1. Optimalizáld oldalaid címeit
Az oldal címe a mai napig fontos SEO tényező és rangsorolási szempont. Az oldalak címének optimalizálásakor három dolgot kell figyelembe venned.
Az első, hogy olyan meta leírásokat fogalmazz meg, amelyek kattintásokra ösztönzik a felhasználókat. Habár a meta leírást a Google nem értékeli SEO szempontjából (nem vesz részt a rangsorolásban), fontos szerepe van abban, hogy kattintásra sarkallja a felhasználókat.
Ügyelj rá továbbá, hogy minden oldalon egyedi címet használj. A címeknek beszédeseknek, mégis rövideknek kell lenniük, tehát lényegre törőnek, felesleges szövegelés nélkül. Fontos, hogy a címben mindig szerepeljen az adott oldal megcélzott kulcsszava is.
Frissítsd leírásaidat és címeidet, ha indokolt. Ha egy-egy tartalmadat utólag megváltoztatod – például kiegészíted vagy átírod – akkor ne felejtsd el frissíteni az oldal címét és leírását, amennyiben ez indokolt.
2. Használj tiszta URL-eket
Az URL címek akkor a legtisztábbak, ha nem tartalmaznak sem lekérdezésből visszamaradt szövegrészleteket, sem pedig különféle paramétereket. Mind a keresőmotorok, mind a felhasznlók jobban kedvelik az egyszerű, könnyedén olvasható, rövid URL-eket. Fontos továbbá, hogy az URL-ben is szerepeljen az oldal fő kulcsszava, de jól gondold meg, hogy mit választasz, ugyanis az URL későbbi megváltoztatása nem javasolt (vagy átirányítást szükségel).
3. Optimalizáld képeidet
A képek SEO-ja egy meglepően ritkán emlegetett és használt stratégia. Ha megfelelően optimalizálod őket, akkor a felhasználók a képeken keresztül is rátalálhatnak fogászati webhelyed tartalmaira. Ehhez mindenképpen meg kell adnod a képek „alt” címkéjét, és az sem mindegy, hogy milyen fájlnévvel töltöd fel őket tartalmaidba. Ezek a szöveges mezők mind segítenek a Google-nak eldönteni, hogy mit ábrázolnak képeid. Az alt címke továbbá egy helyettesítő szövegként is funkcionál azokra az esetekre, amikor a böngésző valamiért nem képes megjeleníteni a képet.
4. Foglalkozz a helyi SEO-val
Volt idő, amikor még az Arany Oldalakat vagy a helyi újságokat kellett lapozgatni, ha az ember valamilyen szolgáltatást akart találni magának valahol a közelben. Ma elég csak megnyitni egy böngészőt, beírni néhány kulcsszót a Google-be, és máris jönnek a legrelevánsabb találatok.
A Google az évek során rengeteget javított helyi keresési funkcióján, hogy minél részletesebb információkat kínálhasson felhasználóinak, ha azok éppen fogorvost, vagy más egészségügyi szolgáltatókat keresnek maguknak a közelben, vagy egy adott településen.
Ahhoz, hogy a te praxisod is megjelenhessen a helyi találatok között, szükséged lesz egy visszaigazolt és persze megfelelően kitöltött Google Cégem profilra, ami majdnem olyan fontos a fogászati SEO szempontjából, mint praxisod webhelye.
5. Alakíts ki egy belső hivatkozási szerkezetet webhelyeden
A fogászati SEO kapcsán ritkán emlegetik, pedig a belső hivatkozások sokat javíthatnak webhelyed rangsorolásán a Google találatai között. Igen, a külső domainektől kapott visszahivatkozások a legértékesebbek, de a Google a belső, tehát saját oldalaid közötti hivatkozásokat is figyelembe veszi, amikor megpróbálja kideríteni, hogy melyek webhelyed legfontosabb tartalmai. Minél több belső link mutat egy-egy oldalra, annál fontosabbnak ítéli majd meg a Google.