kiderítsék mely tartalomtípusok teljesítenek a legjobban, mikor érdemes bejegyzéseket posztolni, mikor szerezhető a legtöbb aktivitás és hogy mely csatornák kínálják a legtöbb értéket.
Az analitika használata közben az ingatlanügynököknek a következő kérdésekre érdemes választ keresniük: mi a felhasználók véleménye a márkájukról; mely platformok és hirdetési folyamatok térülnek meg a legjobb arányban; és hogyan használhatják ezeket az adatokat, organikus és fizetett közösségi stratégiáik, illetve jövendőbeli tartalmaik és kommunikációik javítására.
Bónusztipp – Közösségi automatizálás
Hasznos szokás még a közösségi média folyamatok automatizálása. Ide tartozik a bejegyzések tömeges időzítése, az egyéni jelentések elkészítése és a releváns tartalmak és márkaemlítések felkutatása közösségi figyelő eszközökkel.
Számos egyéb automatizáló eszköz is elérhető az interneten, amelyekkel legtöbb közösségi médiás feladatodat automatizálhatod.
Összegezve
Ingatlanügynökként legfőbb célod az, hogy minőségi érdeklődőket szerezz marketingstratégiáiddal. A közösségi média egy kiváló csatorna az érdeklődők bevonzására és egy hosszútávú közösség kiépítésére, amelyen kapcsolatba léphetsz a megfelelő közönséggel és kiépítheted hálózataidat. Alkalmazd ezeket a bevált módszereket, hogy 2020-ban is optimalizálhasd ingatlanjaid közösségi média marketingjét!
Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása angol nyelven jelent meg a MarTech Advisoron: https://www.martechadvisor.com/articles/social-media-marketing-2/real-estate-social-media-marketing/