Hogyan működik és mit jelent nálunk a fogászati marketing tanácsadás? Kattints IDE, mutatjuk!
Több fogorvosnak is dolgoztunk ki már online marketing stratégiát, így tudjuk, az utcai táblák kora lejárt. Nem azért, mert nem hoznak pácienst, hanem azért, mert az online marketing sokkal jobbakat közvetít. Az utcáról a táblára beeső beteg általában csak gyors, és olcsó beavatkozásokért jön, míg aki az Interneten keres és talál, a nagyobb beavatkozások miatt fordul fogorvoshoz. Így leszögezhetjük, az online marketing szintlépést jelenthet egy fogászat életében.
Ezért a következőkben felsoroljuk, hogy milyen online marketing trendekre kell odafigyelniük az esztendő során a fogászatoknak és fogorvosoknak.
1. Foglalkozz a keresőoptimalizálással
Fogászati weboldal SEO
Az előbb azt állítottuk, a páciensek keresnek. Ma a vásárlások előtt a döntést megelőzi valamilyen Google keresés. Ha fogszabályzót, vagy implantátumokat szeretnének az emberek, nem fognak beugrani az első sarki fogászatra, ekkora döntés előtt alaposan körbenéznek a neten. Ha a cégedet találják meg, nyert ügyed van. Na ez a fogászati SEO, azaz keresőoptimalizálás lényege.
Ha külföldi ügyfelekre vágysz, figyelj a hangalapú SEO-ra is!
A hangalapú keresés fogalma nem újdonság, habár az emberek többsége még nem ismerkedett meg a keresés e kényelmes, modern formájával, egyre többen kísérleteznek a technológiával mind a szolgáltatói, mind pedig a felhasználói oldalról. A Google aktívan dolgozik azon, hogy előnybe részesítse az olyan webhelyeket a rangsoroláskor, amelyek hasznos információkat kínálnak a hanggal kereső felhasználók számára.
Egy fogászati webhely olyan kérdésekre kell, hogy választ adjon, mint például „Hol található…”, vagy „Mikor van nyitva…”, vagy például „Mennyibe kerül…”
Ahhoz, hogy fogászati webhelyedet optimalizáld az ilyen keresésekre, mindenek előtt egy mobil-első kialakításra lesz szükséged. Ezen felül minél több gyakori kérdést meg kell válaszolnod a praxissal kapcsolatban – például egy GY.I.K. oldal segítségével. Fontos, hogy beszerezd fogászatod Google Cégem profilját is, hogy Schema jelölőnyelvet használj webhelyeden, illetve hogy pozitív online véleményeket és értékeléseket szerezz praxisodnak.
2. Gyűjts pozitív online véleményeket
Ez a gondolat már az előző pontban is felmerült, méghozzá jó okkal – a pozitív vélemények segítenek, hogy a leendő páciensek bizalommal forduljanak praxisodhoz, ráadásul a Google keresőjében is elősegítik a pozitív rangsorolást. Több platform is lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy véleményeket, értékeléseket hagyjanak egy praxisról, de a két legfontosabb, amire egy fogászatnak koncentrálnia kell a Google (Cégem), illetve a Facebook.
A jó értékeléseket természetesen ki kell érdemelni, de nem árt, ha emlékezteted pácienseidet arról, hogy hol és hogyan segíthetik ezekkel praxisodat a kezelés után.
3. Használj saját fényképeket webhelyeden
Manapság temérdek fogászat és más jellegű rendelő használ unalmas fotókat, amiket valamilyen stock webhelyről vásároltak. Én ehhez a cikkhez nem tudtam mást tenni, hiszen nem vagyok fogorvos, de Te biztosan tudnál, és ne is hagyd ki! Egy fogászat esetében nem festenek őszinte, valós képet a praxisról a stockfotók, és nem túl bizalomgerjesztőek egy leendő páciens szemében. Egy jó fotós minőségi képei nagyobb konverziós arányt segítenek elérni, és általánosságban jobb felhasználói élményt illetve professzionális megjelenést kölcsönöznek webhelyednek.
Szeretünk fogászatoknak dolgozni, szép sikereket is értünk már el ezen a téren. Szerintünk Neked is megéri kérni tőlünk egy ajánlatot! Kattints IDE és tedd meg ezt most!
4. Használj profi videókat praxisod bemutatására
Ahogyan a profi képek, úgy a minőségi videók is sokban segíthetik praxisod online pályafutását. A videók elsődleges haszna, hogy betekintést nyújtanak a rendelő, vagy klinika működésébe, segítik audiovizuálisan átadni üzeneteidet a leendő pácienseknek, illetve jól konvertáló közösségi tartalmakként is felhasználhatók.
Szóval mi kerülhet egy fogászat videóiba? A lehetőségek listája hosszú, de mindenképpen érdemes felkérni az egyik vezető fogászt, hogy mutassa be a praxist, illetve néhány elégedett pácienst, hogy a saját szavaikkal meséljék el tapasztalataikat. Nem árt egy videóban bemutatni a fogászat felszereltségét, illetve az interakciókat az orvosok és pácienseik között – ez utóbbival rengeteg megelőlegezett bizalmat szerezhetsz praxisod számára.
A videók témájához kapcsolódik az élő videók közvetítése, ami nagyon felkapott mostanában a közösségi médián. Persze egy fogászat számára kevésbé egyértelmű, hogy milyen dolgokat érdemes közvetíteni (értelemszerűen nem egy szegény páciens gyökérkezelését), de néhány pozitív életkép, egy-egy gyors bejelentkezés, vagy egy hír közlése is sokat tehet azért, hogy a páciensek közelebb érezzék magukat praxisod személyiségéhez.
5. Meséld el történetedet a közösségi médián
Megvannak tehát a kiváló képes és videós tartalmaid, és egy csokorra való pozitív véleményt is sikerült összeszedned elégedett ügyfeleidtől. A következő lépés felhasználni mindezt, hogy előadd velük praxisod történetét – például a közösségi médián!
Meséld el, hogy mitől egyedi a praxisod, és mutasd be annak személyiségét – emelkedj ki az unalmas marketinganyagok szürkeségéből. A történeteket szöveges cikkek, vagy videók formájában is előadhatod – minél változatosabb a prezentáció, annál jobb. Ezek a történetek webhelyed „Történetünk” aloldalán, egy blogon, vagy a közösségi médián, videók formájában is megjelenhetnek, hogy csak néhány példát említsünk.
6. Mobil-első gondolkodás
Korábban már volt szó arról a blogon (IDE kattintva elolvashatod), hogy miért és hogyan kell mobil-első hozzáállással webhelyet készíteni, de ez a téma annyira fontos, hogy itt ismét meg kell, hogy említsük. Az emberek többsége manapság már mobilkészülékéről böngészi az internetet, és végzi ott ügyes-bajos dolgait – nem kizárt, hogy te is éppen okostelefonodról olvasod ezt a cikket.
Ha mélyebben is szeretnél megismerkedni a témával, akkor kattints a fent mellékelt linkre, de annyit mindenképpen jegyezz meg, hogy mobil-első webhely nélkül 2019-ben nagyon hamar visszacsúszhat majd praxisod a Google (és jó eséllyel más keresőmotorok) találatai között, hiszen a keresőmotorok nem szeretnek olyan webhelyeket mutatni a keresőknek, amikkel nem lennének 100%-ig megelégedve.
7. Készíts hasznos tartalmakat
Mint már említettük, az emberek gyakran egészségügyi problémáikkal fordulnak az internethez – azonban nem minden esetben rögtön orvosi segítséget keresnek, hanem gyakran csak tájékozódni szeretnének egy bizonyos problémáról, betegségről, vagy kezelési módszerről.
Itt jön a képbe a tartalommarketing, aminek lényege, hogy minél több hasznos, informatív tartalmat kínálsz ezeknek a keresgélő, lehetséges pácienseknek, hogy keresgélésük közben minél többször találjanak rá praxisodra. Idővel aztán, ahogy egyre gyakrabban jelenik meg rendelőd neve a szemük előtt, látni fogják, hogy egy megbízható, szakmailag felkészült praxissal van dolguk, amelyhez bizalommal fordulhatnak, ha személyes segítségre lesz szükségük.
A tartalommarketing ilyen formában a keresőoptimalizálással is kéz a kézben jár, hiszen ezeket a gyakran szöveges (habár lehetnek videósak is) tartalmakat megfelelő kulcsszavakkal is fel lehet tölteni, hogy minél több releváns keresésre jelenjenek meg.
8. Barátkozz meg a chatbotokkal
A chatbotok egyre több cég webhelyén jelennek meg és biztosítanak (első sorban, de nem kizárólag) 24 órás azonnali ügyfélszolgálatot az év 365 napján. Szép lassan az egészségügyi webhelyek is kezdik átvenni a technológiát, ami habár még gyerekcipőben jár, már most rengeteg terhet képes levenni az emberi ügyintézők válláról, illetve pozitív felhasználói élményeket is kínál azoknak, akiknek néhány egyszerű kérdésük van a praxisról, vagy időpontot szeretnének foglalni olyankor, amikor a telefonos ügyfélszolgálat nem elérhető (például egy ünnepnapon, éjjel 11 órakor).
9. Kínálj online időpontfoglalást
Az online foglalások technológiája már jóval a chatbotok gondolata előtt létezett, ezért 2019-ben nincs kifogás arra, hogy miért nem kínálsz lehetőséget erre a felhasználóknak valamilyen formában. Külön figyelmet kell fordítanod persze az okostelefonos látogatókra is, akik szeretnék ezt is telefonjukról végezni – tedd egyszerűvé a foglalás folyamatát, különben sokan félbehagyják majd azt, és máshol nézelődnek majd ilyen szolgáltatásokért.
Ha nem akarsz, nem tudsz online időpont foglalást oldaladra elhelyezni, akkor is találj ki valamilyen online kapcsolatfelvételi formát, a marketing mérhetőségének kedvéért. Legyen ez akár csak egy form, ahol visszahívást lehet kérni.
10.Rövid videók és élő közvetítések
A rövid, könnyen fogyasztható videók és élő közvetítések továbbra is rendkívül népszerűek a közösségi médiában. Használd ki ezt a trendet a praxisod népszerűsítésére:
- TikTok és Instagram Reels: Készíts rövid, informatív videókat fogászati tippekről, kezelésekről és a rendelő mindennapjairól.
- Élő közvetítések: Tarts élő Q&A (kérdés-válasz) sessionöket, bemutatókat vagy akár élő bejelentkezéseket a rendelőből.
11. Influencer marketing
Az influencer marketing továbbra is hatékony eszköz a praxisod népszerűsítésére. Dolgozz együtt helyi vagy iparági influencerekkel, hogy elérd a potenciális pácienseket:
Fogászati influencerek: Keress olyan influencereket, akiknek a követői érdeklődhetnek a fogászati szolgáltatások iránt, és dolgozz velük együtt promóciós kampányokban.
Páciensek mint influencerek: Kérd meg elégedett pácienseidet, hogy osszák meg élményeiket a közösségi médiában, és említsenek meg téged.